Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-09-28, 13:44
Bannlyst
Vad har ni i er bil och vad har ni för bil?

Har flertalet bilar men låt mig ta en. Min Chevrolet Suburban 2019 modell. Ska tilläggas att jag inte har ett glastak där uppe.

I min bil så är det väldigt rent, inte för att jag städar mycket utan jag skrotar helt enkelt inte ner så mycket. Just nu i min bil så ligger det en tom cola flaska i flaskhållaren, lite papper i handfacket och en liten godis. På min insidan av min dörr finns det ännu en tömd cola flaska, jag har en mobilladdare i mittenlådan (det utrymmet bakom växelspaken). I bagaget har jag massvis med grejer. Jag har en minikyl som det ligger 5 cola flaskor i och en pepsi flaska. Några extra dojor och kläder ifall något speciellt skulle ske. Jag har en fickkniv och en bajonett. Jag har en chipspåse 300g chilismak. Det mesta av det jag har i bagaget är för säkerhet och lite av det är för skönt.

Vad var ni för bil och vad har ni i den? Varför har ni detta? Är det pga att det är stökigt eller nödvändigt osv? Vad är er anledning varför gör ni det?
Citera
2023-09-28, 13:50
Citat:
Ursprungligen postat av LegendBenzema
Jag har en fickkniv och en bajonett.
Göm den väl för om polisen hittar den åker du ditt för brott mot knivlagen.

"Var går gränsen för knivlagen?
Enligt knivlagen får knivar, andra stick- och skärvapen och andra föremål som är ägnade att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa inte innehas på allmän plats, inom skolområde där grundskole- eller gymnasieundervisning bedrivs, eller i fordon på allmän plats (1 § första stycket)."
Citera
2023-09-28, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Göm den väl för om polisen hittar den åker du ditt för brott mot knivlagen.

"Var går gränsen för knivlagen?
Enligt knivlagen får knivar, andra stick- och skärvapen och andra föremål som är ägnade att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa inte innehas på allmän plats, inom skolområde där grundskole- eller gymnasieundervisning bedrivs, eller i fordon på allmän plats (1 § första stycket)."

Den är väl gömd varför skulle polisen söka igenom mitt fordon dock? Inte ens om de stannar mig för fortkörning tittar de igenom bilen.

Vad har du i bilen och vilken bil har du?
Citera
2023-09-28, 13:59
Medlem
En BMW 116d, 2014. Inne i bilen ligger ett antal kvitton som behöver tas omhand, en laddkabel till mobilen, en ficklampa.
I bagaget ligger två rejäla spännband och par handskar som används när jag ska koppla på ett släp.
Citera
2023-09-28, 13:59
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Rep, kloroform, glidmedel, kondomer, spade.

Jag kör en skåpbil utan fönster.
Citera
2023-09-28, 14:03
Citat:
Den är väl gömd varför skulle polisen söka igenom mitt fordon dock? Inte ens om de stannar mig för fortkörning tittar de igenom bilen.

Vad har du i bilen och vilken bil har du?

Dom kan få en anledning som kan vara svår att förutse eller om exempelvis du är med i en olycka och bilen bogseras bort för undersökning.
Citera
2023-09-28, 14:18
Medlem
HoraTheExplorers avatar
Jag har en Suburban 2022 med glastak, det finns allt möjligt i skuffen, kikare dragskaft yxa div verktyg mössa handskar spade en jättestark fleshlight, jag orkar inte skriva allt jag fotar och lägger upp senare ikväll.
Citera
2023-09-28, 14:20
Medlem
Jag har en vit Van. I bilen har jag silvertejp, trasor, kloroform, plasthandskar, vodka, kondomer och en madrass där bak.
Citera
2023-09-28, 14:23
Medlem
Citat:

Har flertalet bilar men låt mig ta en. Min Chevrolet Suburban 2019 modell. Ska tilläggas att jag inte har ett glastak där uppe.

I min bil så är det väldigt rent, inte för att jag städar mycket utan jag skrotar helt enkelt inte ner så mycket. Just nu i min bil så ligger det en tom cola flaska i flaskhållaren, lite papper i handfacket och en liten godis. På min insidan av min dörr finns det ännu en tömd cola flaska, jag har en mobilladdare i mittenlådan (det utrymmet bakom växelspaken). I bagaget har jag massvis med grejer. Jag har en minikyl som det ligger 5 cola flaskor i och en pepsi flaska. Några extra dojor och kläder ifall något speciellt skulle ske. Jag har en fickkniv och en bajonett. Jag har en chipspåse 300g chilismak. Det mesta av det jag har i bagaget är för säkerhet och lite av det är för skönt.

Vad var ni för bil och vad har ni i den? Varför har ni detta? Är det pga att det är stökigt eller nödvändigt osv? Vad är er anledning varför gör ni det?
Tahoe (GMT800). Lite verktyg och olika vätskor samt en sökarlampa.
Citera
2023-09-28, 15:06
Medlem
En Landrover defendet 2009. Hästgrejer, verktyg, en flåhacka och en reparationssats för Valtran. Plus ett par extra stövlar.
Plus en massa lera och gräs.
En Volvo V60 D. Kliniskt ren.
Citera
2023-09-28, 15:07
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:

"mittenlådan bakom växelspaken"??
Suburban har ju rattväxel!
Citera
2023-09-28, 15:32
Medlem
HoraTheExplorers avatar
Citat:
Nej jag har en växelspak.
Har du glastak?
Citera
  • 1