• 8
  • 9
2023-09-30, 09:25
Medlem
Serradellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieChameleon
Men hur jävla upphängd kan man bli på invandringsfrågan? Det kom lite för många, släpp det nu!
Lättare sagt än gjort!
Citera
2023-09-30, 09:29
Medlem
Serradellas avatar
Alltid en djävla massa knarkliberaler som vädrar morgonluft. De vill släcka elden med bensin. Jag spyr.
Citera
2023-09-30, 15:49
Medlem
CommieChameleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det finns enligt min mening bara tre skäl att hävda att den svenska narkotikapolitiken och/eller svenskarnas knarkande är en stor och viktig orsak till gängbrottsligheten:

1) Du vill legalisera knarket för att du själv lättare ska kunna knarka mer.

2) Du är sosse och tror blint på Stefan Löfven, när han pekade ut partyknarkandet i Djursholm och Danderyd som en viktig orsak till gängkriminaliteten.

3) Du är sosse, miljöpartist, vänsterpartist eller centerpartist och tror därför att alla problem som har med invandringen att göra egentligen beror på svenskarna. Därför måste invandrarnas gängkriminalitet också bero på svenskarna. Och därför skulle invandrarnas gängkriminalitet försvinna om bara svenskarna slutade knarka!

Det är populärt bland vänstermänniskor att avvisa allt som högern föreslår och och säga att vi måste lyssna på forskningen i stället. Okej.

Vilken forskning säger att Sveriges extrema gängkriminalitet beror på att Sveriges narkotikapolitik är så extremt mycket sämre än alla andra europeiska länders narkotikapolitik?

Vilken forskning säger att Sveriges extrema gängkriminalitet beror på att de rika och de etniska svenskarna knarkar så extremt mycket mer än majoritetsbefolkningarna i alla andra europeiska länder?

Ingen av de tre punkterna stämmer på mig. Brukar ej cannabis. Tycker snacket om att folk som partydrogar är nonsens. Tredje punkten förstår jag ärligt talat inte.

Sen avfärdar jag inte alls allt högern säger. Mer resurser till polisen och kritiken mot den värdelösa omorganisationen av polisen är tex saker jag håller med om. Att vi tagit emot för många invandrare är ju också nåt jag kan hålla med om. Inte för att jag tycker invandring i sig är dålig, utan för att vi inte kunna hantera den segregation som vi readan innan 2015 hade problem med. Vilket också är en stark faktor till den gängkriminalitet som uppstått. Är inte medlem i något parti och tycker ärligt talat alla svenska partier är rätt värdelösa.

Finns nog ingen forskning på varför det just blivit så extremt med skjutningar och sprängningar i Sverige. Jag kanske har fel när jag hävdar att knarkhandeln är orsaken till detta. Men varken S eller M vågar ju inte ens utreda frågan. Även om FN rekommenderar avkriminalisering och Fohm har bett om en utredning.
Citera
2023-09-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Va? På vilket sätt jagar samhället missbrukarna?

Blir tiotusentals missbrukare inlåsta på behandlingshem? Blir de bältade i sina sängar? Blir de tvångs-avgiftade?

Va?

Kanske vi i Sverige inte har råd att ge alla missbrukare den terapi som de skulle behöva? Du har inte lagt märke till att Sverige knappt har råd med sjukvården, skolan, pensionerna, barnpsykologerna och en massa viktig personal som behövs för att hålla samhället igång?

För övrigt, vad är lar?

Vi kanske har dragit på oss större kostnader för invandringen än andra länder i Europa, och då har vi kanske inte råd med särskilt mycket terapi åt missbrukarna? Och just den stora invandringen har kanske förvandlat knarket till en motor för gängkriminaliteten i just Sverige?
Du är helt enkelt för dum för att förstå. Typiskt svensk och en del av problemet. Det är inte konstigt att högintelligenta flyttar när det finns svenskar som du.
Citera
2023-09-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det är inte ens roligt att skriva att vad var det vi sa, som nationalister från min generation sagt i 30 år. Att vi bespottades för att det med enkelhet gick att förutspå det samhället vi nu har. Det är bara tragiskt. Det är inte ens roligt att säga att, ni fick vad ni röstade på.

Jag har förvisso bara sagt det i 15 år, men det svider i själen oavsett.

"Vad var det vi sade?" är fantastiskt när den som begick misstaget inte påverkar hela mitt liv genom ökad otrygghet, ökad bostadsbrist, ökad läkarbrist, minskad folksammanhängning, etc.

Jävla PK-hjon, alltså.
Citera
2023-10-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serradella
Alltid en djävla massa knarkliberaler som vädrar morgonluft. De vill släcka elden med bensin. Jag spyr.
😂
Typisk svensk idiot, du får det samhälle du förtjänar 💋
Citera
2023-10-01, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Och då frågar jag igen, om det nu är ärftligt varför har inte Tyskland 100% mer skjutningar och sprängningar än Sverige?

Den där argumentationen håller inte.

Tyskland har 5-6% blattar från muslimska länder vara de flesta är från Turkiet, vilka är ganska sekulära och mer ”västliga” än övriga MENA.

Sedan är det knappast så att Tyskland är befriade från skrupellösa beteenden från MENA och Afrika. Terrorbrott och organiserade gäng. Vi kommer väl alla ihåg när muslimerna begick sexualbrott i massor och antastade tusentals kvinnor under nyårsnatten för några år sedan. Vilka ”goda” musliner.

