2024-04-07, 09:41
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nde-eller-doda

Här ser man

1. En död flicka täckt av en madrass , må Jesus omfamna henne.

2. Modiga IDF soldater håller en övergiven pudel . IDF riskerar sina liv för husdjur

3. Man ser en fett död Hamas gris helt brun i röven då han sket på sig när det är beväpnade IDF de möter.
Citera
2024-04-07, 09:46
Medlem
Kommer bli ett mästerverk...

Pallar verkar inte tro det kommer en morgondag också när Shin Bet systematiskt går igenom ALLA video klipps där "civila " slog på gisslan levande eller döda . De kommer få svara de med.

Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Givetvis var 7 oktober ett folkmord för det uppfyller alla kriterier för det.
Dessutom:

Israel vill och har rätt till att frita sina gisslan.
Israel vill och har rätt att förgöra Hamas.
Israel vill inte men är tvungen och har rätt till att eliminera civila palestinier som utgör hinder för ovanstående. Detta gäller även journalister och hjälparbetare.

När Israel är klar med gisslan och Hamas, kommer Israel att lagföra Gazas befolkning för:
-anstiftan till mord
-medhjälp till mord
-medhjälp till människorov
-mordbrand
-plundring
-bejakande/glorifiering av våld

Så kommer det att bli oavsett vad DaRude och alla andra radikala islamister tycker/säger/skriver/gör.
Citera
2024-04-07, 10:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nde-eller-doda

Som en IDF soldat sa : Vi är inte sånna.

Du kan ju se i denna artikel att IDF/volontärer också riskerar sina liv för hämta husdjuren . Katterna är svårast att fånga in.

Men tro inte ett ögonblick att pallarna kommer få leva lyxigt och självstyra efter detta.

Nu kommer Gaza ha full IDF kontroll med militära lagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Det sitter fortfarande israelisk gisslan. Musselmanerna har mördat och våldtagit tusental. Varför inte bara jämna hela jävla arablandet med marken? Atombomba Gaza. Skicka kamelryttarna till medeltiden.
Citera
2024-04-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det var det här samtliga "alestinier" och dess sympatisörer jublade över. Ni får skylla er själva att gaza i princip är en stenhög och att barn och familjer är döda. Hamas och erat fel. Israel försvarar sig.

https://www.expressen.se/kultur/krop...-offren-levde/

Hamas massaker: ”Kroppar stympades medan offren levde”

Har ingen som helst sympati för "palestinska" civila.

Det verkar som om det så kallade majoritetssamhället och det så kallade offentliga rummet har glömt de israeliska offren. Naama, den 19-åriga tjejen med blodiga byxor, hålls fortfarande fången, medan vi fortsätter som om hon inte existerade. Det är för jävligt!

Det är bara palestinier och palestinier och palestinier som det är synd om. Varför ska jag bry mig om palestinier, om inte ens deras egna ledare gör det? Släpp gisslan för fan så blir det slut på Karmageddon!
Citera
2024-04-07, 11:12
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Varför är det så svårt för Israel att utplåna Hamas? Gazaremsan är väl mindre än Öland.

Gömmer dom sig under jorden?
Citera
2024-04-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Du tror på riktigt att en egyptisk-brittisk diktator med dollarfyllda fickor och judiskt påbrå är "vår man"..?: lol:

När det till slut blir ordning och reda i Egypten kallar du presidiet al-Sisi för jude!

Det visar hur starkt ditt hat är till Israel, judar och västvärlden. Du stödjer terrorister och kallar terrorister för palestinier och ett rättfärdigt krig kallar du för folkmord. Du är tokig!

Att Egypten och flera arabländer har fått nog av din retorik och bråkstakar i övrigt, är fakta man inte kan bortse ifrån. Att Sverige har politiker som tog in dessa farliga människor som stödjer terror är ett historiskt felsteg som inte kommer leda till bra saker.

Att dina synpunkter ens finns i Sverige är en tragedi för Sverige. Du banar vägen för terrorattentat i Sverige då du rättfärdigar terrorn mot oskyldiga människor i Israel som lever fredligt. Den så kallade frihetskampen under täckmantel om snömos över det icke existerande Palestine. Det började i en liten skala i Israel med stenkastning och knvivande av random civila. Likt vi nu ser i olika svenska enklaver. Att stödja terrorister i andra länder sänder fel signaler till bråkstakar i Sverige.

