2023-10-12, 07:10
Medlem
Hamas mål är att Israel ska förstöras vilket klart framgå i deras stadgar. Tidigare stod det även att varje jude skulle mördas.

Så det är ju helt klart vad de jobbar för. Men jag antar att de inte hade något val efter alla år i förtryck? Som gängmördare som heller inte haft något val och det är synd om.

Galet att folk ställer sig på Hamas sida i detta terroristdåd.

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du som erkände att du inte ens var insatt i konflikten för några dagar sedan har starka åsikter redan. Kan du förklara hur araberna är antisemiter när de själva är semiter?

Det israel håller på med är likt det Nazityskland höll på med åren innan andra världskrigets utbrott. Det har hållit på länge. Det finns en orsak till att extremism frodas bland palestinierna, och det är inte religionen. Samma sak har hänt under Storbritanniens ockupation av norra Irland. Irländarna vill inte vara andra klassens medborgare under en ockupationsmakt och slog tillbaks under lång tid.

Den enda lösningen är att Israel erkänner ett fritt palestina. Palestina erkänner ett fritt Israel. Jerusalem hamnar under FN kontroll med ett styrande råd bestående av ledare från de tre religionerna. Innan dess kommer händelser som senaste veckans att återkomma tills ett folk är utplånat. Så antigen jobbar man för fred eller utplåning av ett folk.
Citera
2023-10-12, 07:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men varför stannade de kvar och väntade på Israeliska armén? 1,6 km från gränsen. De kunde mördat, kidnappat och sedan gå hem.
De ville ju ha bråk.
Citera
2023-10-12, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Det är alltid de vanliga folken som alltid drabbas av elitens olika lögnaktiga krig.

Jag är för folket och emot eliterna.
Jo jag har hört det, MEN som jag skrev jag förstår inte, man hatar svartskallar men suger deras kuk, hur är det ens ett alternativ, hur kan man vara så självförnedrande?
Hur kan man låta sig bli tagen i prutten på detta viset.
Citera
2023-10-12, 07:19
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Hamas mål är att Israel ska förstöras vilket klart framgå i deras stadgar. Tidigare stod det även att varje jude skulle mördas.

Så det är ju helt klart vad de jobbar för. Men jag antar att de inte hade något val efter alla år i förtryck? Som gängmördare som heller inte haft något val och det är synd om.

Galet att folk ställer sig på Hamas sida i detta terroristdåd.
Jag tror inte att folk ställer sig på hamas sida generellt, utan på palestiniernas sida. Hamas är det dom har i Gaza tråkigt nog. De borde fokusera på strategiskt viktiga mål. Inte som de gjorde i helgen.
Citera
2023-10-12, 07:25
Medlem
Männen i Gaza har fullt upp med att försöka hitta efterlevande dygnet runt, fruktansvärt.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/34344

Vidare undrar man ifall denna video är ny och reflekterar dagens händelser? Varför ger man vapen till vanligt folk när de har en 300 K armé? Det här låter ju som en väldigt frisk regering och befolkning. Och vad är planen, mörda alla palestinier som protesterar runt om i Israel/Palestina? Synd att Libanon är så jävla fega och ännu inte slagit till hårt mot det "förlovade landet". Än så länge är det bara tomma ord från diverse muslimska militärgrupper om att de ska ingripa.

Citat:
The Israeli army is handling automatic weapons and ammunition to groups of settlers, including children. The ethnic cleansing of Palestinian villages is on the way. The western world is not just turning a blind eye but putting all their support behind the Israeli military machine.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/34262

Citat:
◾️A group of masked Israeli settlers is attacking the Palestian West Bank village of Qusra, civilian casualties have been reported.

◾️ Allegedly the Israeli authorities have authorised the mobilization of paramilitary groups.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/34261
Citera
2023-10-12, 07:26
Medlem
Hur ser nattens aktiviteter ut?
Har det hänt nåt nytt i gazaremsan?

Lite tröttsamt igår på Aktuellt 21:00 när man hade en person från varje sida för att diskutera problem i Sverige mellan judar och muslimer.

Juden (Billy S) var orolig för eskalerande judeförföljelse l Sverige som helhet.
Muslimen med palestinasjal (aktiv i MP) försökte dra samtalet mot generell rasism och de båda var utsatta grupper i vårt land.

Man blir både paff och smått äcklad av vilken JÄKLA dålig självinsikt muslimer har.
De ställer sig ofelbara och skyller oavkortat allt som är negativt på någon annan.
De (muslimer) är alltid de största offren enligt sin egen självbild.
Citera
2023-10-12, 07:29
Medlem
Vanliga fredliga familjer mördade av Hamas.

https://www.telegraph.co.uk/world-ne...l-reaches-900/

Helt oskyldiga thailändare mördade och kidnappade av hamas. Nu 20 döda och 14 kidnappade

https://www.bangkokpost.com/thailand...mas-israel-war

Små bebisar har Hamas kidnappat, som de hotar och mörda

https://www.ndtv.com/world-news/isra...atives-4471132

Två 10 månaders barn föräldralösa på grund av Hamas

https://news.band/israeli-couple-hid...lled-by-hamas/

På grund av Hamas så har minst 1000+ israeliska civila mördats inkluderar Barn, gamla och kvinnor. lägg där till nu kommer otaliga civila palestinier dö på grund av Hamas.

