Citat:
Ursprungligen postat av
cern
Tycker den är helt hängig den här uppgraderingen..
Får någon konstig pil när jag kör Caps-lock, Youtube laggar och trycker man en gång på skrivbordet så åker alla program man har uppe åt sidan. Tycker det är helt random och meningslös funktion.
Varför inte fixa så man kan ha Safari i full-screen samtidigt som man öppnar upp t.ex musik för att byta låt? Hela tiden trycka upp Safari manuellt är irriterande.
Vad tycker ni om att Apple konstant ska få en att uppdatera OS så de kan lägga in helt nya och värdelösa funktioner?
Vad tycker ni om detta OS?
Big Sur var katastrof! Ventura blev riktigt bra men nu ska man äta bajsmackan Sonoma.
Så du menar att man absolut måste uppdatera när nya versioner kommer….?
Sen är det väl bara som vanligt, att det varenda förbannade gång som det kommer uppdateringar, så är det folk som grinar illa och klagar och i halv panik ska/vill gå tillbaka till det föregående de hade. Men efter ett tag så är det i princip tyst på sådant gnäll…
Det ger i alla fall mig känslan av att det i första hand handlar om folk som har svårt att acceptera eller lära om när det kommer ändringar, men ändå ofta är så förbannat nyfikna så de ändå bara måste uppdatera, och sen gnäller de.
Mitt råd är att tänk till lite före innan man uppdaterar, vänta om man är orolig för buggar eller vet med sig att man har svårt att acceptera ändringar och lätt lackar och blir besviken om saker inte är eller sker som man är van med. Börja i stället med att läsa på om det nya och se så många demovideos etc som möjligt, så man får mer kunskap om nya eller ändrade funktioner. Och först när man känner sig mer mogen så uppdaterar man.
Jag själv är nyfiken och vill uppdatera så tidigt som möjligt, kör t ex beta-programmet på min iPhone iPad och AppleTV (men inte ännu på min MacBook Pro) och får helt enkelt räkna med att en beta inte är helt färdig och ”felfri”, och att man därmed inte kan klaga på Apple.
Jag har uppdaterat till Sonoma på min MacBook Pro M1 men ännu inte hunnit leka runt så mycket med det, men visst ser jag att det händer saker som jag inte är van med och inte riktigt förstår, men det får jag bara acceptera att lära mig och det kan ju då visa sig vara möjligheter att ställa in hur det ska vara så det passar mig, eller att det är saker jag först irriterar mig på för jag inte riktigt förstår vitsen men sedan efter ett tag kommer på att det faktiskt är smarta funktioner bara man just vant sig vid varför de finns och hur de fungerar.