• 1
  • 2
2023-10-09, 20:05
Medlem
Economicuss avatar
Jag undrar om någon kan förklara till mig en grej.

Jag skrev ett meddelande till en person på facebook. Denna person är nästan aldrig aktiv på facebook.
Jag skrev meddelandet sent på kvällen efter midnatt och efter 3 timmar sedan jag skicka iväg meddelandet så ville jag ta bort meddelandet.

Jag valde att "återkalla meddelandet för alla".

Nu min fråga är kommer personen som jag skickade meddelandet till att kunna läsa det jag har skrivit?
För jag återkallade meddelandet för alla!

Om personen inte hann läsa det dvs inte var online vid tillfället jag skrev och skickade iväg meddelandet och jag "återkallade meddelandet för alla". Hur stor är risken att den personen läser meddelandet.

Jag är inte så insatt i facebook men personen bör inte kunna läsa meddelandet och personen bör inte kunna se meddelandet även ifall hen laddar ner sin facebook information.

Tacksam för svar.
Citera
2023-10-09, 20:08
Medlem
MrMadoffs avatar
Om du tog bort meddelandet för alla innan hen hann öppna det så kan han inte läsa nej men han får information om att du skickat ett meddelande som du tog bort. "Meddelandet har raderats"
Citera
2023-10-09, 20:15
Medlem
Fummys avatar
Man kan väl se ett kortare utdrag av meddelandet på mobilens aviseringar, även om det är borttaget.
Så början av texten syns ju.
Citera
2023-10-09, 20:16
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Om du tog bort meddelandet för alla innan hen hann öppna det så kan han inte läsa nej men han får information om att du skickat ett meddelande som du tog bort. "Meddelandet har raderats"

Bryr mig inte om hen kan se "att jag tog bort ett meddelande".

Vad menar man exakt med "innan hen hann öppna det så kan han inte läsa" ?
Menar du att: om hen öppna ett meddelande så kan hen läsa det med ögonen och även ta screenshot?
eller menar du att om hen öppna ett meddelande som ja skicka så försvinner möjligheten helt att "återkalla meddelande" dvs ta bort oavsett om hen öppna och läste eller öppna bara och läste ej.
Citera
2023-10-09, 20:16
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Man kan väl se ett kortare utdrag av meddelandet på mobilens aviseringar, även om det är borttaget.
Så början av texten syns ju.

även om man "återkallat för alla"

Ståt det inte bara meddelande har återkallats.
Citera
2023-10-09, 20:18
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
även om man "återkallat för alla"

Ståt det inte bara meddelande har återkallats.

Ja även om man återkallat så syns det man skrev.
Först när man öppnar appen det står att ett meddelande tagits bort.
Citera
2023-10-09, 20:46
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Ja även om man återkallat så syns det man skrev.
Först när man öppnar appen det står att ett meddelande tagits bort.

inte vad jag har hört.

Utan har man återkallat ett meddelande så borde inte andra parten kunna se det såvida den personen inte hann läsa det innan du valde återkalla meddelandet.

Det personen kan endast se är att du valde att återkalla ett meddelande.

Men nu skärper vi oss och skriver konkret, kommer personen att se eller inte? är lite nojig.
Citera
2023-10-09, 21:06
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
inte vad jag har hört.

Utan har man återkallat ett meddelande så borde inte andra parten kunna se det såvida den personen inte hann läsa det innan du valde återkalla meddelandet.

Men nu skärper vi oss och skriver konkret, kommer personen att se eller inte? är lite nojig.

Prova att skicka ett meddelande till dig själv från en dator som du sedan raderar, då kan du kolla sedan i aviseringen på din egen mobil hur aviseringen ser ut.

Förutsätter så klart att du har Messengerappen på mobilen och tillgång till en dator. Jag tror inte att det visas någon del av meddelandet om mottagaren öppnar det på en dator, men det är vä bara att göra ett test i omvänd ordning, så får du veta det också.
Citera
2023-10-09, 21:40
Medlem
Fummys avatar
Citat:
inte vad jag har hört.

Som sagt aviseringen visar just att man får meddelande, det kommer inte någon ny avisering som talar om att meddelandet är borta och överlappar detta.
Man kan alltså läsa en del av meddelandet beroende på längd kanske hela i själva aviseringen på mobilen, det räknas inte enligt messenger appen som att man har läst det heller för den delen då det just är en avisering.

Jag kan inte vara mer konkret .
Ifall personen inte är uppmärksam och öppnar messenger när det är borttaget så märks de inte.
Många gör dock så att det läser aviseringen istället för att direkt öppna appen och då syns det som sagt.
Citera
2023-10-09, 23:31
Medlem
Economicuss avatar
Citat:
Som sagt aviseringen visar just att man får meddelande, det kommer inte någon ny avisering som talar om att meddelandet är borta och överlappar detta.
Man kan alltså läsa en del av meddelandet beroende på längd kanske hela i själva aviseringen på mobilen, det räknas inte enligt messenger appen som att man har läst det heller för den delen då det just är en avisering.

Jag kan inte vara mer konkret .
Ifall personen inte är uppmärksam och öppnar messenger när det är borttaget så märks de inte.
Många gör dock så att det läser aviseringen istället för att direkt öppna appen och då syns det som sagt.

skrev till mig själv ett meddelande och såg inga aviseringar på min mobiltelefon (messenger appen) Men ja var inloggad där och kunde se att jag skickade ett meddelande och jag öppna det och läste.

Två timmar senare logga jag in på facebook på pc och valde att ta bort "återkalla för alla" det meddelandet som jag skickade till mig själv och nu står det att jag återkalla meddelandet.

Jag kollade även på messenger i min mobil och där står det samma sak du har tagit tillbaka ett meddelande och det går inte att läsa meddelandet längre trots att jag innan öppna det och läste det.

Alltså är det säkert att säga att meddelandet inte går att läsa ifall ja hann ta bort det "återkalla för alla" innan personen han läsa det eller screenshota det.
Citera
2023-10-10, 09:16
Medlem
Fummys avatar
Citat:
skrev till mig själv ett meddelande och såg inga aviseringar på min mobiltelefon (messenger appen) Men ja var inloggad där och kunde se att jag skickade ett meddelande och jag öppna det och läste.

Två timmar senare logga jag in på facebook på pc och valde att ta bort "återkalla för alla" det meddelandet som jag skickade till mig själv och nu står det att jag återkalla meddelandet.

Jag kollade även på messenger i min mobil och där står det samma sak du har tagit tillbaka ett meddelande och det går inte att läsa meddelandet längre trots att jag innan öppna det och läste det.

Alltså är det säkert att säga att meddelandet inte går att läsa ifall ja hann ta bort det "återkalla för alla" innan personen han läsa det eller screenshota det.

Om du inte fått avisering så har du ju stängt av funktionen eller varför skulle du inte ha fått det för?
Du säger ju själv att du inte såg någon avisering , om du däremot hade fått en sån förstår du väl det jag pratar om stämmer?
Citera
2024-01-21, 16:19
Medlem
Jag har problem med messenger. Jag kan inte välja återkalla för alla i någon konversation alls. Endast återkalla för mig själv.

Varför och hur fan fixar man det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in