Min slutsats om dig och Hamasanhängare i övrigt är att ni har lierat er med vänsterkrafter. Vi ser den stula lyxen hos Hamas som har samma habegär till andra människors pengar och tillgångar som de kriminella gängen som terroriserar Sverige. Vi har liknande aktivism i Sverige med att tycka synd om arbetsskyggt slödder där rasistkortet inte ska underskattas. Kriminella klaner som tömmer statskassan och utsätter svenskar för grova brott. Likt det modus operandi med "stackars" palestinier vi ser på Gaza när Hamasledarna blev rika.

Kriget på Gaza ser jag som det som komma skall i Sverige om man inte ser sambanden mellan terrorism och kriminalitet där islamism och klaners särintressen är ekonomiska. Kriminalitet har eskalerat till den grad i Sverige att våra politiker kallar brottsligheten för systemhotande. Likheten med Gaza är att det rör sig om folk som är nyinflyttade till en plats, på falska grunder. Att kalla sig för palestinier eller flykting är listigt!
Citera
2024-04-07, 12:47
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför är det så svårt för Israel att utplåna Hamas? Gazaremsan är väl mindre än Öland.

Gömmer dom sig under jorden?

Ja. I ett sofistikerat tunnelsystem, som de byggt med pengar från organisationer som trodde stödde en stackars lidande befolkning.. men nej! De stödde terrororganisationen Hamas.

Var har du hållit hus det senaste halvåret? Tunnelsystemet har ju varit vida känt sen terrrordådet.
Citera
2024-04-07, 13:02
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ja. I ett sofistikerat tunnelsystem, som de byggt med pengar från organisationer som trodde stödde en stackars lidande befolkning.. men nej! De stödde terrororganisationen Hamas.

Var har du hållit hus det senaste halvåret? Tunnelsystemet har ju varit vida känt sen terrrordådet.

Jag tror allt handlar om att Biden är human och snäll. Vänta bara tills Trump får makten igen då är det goodbye med Hamas 😊
Citera
2024-04-07, 13:06
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3

Hoppas det blir fred. Önskar ingen våld eller att lida av krig, även om jag stör mig på extremistiska grupperingar så är det svårt och säga vilka som är skyldiga eller inte.
Det är detta som är problemet. Hamas med vapen dinglande runt halsen har inga uniformer som gör dem till soldater. Det finns ingen arme. Det undviker dom och låtsas istället vara civila! När de sen blir beskjutna är det offerkoftan på. De gapar i högan sky för journalister och utlandspress hur elaka israelerna är som angriper civila!

Det här är välkänt och det här har de hållit på med så länge jag kan minnas. De barrikaderar sej på sjukhus, på barnhem, på skolor , i moskeer och sitter i fönstren och skjuter prick på israeliska soldater.
Detta innebär rent militärt att alla civila palestinier måste anses legitima mål.

Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Hade dom varit smarta så skulle dom offrat Hamas för att rädda sig själv liksom och fått ett bättre liv. Hamas verkar ju inte bry sig om deras civila som slaktas, så varför ska civila bry sig om dom?

Och hur skulle dom offra Hamas??
Ska dom säga till Hamas ledare att dom är fula och dumma och borde avgå? Skämtare där!
Historien vimlar av krig och elände för att en liten klick råker sitta i maktposition och bestämmer allt.

Titta bara i Ryssland idag! Hur många ryssar vill egentligen kriga? Och vad händer med alla dom som protesterar?
Och vad har hänt med alla palestitnier som protesterat mot Hamas?

Jag tror faktiskt du kan besvara dom frågorna själv.
Citera
2024-04-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det framgick igår att det var inte mindre än 8 beslutsnoder inblandade i orderkedjan. IDFs förmodade drönaroperatör fick troligen bara upplysningen att dessa fordon fraktade Hamas-folk.
WCK hade fått som order att inte utföra transporter på nätterna när det var mörkt.
Ändå så bryter WCK mot denna regel, de måste ju för sjutton veta om att de befinner sig mitt inne i en krigszon och kan få en Hamasraket eller missil i skallen närsomhelst ?

Drönarnas kameror kunde troligen inte se WCKs logga på taket när det var mörkt.

Ändå så utfördes transporterna, dessutom så befann sig 2 fordon som träffades hela 2,5 km ifrån varandra. Det var alltså ingen "konvoj".

