• 1
  • 2
2023-09-28, 11:05
Medlem
526s avatar
Oj, nu börjar oskyldiga dö av gängvåldet.
Kommer det här ändra något?

https://www.expressen.se/nyheter/kvi...ion-i-uppsala/
Citera
2023-09-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526

(FB) Kvinna i 25-årsåldern avliden och 5 hus skadade vid explosion i villakvarter i Fullerö / Storvreta, Uppsala 2023-09-28 Finns tråd
Citera
2023-09-28, 11:16
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:

Det står ju uttryckligen att hon var anhörig i samtidigt som det står att att hon har inga gängkopplingar.

Som anhörig är det väl precis det hon har? Kopplingar till gängkriminaliteten?

Nej, det kommer inte att hända något så länge kvinnor skall vara med och styra. Det är mäns uppgifta att säga nej och dra gränser.
Citera
2023-09-28, 11:16
Medlem
Europes avatar
Börjar? De har ju dödats otaliga oskyldiga i gängvåldet, inklusive barn som har sprängts i bitar. Tycker du själv att alla de fallen ändrade något? Om inte, varför skulle det här göra det?
Citera
2023-09-28, 11:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Det står ju uttryckligen att hon var anhörig i samtidigt som det står att att hon har inga gängkopplingar.

Nej, det kommer inte att hända något så länge kvinnor skall vara med och styra. Det är mäns uppgifta att säga nej och dra gränser.

Nej, det står inte alls uttryckligen att hon var anhörig. Den anhörige bor i huset bredvid. Den döda kvinnan var granne till den anhörige.
Citera
2023-09-28, 11:23
Medlem
526s avatar
Citat:

Hittar inte där det står att hon var anhörig? Det står att dådet var riktat mot en anhörig men kvinnan bodde i huset bredvid . . som jag fattar?
Citera
2023-09-28, 11:24
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nej, det står inte alls uttryckligen att hon var anhörig. Den anhörige bor i huset bredvid. Den döda kvinnan var granne till den anhörige.
Du hade rätt rätt jag läste för fort. Men jag får fortfarande inte ut av artikeln hurvida den döde befann sig i huset som var måltavla eller grannhuset.

Det här måste väl ändå leda till mer white-flight och mer segregation?
Citera
2023-09-28, 11:25
Medlem
526s avatar
En grej jag undrar:
OM det var en uttalad terroristgrupp som härjade och sprängde och sköt folk. Skulle det DÅ hanteras annorlunda?
Citera
2023-09-28, 11:47
Citat:
En grej jag undrar:
OM det var en uttalad terroristgrupp som härjade och sprängde och sköt folk. Skulle det DÅ hanteras annorlunda?

Beror på om den var vänster eller höger, det avgör allt.
Citera
2023-09-28, 11:49
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
En grej jag undrar:
Det beror på. I Sverige har vi dubbla måttstockar. En vänstergrupp skulle ursäktats i media, en högergrupp inte.
Citera
2023-09-28, 11:57
Medlem
526s avatar
Citat:
Det beror på. I Sverige har vi dubbla måttstockar. En vänstergrupp skulle ursäktats i media, en högergrupp inte.

Jag tänker om tex IS skulle ha ett uttalat hot. Då skulle insatsstyrkor, Säpo och andra kopplas in.
Borde inte våldsmaffian betraktas och hanteras som terrorism?
Citera
2023-09-28, 23:23
Medlem
SuraStinas avatar
Vilken adress skedde det på? Ser att numret är 21 men vilken gata?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in