2023-10-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
NRK: Israel inför mat blockad mot civila Gaza bor.

Satans mördare.

De borde strypt detta för länge sedan. De har ingen egentlig skyldighet utan det har bara varit av humanitära skäl. Så länge Hamas härjar där kommer det inte att bli bra för befolkningen. Man måste skilja hönan från ägget...
Citera
2023-10-09, 12:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Martyrskap är en grej. Målet är ju det som Iran säger. Israels utplånande. Allt just nu är inte direkt upplyftande…
Jag tror vi behöver övervaka Hamasvänner här hemma. Speciellt efter att Israel är ”klara” med Gaza… Tragiskt.

Ut Irans perspektiv kan det ju vara värt det; terrorisera Israel lite, vinna pluspoäng från militanta muslimer i hela världen. Men ur Hamas och palestiniernas perspektiv. Gaza kommer få lida oerhört, de flesta i Hamas som inte kan fly till Iran och Qatar (Eller Sverige!) kommer dödas eller fängslas. Var det värt det för dem? De fick mörda och våldta civila men nu dör de och deras stad förstörs.
Citera
2023-10-09, 12:25
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Världens mest uppbackade stat terrorbombar civila och du kallar det att få spö.
Har du kvar din förhud?

Hamas massakrerade civila och kidnappade kvinnor/barn. Klart som fan palestinierna förtjänar att få igen.
Citera
2023-10-09, 12:25
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Samma här, men dom är väl bara 10% och dom är kristna araber.

Finns de som inte är kristna men ändå har gått vidare. En del är förstås också sekulära och är spyfärdiga på konflikt.
Citera
2023-10-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Vi måste kunna skilja på terroristerna och civilbefolkningen i Gaza. Håller med dig om att det är ett fruktansvärt terrordåd och synd om alla oskyldiga män också som drabbades.
Men det är inte så lätt att skilja dessa åt. Hamas är ett resultat av den allmänna opinionen. Både i Gaza, på Västbanken men även bland araber i Mellanöstern och annorstädes. Det finns stöd för det här, Hamas agerar inte i ett vakuum. Och när västerlänningar stämmer in i ropen om ett fritt Palestina tycks de inte förstå att de araber som ropar samma sak avser just detta; mord, fördrivning och övergrepp. Det fria Palestina badar i judars blod, det är inte en tanke om fredlig grannsamvaro.
Citera
2023-10-09, 12:26
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
reuters live stream
https://www.youtube.com/watch?v=b6xBrZFEeiQ
Jag förstår inte riktigt vad det är jag ser, är det Israel som bombar Gaza lite då och då?
Vad gör Hamas & CO?
Citera
2023-10-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Qatar, som är största ekonomiska bidragsgivaren till Gaza och givit Hamastopparna möjlighet att leva i lyx och säkerhet i det lilla emiratet, tycker att de har blivit förda bakom ljuset med den här attacken. Qatar måste nu distansera sig från Hamas och har bett topparna att lämna landet. Hamasledningen vågar inte åka hem och i valet mellan Eritrea, Ryssland, Venezuela och Iran, så blev valet lätt. Man åker till Teheran.

Jepp,och man kan dessutom notera den totala avsaknaden av stöd som svinen i Hamas nu har.
Lite menlöst mummel från Teheran och typ två raketer från Hezbollah är det enda den s.k arabiska enigheten mäktar med.
Hamas är totalt toast.
Citera
2023-10-09, 12:27
Citat:
Ursprungligen postat av -oBo-
De dumma araberna förstod inte att de precis gett Israel alla ursäkter i världen att utrota och göra sig av med skäggfolket från Palestina, för gott. Många stod redan på Israels sida, men nu när man i huvudsak attackerat civila så är det nog bara lortiga muslimer som stödjer Palestina. Israel kommer att visa muhammedanerna hur man blir knullad på riktigt, och hela världen kommer att se på och stå bakom

Om man tror att några riddare med tofflor ska göra något meningsfullt motstånd mot Israel så kommer man skita ner sig när man får se vad som kommer härnäst. Och jag måste säga att fröjden med få se dessa äckliga muslimers kroppar söndersprängda, brända och skottade som en läcker ostbit är en pirrig känsla som sprider sig hela vägen ner till mitt kön. Nästan som när man var kär första gången. Woho!
Men igen, de har ju massa gisslan, tror du Israel vågar riskera att de avrättas?
Citera
2023-10-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Detta är fel väg att gå, hoppas Israel tar sitt förnuft till fånga.

De använder kanske alla till buds stående medel för att få ut sina gisslantagna levande. Läste även något om att det eventuellt blir utväxling mot palestinska kvinnor i israeliskt fängelse. Sen tror jag inte att Israel står ivägen för humanitär hjälp om andra länder vill skicka dit mat.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag förstår inte riktigt vad det är jag ser, är det Israel som bombar Gaza lite då och då?
Vad gör Hamas & CO?
Ja och det är massa obehagliga ljud också som jag inte vet vad det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vad gör Hamas & CO?

Hamas gör det enda de kan.
De dör och deras ledarskap flyr.
Något annat fanns aldrig på kartan.
Citera
2023-10-09, 12:29
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Ingen aning

Förvånansvärt lite videobevis som florerar.

Kan det vara så att Israel återigen iscensatt en attack för att legitimt döda massa Palestinier?

Är du blind? Har precis länkat flertalet klipp två gången om du läser en sida tillbaka i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in