• 1
  • 2
2023-09-29, 17:17
Medlem
Hur fan kommer man i kontakt med asen på microsoft?? Deras supportformulär är hopplöst och något jävla telefonnummer har inte idioterna heller!!
Citera
2023-09-29, 18:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Hur fan kommer man i kontakt med asen på microsoft?? Deras supportformulär är hopplöst och något jävla telefonnummer har inte idioterna heller!!

Vilket problem har du med ljudet?
Citera
2023-09-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilket problem har du med ljudet?
Missade att det handlade om ljud. Trodde det var allmänt om windows…😳
Citera
2023-09-29, 18:34
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Missade att det handlade om ljud. Trodde det var allmänt om windows…😳

Ok. Men vad är problemet?
Citera
2023-09-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ok. Men vad är problemet?
Problemet är att jag dragit ner windows server 2022 evaluation och vill komma i kontakt med rövhålen för att fråga om det är okej att jag använder skitet i en kurs inom serverhantering som jag tänkte lägga upp på udemy. Jag blir inte klok på om det räknas som kommersiellt eller inte. Kursen i sig kostar ju att köpa men inget annat. Versionen är gratis att ladda ner för evsluation.
Citera
2023-09-29, 18:42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Problemet är att jag dragit ner windows server 2022 evaluation och vill komma i kontakt med rövhålen för att fråga om det är okej att jag använder skitet i en kurs inom serverhantering som jag tänkte lägga upp på udemy. Jag blir inte klok på om det räknas som kommersiellt eller inte. Kursen i sig kostar ju att köpa men inget annat. Versionen är gratis att ladda ner för evsluation.

Låter ju kommersiellt.

Fråga hos Ms community, men den engelska avdelningen, de vet nog vart du ska vända dig. I bästa fall kanske de vet.
Senast redigerad av 1FF 2023-09-29 kl. 18:53.
Citera
2023-09-29, 19:55
Medlem
Citat:
Låter ju kommersiellt.

Fråga hos Ms community, men den engelska avdelningen, de vet nog vart du ska vända dig. I bästa fall kanske de vet.
Har du en länk till det communityt?
Citera
2023-09-29, 20:21
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Det är samma som den svenska fast nere till vänster via Globen, ändrar du språk till engelska så ses ditt inlägg på engelska forat. Skriv på engelska för att slippa google translate problem.

Klicka på "Ställ en ny fråga" och logga in: https://answers.microsoft.com/sv-se

Evaluering bör ju göras innan ett kommersiellt förfarande, vid ett sådant användande blir det ju affärsmässigt, rimligen. Hursom, fråga hos communityn.
Citera
2023-09-30, 21:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Fick du något svar?
Citera
2023-10-01, 09:59
Medlem
Citat:
Fick du något svar?
Har inte testat ännu. Fick tag i ett telefonnummer som jag testade. De bad mig återkomma imorgon.
Citera
2023-10-01, 22:26
Medlem
hetabengts avatar
Citat:

"rövhålen"?

Lyckas du inte hitta kontaktuppgifter till Microsoft så kan man ju ifrågasätta kvalitén på din "kurs".

Du verkar på ren svenska totalt blåst.
Citera
2023-10-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
"rövhålen"?

Lyckas du inte hitta kontaktuppgifter till Microsoft så kan man ju ifrågasätta kvalitén på din "kurs".

Du verkar på ren svenska totalt blåst.
Jag hittade många kontaktuppgifter, men samtliga ledde till en knagglig ai-röst som svarade, efter MÅNGA steg att supporten numera enbart fanns online. Väl där fanns det ett supportformulär med olika val som ej matchade det jag ville veta. Sen stoppade processen mitt i då den ville ha någon extra info som ej gick att välja. Jag sökte på alla möjliga fraser för numret och jag är inte den enda som haft det problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in