Citat:
Ursprungligen postat av
RonHoward
Morrow Bank står under motsvarigheten till Finansinspektionens tillsyn samt omfattas av den norska Bankenes sikringsfond (Bankgarantifonden). Det innebär att insättningar upp till motsvarande 100 000 EUR täcks av insättningsgarantin om pengarna mot förmodan skulle bli otillgängliga för dig.
De varningsklockor du hör är nog personlig osäkerhet och något du kan jobba på. Annars får du gärna förklara för mig hur konsumenten riskerar att stå med svarte Petter om banken får problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
svampgaffel
4.1% är årsräntan, men den kapitaliseras varje månad. Så månad ett får du 4100 / 12... ish.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hax.Pain
Är det nån sorts ny scam reklam, månadsränta? Trodde banker var ärliga...

Har precis för någon månad sedan blivit kund där, skall bli spännande att se räntan.
Skulle aldrig våga gå över insättningsgarantin där i sparbelopp, jag får intrycket av att det är en väldigt simpel bank. När man läser avtalen så står det också att de säljer din information vidare till 3e part osv. Tror jag har fått 5 e-poster efter att jag blev medlem, där de prövar att få mig att använda även kreditkortet. Efter att jag läste avtalet så har jag avvaktat.
Skall bli spännande att se om det är 4,1%/12 eller om de räknat bort ränta på ränta effekten. Annars är det ju glimrande att få ränta på räntan på räntan i 12 månader. Alldeles för bra för att vara sant.
Om man har ett par miljoner liggande som man inte bundit upp så är det ganska bra riskfri avkastning att få näsrmare 7000:-/månaden - (minus) skatt.
För exempel om man kränger lägenheten och hyr en lägenhet istället tills marknaden blivit mindre turbulent, så bor man gratis om man har en kontantinsats på några mille. Räntan täcker fint hyran i en vanlig lägenhet.
Efter att räntan gick upp nu så har jag gjort en del omplaceringar och får en riskfri ränta som täcker nästan alla mina boendekostnader. Det är lite lurigt ändå, för om man ränkar med inflationen så går man ändå MASSOR i back varje år.