WCKs inblandning är minst sagt underlig i detta sammanhang. En tidigare relativt okänd hjälporganisation som "helt apropå" bara dyker upp med fartyg för att lossa sin last på Gazas kust ?

Trots att bedömare anser att det är en "droppe i havet", och helt onödigt.
Som det nu är så kommer den mesta nödhjälpen in via Egypten och gränsövergången vid Rafah.

Hamnarna i Egypten är fulla av livsmedel vid detta laget.

Den andra NGOn, Open Arms, med Oscar Camps vid rodret, har ett mycket skumt förflutet kring all människosmuggling på Medelhavet.

Alla medier följer samma agenda med rubrik ”Attacken mot hjälpkonvojen”.
Medierna hävdar att konvojen attackerades på en säker väg.
Konvojen och dess rutt var föranmäld till Israelerna.

Transportsträckan var på några kilometer, från en tillfällig pir till WCKs lager.
Piren ligger norr om lagret, i riktning mot Gaza City.
Enligt WCKs grundare var det hundratals ton förnödenheter som kom med en båt.
Dessa transporterades till lagret under dagtid, för nattetid finns det inga säkra vägar i Gaza.
Detta av anledningen att Hamas förflyttar sig och sin gods, och även attackerar, i skydd av mörker.
Enligt uppgifter hade WCK fått förbud mot att utföra transporter nattetid.
Transporterna från piren till lagret gick som planerat.
Det är oklart vad det var för fordon som användes och hur många turer som man fick köra i konvoj.

Allt var klart och frid och fröjd, men..
Vid 18:55 började skymningen och vid 19:24 blev det kolsvart.
Vid 22 tiden lämnar tre personbilar lagret, 2 jeepar med WCKs logga på taket och en mindre bil.
Det finns uppgifter om att bilarna inte kör i väg samtidigt, dvs inte i grupp.
Det är långa avstånd mellan bilarna och är således ingen konvoj.
Alla tre bilarna kör i motsatt riktning än den till pirren, dvs de följer inte rutten anmäld till IDF.
Pirren ligger norrut, mot Gaza City, medan bilarna kör mot Rafa.
De kör i total mörker, dvs ingen säkerhet garanteras ens i en fredad korridor.
Vid tidpunkten(erna) för beskjutning befinner sig en av jeeparna ca 3 km från lagret.
Den verkar ha kommit upp på huvudvägen, svängt mot Rafa och hunnit köra några hundra meter.
Den andra jeepen är ca 700 meter från den första, även den på huvudvägen i riktning mot Rafa.
Den minsta, omålade bilen, är ca 1.5 km från den andra, inte på huvudvägen utan i terräng, även den i riktning mot Rafa.

Jag undrar, vad gör alla förbannade journalister?
Vem ska ställa frågor som t ex:
Varför gav de sig i väg i total mörker trots att de hade fått förbud?
Varför följde inte bilarna den fastställda rutten?
Stämmer det att det inte var en konvoj?
med flera

Varför gräver man inte i det här?
Citera
2024-04-07, 16:03
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Alla medier följer samma agenda med rubrik ”Attacken mot hjälpkonvojen”.
Medierna hävdar att konvojen attackerades på en säker väg.
Konvojen och dess rutt var föranmäld till Israelerna.

Transportsträckan var på några kilometer, från en tillfällig pir till WCKs lager.
Piren ligger norr om lagret, i riktning mot Gaza City.
Enligt WCKs grundare var det hundratals ton förnödenheter som kom med en båt.
Dessa transporterades till lagret under dagtid, för nattetid finns det inga säkra vägar i Gaza.
Detta av anledningen att Hamas förflyttar sig och sin gods, och även attackerar, i skydd av mörker.
Enligt uppgifter hade WCK fått förbud mot att utföra transporter nattetid.
Transporterna från piren till lagret gick som planerat.
Det är oklart vad det var för fordon som användes och hur många turer som man fick köra i konvoj.