Länder skaffar sig ofta dåliga ledare. Palestinierna har alltid valt de sämsta av de sämsta. Två gånger har de haft chansen att få ett riktigt land men i stället har de valt vägen till abyssen. Nu följer de en mördarsekt in i döden. Kanske Palestinierna, på grund av sin dumhet, har förlorat rätten till en stat.
Citera
2023-10-12, 07:29
Medlem
Citat:
Jag tror inte att folk ställer sig på hamas sida generellt, utan på palestiniernas sida. Hamas är det dom har i Gaza tråkigt nog. De borde fokusera på strategiskt viktiga mål. Inte som de gjorde i helgen.

Jag har sett många ”Befria Palestina” och ”I stand for Palestine” i flöden direkt efter Hamas terrordåd i helgen. Normalt inget konstigt, t o m en inställning jag själv har. Men som första kommentar till detta är det en vidimering av terrordåd mot civila. Har folk helt förlorat förståndet?
Citera
2023-10-12, 07:31
Medlem
På Västbanken finns drygt 600 israeliska vägspärrar och avspärrningar som hindrar palestiniernas rörelsefrihet. Israeliska soldater och bosättare som begått allvarliga övergrepp mot palestinier, inklusive rättsstridigt dödande, misshandel och angrepp på egendom, har i de flesta fall åtnjutit straffrihet. Drygt 8000 palestinier hålls i israeliska fängelser. Tortyr och misshandel utförs av den israeliska säkerhetstjänsten framför allt under förhören av palestinier som misstänktes för att planera eller vara inblandade i väpnade attacker.

Men ännu är oklart om omvärlden kommer att erkänna regeringen. Hittills har inte så skett och bojkotten mot Palestina fortgår från västvärldens sida ännu, med Norge som enda undantag.
Citera
2023-10-12, 07:31
Medlem
Citat:
Förstår du vad det är du skriver?
Om man drar en jämförelse med nazismen:

Jag tror inte folk ställer sig på hitlers sida generellt, utan på nazisternas sida.

Det de har bombat är just strategiska mål! Hamas gömmer sig bland palestinier i bostadshusen, det sägs att de har tunnlar under husen likt råttor.

Palestinierna står till100% på Hamas sida. Om Palestinierna ville ha slut på bombandet så behöver de bara lämna över Hamas medlemmar och anhängare till Israel, kan lova att bomberna skulle sluta att falla i samma sekund samt förnödenheterna skulle börja levereras.

Väldigt simpelt.
Citera
2023-10-12, 07:35
Bannlyst
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...gryningsraden/

Deras mamma blev skjuten. "En god kvinna med ett varmt hjärta som alltid hjälpte alla, hon dog med en påse snacks i handen som hon använde för att distrahera barnen under attacken från att vara så rädda" Hon sköts med kulor över hela kroppen från fötterna till huvudet, 63 år gammal.

Hennes son hittade henne sönderskjuten på marken med snacksen i handen. Hur kan man hata någon så mycket?

Sen kan jag undra varför man bosätter sig på gränsen till GAZA när hela världen är medveten om läget men men, kanske inte fanns någon annanstans, tycker bara det är oerhört riskabelt.

Som sagt . HAMAS = MONSTER och alla de Palesvin i sverige som hejar på dessa äckel borde landsförvisas rakt ner i Palesvina.
Citera
2023-10-12, 07:37
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är verkligen fascinerad av svenske Jonatan Conrikus som på klingande skånska berättar om utvecklingen och är chef för Israels armé! Visserligen pensionerad vid 44 men ändå. Gick i skola i Malmö. Nån som vet vilken?
Det hade man inte kunnat tro. Inte många som kände till honom innan det här
Ps. Fantastiskt lyckats behålla svenskan ju an efter alla år

Mycket sympatisk och bildad karl, ett föredöme för alla civiliserade människor. Man känner sig trygg i att IDF nedkämpar Hamas helt by the book gällande humanitära lagar och förordningar trots att de inte förtjänar någon som helst hänsyn enligt min åsikt.

Jämför också utseendemässigt hur israelerna är vackra människor till skillnad mot de påfallande fula trynen man sett i det palestinska avskrapet. De liknar neandertalare med groteska käkar och vrålar som jag vet inte vad om både fan och hans moster i sin ilska över att IDF svarar militärt.

Ja jösses, man slutar aldrig förvånas över mänsklig dumhet men palestina tar fan priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in