2023-09-30, 21:13
Medlem
handtralalas avatar
Snygg webapp!
Skulle det vara möjligt att få en funktion så att man kan välja ett spann i datumen, kombinerat med med checkboxarna för typ av brott så att man kan få en visuell överblick över olika typer av brott i ett specifikt område?
Citera
2023-09-30, 23:25
Medlem
PaK12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Snygg webapp!
Skulle det vara möjligt att få en funktion så att man kan välja ett spann i datumen, kombinerat med med checkboxarna för typ av brott så att man kan få en visuell överblick över olika typer av brott i ett specifikt område?

Problemet är att brottens positioner är väldigt ungefärliga just nu. Så om du skulle vilja se alla brott från senaste veckan i exempelvis Stockholm så hade alla ikoner hamnat på samma plats, som en klusterikon. Och jag tror inte det hade blivit så snyggt.

I framtiden vill jag bygga något som utläsa område/gata från brottbeskrivningen och på så sätt få en mer exakt position. Då hade det nog varit möjligt att göra som du säger! Men det kommer nog dröja, tyvärr. Under tiden får du använda Historik/Sök!
Citera
2023-09-30, 23:38
Medlem
Hur fick du tag i Polisens api?
Citera
2023-09-30, 23:51
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaK12
Problemet är att brottens positioner är väldigt ungefärliga just nu. Så om du skulle vilja se alla brott från senaste veckan i exempelvis Stockholm så hade alla ikoner hamnat på samma plats, som en klusterikon. Och jag tror inte det hade blivit så snyggt.

I framtiden vill jag bygga något som utläsa område/gata från brottbeskrivningen och på så sätt få en mer exakt position. Då hade det nog varit möjligt att göra som du säger! Men det kommer nog dröja, tyvärr. Under tiden får du använda Historik/Sök!

Ok, jag är med. Jag tänkte förvisso mer på länsnivå än stadsdel, men förstår problematiken.
Citera
2023-10-01, 00:01
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
jag tar gärna emot feedback!
Gör gärna loggan i vänsterhörnet klickbar och länkad till Start, det är ofta där man intuitivt är och klickar på webbsidor när man har kommit ner i en struktur och vill tillbaka till utgångspunkten.
Citera
2023-10-01, 00:16
Medlem
PaK12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Hur fick du tag i Polisens api?
APIt är öppet för allmänheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Gör gärna loggan i vänsterhörnet klickbar och länkad till Start, det är ofta där man intuitivt är och klickar på webbsidor när man har kommit ner i en struktur och vill tillbaka till utgångspunkten.

Tack för påminnelsen! Någon annan nämnde samma sak. Det är nu åtgärdat.
Citera
2023-10-01, 10:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Tack så mycket! Du menar att kartan uppdateras direkt när du hovrar över ett datum i listan? Och att du sen klickar på ett datum så stängs listan ner igen? Det kanske går att fixa, jag kikar.
Jag tänkte inte att listan på datum behöver poppa upp. Rull med mushjulet byter datum, kartan uppdateras. Utan klick. Så få klick som möjligt... är mitt mantra. (Din befintliga funktion med klick och lista kan finnas kvar parallellt.)

Som sagt detta är bara ett litet detaljönskemål. Din sajt är mycket bra som den är.

Det kanske intresserar dig att semrush.com anger att det nu finns 9 länkar till din sida från 6 olika domäner.
Senast redigerad av Madagascar 2023-10-01 kl. 10:58.
Citera
2023-10-01, 11:13
Medlem
PaK12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tänkte inte att listan på datum behöver poppa upp. Rull med mushjulet byter datum, kartan uppdateras. Utan klick. Så få klick som möjligt... är mitt mantra. (Din befintliga funktion med klick och lista kan finnas kvar parallellt.)

Som sagt detta är bara ett litet detaljönskemål. Din sajt är mycket bra som den är.

Det kanske intresserar dig att semrush.com anger att det nu finns 9 länkar till din sida från 6 olika domäner.

Då förstår jag, tack! Ska se vad jag kan göra.

Kan man se vilka domäner det är som länkar?
Citera
2023-10-01, 11:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Då förstår jag, tack! Ska se vad jag kan göra.

Kan man se vilka domäner det är som länkar?
Dessa sex:
reddit.bihlink.com/r/sweddpolitik
reddit.birdcat.cafe/r/sweden/top
libreddit.privhub.space/r/sweddpolitik
libreddit.nohost.network/r/sweden
libreddit.cronyakatsuki.xyz/r/sweddpolitik
libreddit.colibriste.org/r/sweden/

Jag inser nu att flashback.org inte är med. Semrush.com är kanske inget att förlita sig på...
Citera
2023-10-01, 11:58
Medlem
PaK12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Dessa sex:
reddit.bihlink.com/r/sweddpolitik
reddit.birdcat.cafe/r/sweden/top
libreddit.privhub.space/r/sweddpolitik
libreddit.nohost.network/r/sweden
libreddit.cronyakatsuki.xyz/r/sweddpolitik
libreddit.colibriste.org/r/sweden/

Jag inser nu att flashback.org inte är med. Semrush.com är kanske inget att förlita sig på...

Cool tack. Och nä, det är nog inte heltäckande. Krimkartans Facebook-sida borde också dyka upp kan man tycka.
Citera
2023-10-01, 12:27
Medlem
PaK12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Det vore trevligt om sökningen/filtrering skickas som GET-parametrar, så man kan bokmärka m.m.[/list]

Detta ska nu vara löst! Du får gärna testa.

Jag inkluderade dock bara kategori och plats som query params - skippade datum. Men jag ändrade default datum till "Senaste året" för det verkar vara den vanligaste requesten folk gör.

Men nu kan man alltså bokmärka sökningar/filter på Historik-sidan. Till exempel:
Citera
2023-10-01, 19:20
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Detta ska nu vara löst! Du får gärna testa.

Jag inkluderade dock bara kategori och plats som query params - skippade datum. Men jag ändrade default datum till "Senaste året" för det verkar vara den vanligaste requesten folk gör.

Men nu kan man alltså bokmärka sökningar/filter på Historik-sidan.

Tack! Fungerar mycket bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in