Citat:
Ursprungligen postat av
Wowbagger2000
Med snåla menar jag inte sätta av en del av sin lön, utan de som lever som just fattigpensionärer hela livet trots miljoner på banken, för att sen fortsätta panta burkar pga av att det blir en livsstil att leva extremt snålt.
Varför denna fixering på hur andra väljer att leva sina liv?
Jag menar, vad fan har det med dig att göra att endel tycker det är kul att snåla och ha massor med pengar?
Du behöver inte snåla, du behöver inte panta burkar, men ändå går du runt och fokuserar på andra människors liv och försöker skuldbelägga dom som "snååååla".
Varför? Jag kan inte komma på något vettig anledning annat än att den som tjatar om att andra är snåla endast är avundsjuk, och själv lever ett så fattigt liv att vederbörande inte har något bättre för sig än att tänka på andra som har mer pengar, istället för att ägna sig åt sitt eget liv....
Vad gäller ämnet för tråden så kommer jag dö ganska förmögen, vare sig jag dör imorgon eller om 40 år. Finns ett talesätt som passar i tråden: en dåre och hans pengar, går snart skiljda vägar. Finns många dårar här i världen.