Snart mina palle älskare...snart...
Det verkar som pallarna inte tycker det är roligt att gapa "ALLAH AKBAR " med tom mage
Vad skillnaden mellan barbarerna och en Israelisk soldat? disciplin....Ariel Sharon var hungrig 73 kriget men åt inget om hans mannar led.
Nu ser man vildarna tigga som hundar till sina sk fiender... Israel med sin kärlek låter Er äta och som tack kan inte stå i kö och vänta som folk?? ordning i ledet pallar...
Jag vill att de också ska svära troheden gentemot Israel om de ska få mat...annars kan de be sina herrar som lever loppan i Qatar att bistå de eller Sinwar i Gaza.
När ska Hamas överlämna sig? vill de att de söta barnen ska gå hungriga? vad är det för folk?? jag hade kapitulerat om Ryssland hade en förskola som gisslan... inte fan bryr jag om mark över barn...men som sagt, jag är kristen, ingen fanatiker som tycker ngn dynghög går före de små liven...oavsett om Jesus var där...marken består oavsett..
"
20 personer ska ha dött och 150 skadats när israelisk militär öppnade eld i Gaza City på torsdagen, enligt det Hamaskontrollerade hälsoministeriet i Gaza, skriver*AP.
Personerna ska ha stått i en kö där de väntade på humanitär hjälp. Eldgivningen ska ha skett i en rondell där tusentals människor väntade på hjälp.
Flera journalister som fanns på platsen beskriver att människor flydde i panik, enligt uppgifter till*CNN*och*The Guardian.
Uppgifterna har inte verifierats av oberoende källor.
Israels militära styrkor säger att man undersöker anklagelserna."
Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Enligt wikipedia
766 civila, 373 säkerhetsstyrkor av olika sort.
67% civila, och det var knappast planerat eftersom Hamas inte kände till den där festivalen i förväg.
Hur stor andel som är civila i Israels krig mot Gaza är svårt att säga eftersom Israel klassar i alla fall alla män som Hamasterrorister. Bara kvinnor och barn räknas som civila, om ens det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Men försök att fatta att syftet med hela Hamas attack var just att IDF skulle slakta en massa civilister i Gaza!! Hamas har dragit blöjorna av Israel Defecation Forces, inte genom att slå dem på slagfältet (givetvis omöjligt), utom genom att få dem att framstå som mördare av kvinnor och barn. Israel har nu tappat sitt stöd i hela den muslimska världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Då hälsar vi helgens jourhavande Israelvänner välkomna, stämpla in er och håll god ton. Kul att ha dig här med oss, Erik Öst.
Men vad herrarna här inte begriper är att ett folkmord är bestående av flera etapper. Israel, denna Frankensteins vanskapelse, måste inte mörda "6 miljoner" palestinier för att det ska betraktas som ett folkmord, ej heller uppfylla en särskild kvot för antal offer i förhållande till populationen.
Den sionistiska staten uppfyller redan flera kriterier för ett *pågående* folkmord vad gäller: 1) systematiskt dödande av en stor andel civila 2) etnisk rensning 3) ett fullt medvetet fördärvande av en annan folkgrupps identitet och anknytning till ett särskilt landområde, och i sammanhanget mer specifikt: "
killing members of the group, causing them serious bodily or mental harm, imposing living conditions intended to destroy the group, preventing births, and forcibly transferring children out of the group."....vilket Haag, alla människorättsorgan samt 3/4 av världen tycks hålla med om.
Även om vi följer Lemkindefinitionen så kvalificerar sig Israel med råge:
Det är lätt att vara stursk när man gravt felaktigt inbillar sig att Flashbacks tråd om kriget i Gaza är representativ för världen i sin helhet. Det hade f.ö. inte ens varit lönt att beordra Israel att helt upphöra med sina militära aktioner på Gazaremsan, eftersom USA hade ställt sig emellan då.