2023-10-08, 11:10
Medlem
På riktigt nu? Varför vill Sverige bli Nordkorea/kina?

Ni som kommer säga att det är
För att försvåra för kriminella kan gå och lägga sig igen. Det ärliga svaret vill jag ha.

Ska förklara varför det inte har att göra med att stoppa för kriminella att göra.

Hur kommer det sig att länder som gärna tar kontanter före kort tex hela Europa har mindre kriminalitet än Sverige?

Hur många bedrägerier mot äldre människor sker inte varje dag?

Varför vill dom ta bort kontanter för att försvåra för kriminella men dom vill inte försvåra för kriminella som ringer gamla tanter?

Anledningen att jag säger det om gamla är för att i Sverige går man in på Mrkoll skriver Anna Johansson 70-80 år så får man upp hennes personnummer och 4 sista och eventuellt telefonnummer. Hade Sverige verkligen velat så hade dom tagit bort den funktionen. För varför ska du och jag veta hela Sveriges personnummer?

Varför kan man ringa och kolla upp människors föräldrar syskon kusiner morbröder osv? Hur många människor speciellt i dessa tider har inte blivit skadade och mördade för att det är offentliga handlingar?

Det kan dom inte ta bort ☺️ men kontanter ja det ska bort. Kan någon förklara?
2023-10-08, 11:14
Medlem
Glits avatar
Övervakningssamhälle, går inte att spåra vad som händer med kontanter. Nu avlyssnas och loggas alla konversationer man har med varandra även om det inte finns någon brottslig misstanke bakom.

Allt ska kunna spåras och kontrolleras, tanken är att det motverkar brott och kriminell aktivitet.
2023-10-08, 11:16
Medlem
aYaLLas avatar
Som sagt, kontanter måste bort för att man vill kunna spåra allt. Köp guld.
2023-10-08, 11:21
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Därför att det nu går att göra.
Förr fanns inte tekniken.
2023-10-08, 11:23
Medlem
Diablo1118s avatar
Finns trådar redan där detta har diskuteras och diskuteras.
Tråd Låst / Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in