• 1
  • 2
2023-10-02, 15:50
Medlem
spoilers avatar
"Enligt polisens förundersökningsledare ska hon och tre okända män på elsparkcykel ha hamnat i ordväxling på lasarettsområdet, och det slutade med att kvinnan skadades med någon typ av tillhygge."

https://sverigesradio.se/artikel/ald...der-mordforsok

Någon som vet mer?
Citera
2023-10-02, 16:12
Medlem
SnutteFia03s avatar
Gissar att hon var nära på att bli påkörd av killarna och bad dem se sig för, något som gjorde dem så kränkta att de såg sig tvugna att försöka döda henne.
Citera
2023-10-02, 16:31
Medlem
Är det nu blattarna insett att hela sverige havererat och att det är fritt fram för dom att "lajva" "The Purge"? Känns lite så, nu iochmed att en renhållningsarbetare också blev drabbad.
Citera
2023-10-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Är det nu blattarna insett att hela sverige havererat och att det är fritt fram för dom att "lajva" "The Purge"? Känns lite så, nu iochmed att en renhållningsarbetare också blev drabbad.

Ja det har ju varit lite tidigare blattehändelser i Mora så det var min spontana tanke men finns en hel del WT-ungar också i de där krokarna.

SVT.

"– Kvinnan säger att hon mött tre killar eller män på elsparkcyklar på lasarettsområdet som ska ha skadat henne, säger Göran Nilsson, förundersökningsledare.

Har det använts något särskilt tillhygge?

– Det säger jag ingenting om, säger Nilsson.

Männen är för kvinnan okända personer och på måndagseftermiddagen har ingen gripits, men polisen har spärrat av området och polishundar har varit på platsen och sökt."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...sarett--re6aw8

OT så blev en vänsterpolitiker i Jönköping utsatt när han satt och väntade på bussen i intervjun var det tydligt att oviljan att nämna utseende och härkomst att det blir komik över det. Det hade med största säkerhet inget med hans politiska engagemang utan som jag ser det karma att även dessa nu börjar drabbas av packet. Men lik förbannat kan de inte klämma ur sig vilka förövarna är.
Citera
2023-10-02, 18:10
Medlem
laughingducks avatar
Från lokaltidningen Siljansbygden

”Mordförsök på kvinna i Mora – polisen utesluter gängkriminalitet

Vid 17.30-tiden i lördags fick polisen i Mora uppgifter om att en person skadats i närheten av Mora lasarett. Personen som har drabbats ska vara en kvinna i 75-årsåldern och hon ska ha fått allvarliga men inte livshotande skador. ”

https://www.siljannews.se/mora/mordf...6xK_EtaUgGZZ8g
Citera
2023-10-02, 18:43
Medlem
svt2s avatar
Jag blir så trött och ledsen att läsa dessa rubriker dag efter dag. Vad tror ni skall få folk att sluta knyta näven i fickan och gå man ur huse?

Extra förjävligt att det handlar om en äldre dam som inte kan försvara sig fysiskt.

Sverige är verkligen i ett fritt fallande fall.

Tänk om vi satsade pengarna som vi satsar på NATO-medlemsskap på vår polis och kriminalvård istället….

/ svt2
Citera
2023-10-02, 21:25
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svt2
Jag blir så trött och ledsen att läsa dessa rubriker dag efter dag. Vad tror ni skall få folk att sluta knyta näven i fickan och gå man ur huse?

Extra förjävligt att det handlar om en äldre dam som inte kan försvara sig fysiskt.

Tänk om vi satsade pengarna som vi satsar på NATO-medlemsskap på vår polis och kriminalvård istället….

/ svt2

Hur får du in Nsto ansökan i.något som
spårat ur för säkert 20 år sen 🤔
Citera
2023-10-03, 04:56
Medlem
svt2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Hur får du in Nsto ansökan i.något som
spårat ur för säkert 20 år sen 🤔

Det fattas pengar till polisen, men att öka pengarna till försvarsmakten är inga problem för att nå NATO-målen. Hade de pengarna gått till polismyndigheten istället hade kanske sådana här tragiska brott inte behövt ske.

/ svt2
Citera
2023-10-03, 05:19
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:

/ svt2

Vas hade det hjälpt? Mer pengar till systemet som inte bryr sig? Och jadu jag vet inte. De som lalkar med dessa idioter måste sluta och media måste sluta ked gråthistorier. Högstadomstolen bör ändras och nytt folk få komma in. Lagar som är tydliga är bra men vad hjälper det om gubbarna och tanterna i HD alltid dömer milt?
Citera
2023-10-03, 05:35
Medlem
Läste detta på en privat facebook sida!

Uppdatering direkt från källan. Det va vid kl 18 lördag som grannen va ute och gick en promenad. Hon mötte en granne som va ute och cycklade som hon pratade med en stund. Efter detta kommer det 3 killar av utlänsk härkomst på elsparkcycklar med huvtröjor på väg ner från lasarettet, eftersom de va i bredd så flyttade hon sig och sa lite hövligt att"se vi fick ju plats allihopa" plötsligt har hon en kniv i magen. Så eftersom polisen tydligen inte vill gå ut med detta, väljer nu jag att be er om hjälp. På lördag vid 18 kommer det alltså 3 killar,på 2 elsparkcyklar med huvtröjor, förmodligen från rödmyrshållet/hindrikheden. Den som sett något(snälla ni som bor där uppe sprid detta) dessa killar tog sedan av mitt emot frustuguvägen alltså in mot slåttervägen. Kvinnan i fråga har fått komma hem ifrån lasarettet och mår ok. Hör av er till polisen ni som sett något.
Citera
2023-10-03, 10:26
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Det fattas pengar till polisen, men att öka pengarna till försvarsmakten är inga problem för att nå NATO-målen. Hade de pengarna gått till polismyndigheten istället hade kanske sådana här tragiska brott inte behövt ske.

/ svt2

Du vet om va att inte ens hälften av alla brott blir uppklarade

Så bevisa för mig att inga pengar till nato projekt leder till fällande domar till 100%
Citera
2023-10-03, 14:27
Medlem
Är det bara jag som tycker att det luktar lite "false flag" om denna historia?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in