2023-10-09, 23:28
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Bästa lösningen vore om dessa 2 miljoner människor luynchade de 30 tusen terrorister som ställer till problem för resten av gänget.

Problemet är att många, många av dessa 2,2 miljoner de facto stödjer Hamas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Du har rätt, och det är därför jag är rädd att Israel kommer jämna Gaza med marken.
2 miljoner människor bor i Gaza, runt 30.000 av dessa tillhör Hamas, resten är civilister.
Hoppas man kommer till en lösning för båda parter.

Det finns ingen som helst lösning i det korta till medellånga perspektivet.
I det långa perspektivet så åligger det palestinierna att dels sluta upp med terrordåd plus att de fullt ut måste erkänna Israels eviga rätt att existera.
Utan detta no dice...och palestinierna är inte kapabla nog att fatta dessa beslut.
Ingen i arabvärlden ens vill ta i dem med tång.
De har gjort bort sig för generationer,och som de nu ligger har de bäddat för helt på egen hand.
Hamas,Hexbollah,Islamiska Jihad och vad f-n det islamistiska patrasket väljer att kalla sig framgent måste helt elimineras.
Det handlar om att skjuta av skadedjur.
Ingen fred utan detta..så håll inte andan.
Citera
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
nej,, jag har redan lägenhet i Iran och Jeddah, oroa dig inte du. Jag ska snart köpa lägenhet i Ryssland också, samt sydamerika.

Du bor i en etta i en tråkig svensk betongförort. Med din skäggiga morsa.

Åk ner och kriga istället vettja.
Citera
2023-10-09, 23:29
Medlem
Citat:
Du har rätt, och det är därför jag är rädd att Israel kommer jämna Gaza med marken.
2 miljoner människor bor i Gaza, runt 30.000 av dessa tillhör Hamas, resten är civilister.

Bara gör hela Gaza till en grusparkering. finns inga "civila" muslimer. börja med Gaza, sen Afghanistan, Irak, Iran, Syrien.

Väck med dom, så slipper dom förpesta världen som dom gör dagligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nu går kriget in i en ny fas efter att Al-Qassams och Islamiska Jihads styrkor kastats tillbaka över gränsen. Nu kan man börja summera:

Gazakriget fas 1: förluster

Israel
Dödade: 900+
Kidnappade: 130+

"Palestina"
Dödade i samband med aktioner i Israel: 1500+
Dödade i flygangrepp: 687

Nu börjar alltså fas 2, när själva neutraliseringen av Hamas militära förmåga ska genomföras.

Jag har svårt att se att fas 2 kommer lyckas fullt ut. Sist 2014 höll Israel på i tre veckor och lyckades sådär. Dock hade Israel väldigt få egna förluster.

2008 emot Hezbollah så lyckades man också sådär. Där diskuteras det fortfarande om vem som vann. Den israeliska armen var inte bra i det kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Gaza är ett fängelse, fria val existerar inte i Palestina då det är ockuperat och nedtryckt till den grad att folk inte ens kan röra sig fritt. Det ekonomiska understöd du pratar om är obefintligt i förhållande till hur många palestinier som rör sig inom området. Har du ens koll på hur många som faktiskt rör sig på flyktingläger i just Gaza? Dumfan.
Ska Israel genomföra val i Palestina, menar du? Under åtminstone fem decennier har det regnat bistånd över Palestina även om en del regeringar börjat dra öronen åt sig nu eftersom landet är så genomkorrumperat.
Citera
2023-10-09, 23:30
Medlem
tarek90s avatar
Skulle bara krävas att Turkiet skulle hjälpa Palestina för att skapa kaos i hela världen.

Skulle Israel anfalla Turkiet så går artikel 5 igång och USA skulle backa direkt samma med de andra Nato länderna vilket skulle splittras hela Nato.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Vad skall omvärlden säga funderar jag på.
Om det nu blir att Gaza jämnas med marken.

Jag hoppas också att det kommer fram en lösning för båda parter.
Blir nog svårt eftersom det finns för mycket hämndbegär sedan många år tillbaka i tiden och då inom bådas led.
Förluster, hat, sorg, hämnd, rädsla m.m
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
Samma sak med kike judar

Statsen ökar för varje dag, igår sa dom 600, idag är det 900+

men du vet, du vågar inte möta mig i verkligheten, det är den riktiga skillnaden

Hitler dödade redan många judar ändå, det som är bra och skönt att ha i baktanken

Dina förfäder har flytt som ryggradslösa råttor från era hemtrakter och själv är du syltrygg och vågar inte åka tillbaka..:-)
Du tröttnar aldrig på att förlora stort du och det är bra för dig eftersom det är det som du kommer att göra hela ditt liv.
Enjoy it Motherfucker..jag menar det verkligen..:-)
Citera
2023-10-09, 23:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Bästa lösningen vore om dessa 2 miljoner människor luynchade de 30 tusen terrorister som ställer till problem för resten av gänget.

För sent nu. Det skulle ha gjorts för 10-15 år sedan. Det finns ingen annan lösning nu än att Palestinierna får bli av med självständighet på Gazaremsan, trampa till Egypten och tänka över sina beslut. Om en 20-30 år ifall de mognat lite då kan man kanske ta upp nya samtal.
Citera
2023-10-09, 23:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Problemet är att många, många av dessa 2,2 miljoner de facto stödjer Hamas.

Exact.

Bomba skiten från stenålder och bortom.
Citera
2023-10-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Skulle bara krävas att Turkiet skulle hjälpa Palestina för att skapa kaos i hela världen.

Skulle Israel anfalla Turkiet så går artikel 5 igång och USA skulle backa direkt samma med de andra Nato länderna vilket skulle splittras hela Nato.
Nja, vad menar du med ’hela Nato’?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in