Men om varför skjuts det inte i Östeuropa, Makedonien, Ukraina, Vitrysslands, Moldavien, Bulgarien osv om det enbart handlar om socioekonomi? De har ju det sämre ställt än våra blattar, med mindre förutsättningar och sämre samhällsservice?

Varför sköts det inte i Sverige eller andra europeiska länder när de var fattiga?
Citera
2023-10-02, 12:21
Medlem
CommieChameleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Den där argumentationen håller inte.

Tyskland har 5-6% blattar från muslimska länder vara de flesta är från Turkiet, vilka är ganska sekulära och mer ”västliga” än övriga MENA.

Sedan är det knappast så att Tyskland är befriade från skrupellösa beteenden från MENA och Afrika. Terrorbrott och organiserade gäng. Vi kommer väl alla ihåg när muslimerna begick sexualbrott i massor och antastade tusentals kvinnor under nyårsnatten för några år sedan. Vilka ”goda” musliner.

Men om varför skjuts det inte i Östeuropa, Makedonien, Ukraina, Vitrysslands, Moldavien, Bulgarien osv om det enbart handlar om socioekonomi? De har ju det sämre ställt än våra blattar, med mindre förutsättningar och sämre samhällsservice?

Varför sköts det inte i Sverige eller andra europeiska länder när de var fattiga?

Varför det inte sköts i Sverige när det va fattigt. För att det va fattigt, helt enkelt. Vapen kostar pengar. För att vara lite klyschig, follow the money. Vart får gängen sina pengar ifrån? Startkapital kommer ju som oftast från inbrott och/eller väpnade rån. Men den stora inkomsten kommer ifrån droger. Svensken har helt enkelt ändrat inställning till lättare droger (som resten av världen) och vi har en av världens rikaste befolkningar. Varför är det här uppenbara sambandet så svårt för många att se? Hur kan man ens undra varför Sverige har fler skjutningar än Moldavien?

Tyvärr börjar sanden rinna ut för att en drogreform skulle vara effektiv. Läste nånstans att gängen i sin jakt på att tvätta sina pengar nu börjat infiltrerar privat sjukvård. Så nu har vi gängkriminalitet i själva samhällsfibern. Men kolla på en intervju med nån kriminell som hoppat av, majoriteten av dem kommer nämna "sälja weed" som en av inkörsportarna till den kriminella världen.
Citera
2023-10-02, 16:37
Citat:
Ursprungligen postat av CommieChameleon
Varför det inte sköts i Sverige när det va fattigt. För att det va fattigt, helt enkelt. Vapen kostar pengar. För att vara lite klyschig, follow the money. Vart får gängen sina pengar ifrån? Startkapital kommer ju som oftast från inbrott och/eller väpnade rån. Men den stora inkomsten kommer ifrån droger. Svensken har helt enkelt ändrat inställning till lättare droger (som resten av världen) och vi har en av världens rikaste befolkningar. Varför är det här uppenbara sambandet så svårt för många att se? Hur kan man ens undra varför Sverige har fler skjutningar än Moldavien?

Tyvärr börjar sanden rinna ut för att en drogreform skulle vara effektiv. Läste nånstans att gängen i sin jakt på att tvätta sina pengar nu börjat infiltrerar privat sjukvård. Så nu har vi gängkriminalitet i själva samhällsfibern. Men kolla på en intervju med nån kriminell som hoppat av, majoriteten av dem kommer nämna "sälja weed" som en av inkörsportarna till den kriminella världen.

Din förklaringsmodell är helt egenkomponerad och saknar både vetenskaplig bäring och statistik. Det finns både vapen och pengar i de länder jag nämnde, t.o.m i Sverige när det var fattigt. Men Sverige var knappast fattigt på 60, 70, 80 och 90-talet. Var var gängskjutningarna?

I de jugoslaviska länderna finns tex det både mer vapen och pengar utanför ”systemet” att tillgå.

Du cherry pickar och efterkonstruerar din förklaring när jag påpekade att man inte kan skylla på fattigdom, klyftor och socioekonomiska förutsättningar. Du kommer aldrig att erkänna att det är pga massinvandringen från MEMA och Afrikas.

Självklart är du även en av dem som reflexmässigt hävdar att det till stor del är pga den knarkande medel- och överklassen.

Du är full av skit.
Senast redigerad av barfotalasse 2023-10-02 kl. 16:41.
Citera
2023-10-02, 23:16
Medlem
CommieChameleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Din förklaringsmodell är helt egenkomponerad och saknar både vetenskaplig bäring och statistik. Det finns både vapen och pengar i de länder jag nämnde, t.o.m i Sverige när det var fattigt. Men Sverige var knappast fattigt på 60, 70, 80 och 90-talet. Var var gängskjutningarna?

I de jugoslaviska länderna finns tex det både mer vapen och pengar utanför ”systemet” att tillgå.

Du cherry pickar och efterkonstruerar din förklaring när jag påpekade att man inte kan skylla på fattigdom, klyftor och socioekonomiska förutsättningar. Du kommer aldrig att erkänna att det är pga massinvandringen från MEMA och Afrikas.

Självklart är du även en av dem som reflexmässigt hävdar att det till stor del är pga den knarkande medel- och överklassen.

Du är full av skit.

Mer pengar i de Jugoslaviska länderna, hahaha. Utanför systemet? Vad fan spelar det för roll?

Har redan innan i tråden skrivit att jag inte skyller på "partyknarkarna" Men det är bra att du själv hittar på vad jag tycker.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in