2023-10-01, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Skönt att jag inte är ensam. Försöker du trotsa ”rädslan” ibland?
Nej, det gör jag faktiskt inte. Jag vill sova bra så dörrarna får vara stängda så jag kan sova lugnt och tryggt. Ser faktiskt inget större problem med det hela. Har accepterat det.
Citera
2023-10-01, 18:49
Avslutad
Men jag minns att jag upp till 10-11 års- åldern absolut ville ha dörren öppen när jag skulle sova, just på grund av mörkrädsla. Sa det till en kompis som då sa: ”jag sover med dörren stängd annars kan nån smyga sig på mig”. Vet att jag tänkte på det och låg då och var rädd för det han sa. Efter det sov jag med stängd dörr och det kändes mycket tryggare. Var även så mörkrädd att jag kröp under bäddmadrassen för att det inte skulle se ut som om nån sov i sängen. Nu är jag som sagt vuxen och tryggare men stängda dörrar har hängt med 😁
Citera
2023-10-01, 21:57
Medlem
slagskotts avatar
Psykiskt är man utlämnad till sitt öde, precis som när man sover i bara kallingar/trosor utan täcke.
Det är bara i porrfilm som de gör det och varenda gång kommer din styvbror och trycker upp kabanossen i dig
Citera
2023-10-02, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Sover med fötterna mot dörren? Man ställer sängen där den bäst får plats och det behöver inte nödvändigtvis vara vänd mot en dörr.
Vad var det du inte förstod i mitt inlägg? Läs igen.

Om du tänker på saken så kommer du upptäcka att de flesta i den mån det är möjligt inte sover med huvudet mot dörren. Fotändan är oftast riktad mot en ingång och inte tvärtom.
Citera
2025-09-07, 04:56
Avslutad
Citat:
När jag ska sova måste allt vara stängt - bardrummadörr, garderob, skaferier. Annars kan jag inte slappna av och komma till ro o sova. Är det nån annan som är likadan? Finns det nån förklaring?

Lite sent svar men det är bra att sova med stängda dörrar för om det börjar brinna i din villa/lägenhetshus så tar det längre tid för röken att komma in till ditt sovrum och du förhoppningsvis vaknar.
Citera
2025-12-25, 17:08
Medlem
Citat:
När jag ska sova måste allt vara stängt - bardrummadörr, garderob, skaferier. Annars kan jag inte slappna av och komma till ro o sova. Är det nån annan som är likadan? Finns det nån förklaring?
Detta är pga rädsla. Du känner dig helt enkelt rädd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in