2023-10-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Läs kommentarerna.... Hennes väljarkår går bananas av fördömandet... sorgligt att se... detta kan lika gärna kända i Sverige...

Instagram? Oppositionsledaren? Inte ett pressmeddelande?
Citera
2023-10-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Skulle inte förvåna mig om Israel passar på att försöka ta tillbaka hela Gaza ungefär som Zelensky till ta tillbaka Krim också.

Att ta ett område som Gaza är ungefär som ta en soptipp utan naturtillgångar eller något strategiskt värde.
Citera
2023-10-07, 19:42
Medlem
Ammunakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Massivt regn av raketer mot Tel Aviv just nu. Ska vara som svar på det bombade huset tidigare i Gaza.

https://x.com/wartranslated/status/1710708579814998421

Ja nu rapporteras det om flera stora träffar i Tel Aviv.

Undra hur många överraskningar Hamas och andra grupper har inför natten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Detta verkar enligt mig vara en falseflag från Israel för att kunna attackera Palestina. Media i väst tystar som vanligt och stöttar judarna

Judarna har järngrepp om Palestina, palestinierna är fångar i sitt egna land.

Detta kommer sluta väldigt illa för Palestina om de inte får stöd av länderna i Mellanöstern

Uppenbarligen inte en charad. Detta har planerats mycket lång tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Detta verkar enligt mig vara en falseflag från Israel för att kunna attackera Palestina. Media i väst tystar som vanligt och stöttar judarna

Judarna har järngrepp om Palestina, palestinierna är fångar i sitt egna land.

Detta kommer sluta väldigt illa för Palestina om de inte får stöd av länderna i Mellanöstern

Död åt Israel!!

Så det sitter massa israeler i Gaza som skjuter tusentals med raketer osv?
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag tror nog egentligen inte att någon tror annorlunda.

Gaza skrev sin dödsdom med detta.
Tror inte Israel kommer spara på krutet.

Exakt så.
Att döda israeliska kvinnor, viket vi vet att Hamas har gjort, är liksom den slutliga ursäkten för att vara riktigt, riktigt hård i reaktionen.

Påminner mig om den gamle hjälten Michel Collins. Britterna ångrar väl fortfararande att de inte avrättade honom den där påsken 1917.

Att Hamas inte fattar detta tyder väl mest på att de har en enda gemensam hjärncell.
Citera
2023-10-07, 19:43
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Otroligt att Hamas lyckades detta mot Israel som avlyssnar allt. Helt otroligt. Smart drag med att kidnappa israeler, Israel vågar inte bomba sina egna som nu är gisslans.

Detta kommer att sluta i ett blodbad och Iran kommer att dras in i det. Vi har början på ett nytt storkrig.

Lägg då till att Kina kommer ta Taiwan snart.

Världen är nu en krutdurk där veken brinner

Det är väl inte helt otänkbart att man gått tillbaka till stenåldern när det gäller kommunikationen, ordonnanser och papper etc. är knepigt att avlyssna.
Citera
2023-10-07, 19:43
Medlem
Hahaha fattar inte vart kommer ISIS med den här och göra? De gör samma sak som judarna gör. Judarna bombar och dödar civila men ingen bryr sig så nu får de tillbaka lite.
Citera
2023-10-07, 19:44
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Kolla detta klipp c:a 2:50:
https://www.youtube.com/watch?v=JMD1v_0LaaU
En reporter i Gaza som blir filmad, missil landar på byggnaden inte långt bakom henne
Såg den. Rätt gripande.
Hon var helt knäckt när IDF bombade sönder den och området runt några minuter senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Mänskligheten befinner sig i en extremt dålig sits globalt. Idealismen har tagit över och värderingar som empati och att trappa ner konflikter genom dialog är bortblåst. I slutändan så förlorar alla på det. Men folk har redan glömt bort andra världskriget. Vi har inte bara detta enorma problem eftersom vår planet också kräver omsorg som bygger på samförstånd.

Men vad ska man göra?

Jag misstänker att vi är i början på slutet för människosläktet. Vi har egentligen inte råd med att ödelägga länder genom krig och konflikter.

De som kunde minnas ww2 är döda. Vi andra har blivit matade med filmer och sagor från historielektionerna. Det finns väldigt få som förstår hur brutalt och illa det var under ww2 och åren som följde. Jag själv exkluderat. Jag kan bara gissa och föreställa mig
Citera
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Hoppas Israel släpper en A-bomb över skithålet där terror hamas håller till.
Citera
Medlem
Israel är nu i en svår sits. Israel har musklerna att förinta Gaza xx gånger om- men hur många israeler är tillfångatagna och i Gaza nu? Att bomba ihjäl sina egna tillfånga tagna soldater hos en fiende som unte bryr sig om sitt eget liv.

En gammal israeliskt översta sade för 10-15 år sedan :”jag bryr mig inte om palestinierna, men att ta ifrån dom allt hopp gör dom till en fiende som vi kommer att frukta”. Netanyahu sket i detta, och se, nu är dom där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in