Allt var klart och frid och fröjd, men..
Vid 18:55 började skymningen och vid 19:24 blev det kolsvart.
Vid 22 tiden lämnar tre personbilar lagret, 2 jeepar med WCKs logga på taket och en mindre bil.
Det finns uppgifter om att bilarna inte kör i väg samtidigt, dvs inte i grupp.
Det är långa avstånd mellan bilarna och är således ingen konvoj.
Alla tre bilarna kör i motsatt riktning än den till pirren, dvs de följer inte rutten anmäld till IDF.
Pirren ligger norrut, mot Gaza City, medan bilarna kör mot Rafa.
De kör i total mörker, dvs ingen säkerhet garanteras ens i en fredad korridor.
Vid tidpunkten(erna) för beskjutning befinner sig en av jeeparna ca 3 km från lagret.
Den verkar ha kommit upp på huvudvägen, svängt mot Rafa och hunnit köra några hundra meter.
Den andra jeepen är ca 700 meter från den första, även den på huvudvägen i riktning mot Rafa.
Den minsta, omålade bilen, är ca 1.5 km från den andra, inte på huvudvägen utan i terräng, även den i riktning mot Rafa.

Jag undrar, vad gör alla förbannade journalister?
Vem ska ställa frågor som t ex:
Varför gav de sig i väg i total mörker trots att de hade fått förbud?
Varför följde inte bilarna den fastställda rutten?
Stämmer det att det inte var en konvoj?
med flera

Varför gräver man inte i det här?

Varifrån kommer påståendena om att WCK fått förbud att köra i mörker och att de skulle ha avvikit från den till IDF anmälda och godkända rutten?

Jag har bara sett det påstås av diverse parkbänks-IDF:are här och på x så det vore intressant att få veta vilken källan är, om det finns någon, eller om det bara är just återupprepande av grundlösa påståenden.

Att fordonsvraken är på avstånd från varandra verkar bero på att IDF först slog ut ett fordon och sedan väntade på att överlevande sårade plockades in de två kvarvarande fordonen innan man slog ut ett andra fordon och sedan därefter återupprepade processen innan man slog ut det tredje fordonet. Det gick alltså en viss tid mellan de tre separata eldöppnandena.
Citera
2024-04-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Varifrån kommer påståendena om att WCK fått förbud att köra i mörker och att de skulle ha avvikit från den till IDF anmälda och godkända rutten?

Jag har bara sett det påstås av diverse parkbänks-IDF:are här och på x så det vore intressant att få veta vilken källan är, om det finns någon, eller om det bara är just återupprepande av grundlösa påståenden.

Att fordonsvraken är på avstånd från varandra verkar bero på att IDF först slog ut ett fordon och sedan väntade på att överlevande sårade plockades in de två kvarvarande fordonen innan man slog ut ett andra fordon och sedan därefter återupprepade processen innan man slog ut det tredje fordonet. Det gick alltså en viss tid mellan de tre separata eldöppnandena.

En berättigad fråga som jag ännu inte kan besvara. Jag går igenom min webhistorik från den gångna veckan men inser nu att det kommer att ta tid som jag inte riktigt har just nu. Men det kommer.

Jag är rätt så säker på att jag har sett det på minst två ställen. Det var formulerat på så viss att det råder ett generellt utegångsförbud nattetid i Gaza. Om man inte är ambulans eller räddningstjänst, måste man begära dispens för varje enskilt tillfälle, om man ska ut. Någon har skrivit att utryckningsfordon har transponders/GPS-spårare som Israelerna kan se, men jag vet inte om det stämmer.

WCK hävdar att de hade informerat och fått OK från IDF. Det kan stämma, för BBC skriver att IDF erkänner att de hade fått information, men att den inte hade nått drönaroperatörer. Det är dock oklart vad denna information bestod av.

BBCs artikel, som dök upp för 2 dagar sedan är bra, men det finns fortfarande oklarheter. Det här eländet har pågått i ett halvt år nu och jag har fått en uppfattning att Israelerna är medvetna om att det där med civila offer är extremt känsligt. Jag kan inte tänka mig att man medvetet tog beslut om att utplåna 7 st volontärer. Vilket inte betyder att man inte har ansvar för det som hänt. Låt oss ta det lugnt och invänta mer fakta, istället för att springa i samma riktning som Al-Jazeera/SVT.

Länk till BBC:
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68742572

OT: jag har ännu ingen egen erfarenhet av parkbänks-community men jag har en uppfattning att A-lagare inte bör underskattas. Ofta intelligenta, begåvade och ärliga människor men har svårt att hantera jobb, relationer och pengar. Gränsen mellan normalitet och parkbänk är hårfin. Det är lätt att trampa snett över den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in