• 2
  • 3
2023-10-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
pussar både min katt och min unge på munnen i bland. Jag är kanske konstig då jag inte tänker på det som något sexuellt alls haha
Sen handlar det ju om ålder också, i samma veva som barnet inte längre är bekväm med att vara naken hemma så pussar man inte och sånt mer.
Katt kan jag förstå- jag pussar min fågel på näbben ofta 😄
Citera
2023-10-07, 21:59
Medlem
Jag gjorde det när mina barn var små. Vet inte när jag slutade exakt faktiskt. Men runt 5 kanske?
Citera
2023-10-07, 22:04
Medlem
Jag har inget minne av att jag blivit pussad på munnen av mina föräldrar. Sett de på vissa flöden på Facebook och jag ryser faktist. Speciellt idag då drygt 40% bär på herpes, usch, varför utsätta sitt barn för något sådant?
Citera
2023-10-07, 22:10
Medlem
Blev pussad på kinden när mamma, pappa, eller mormor sa gonatt.
Tror det hände upp till kanske 10 års ålder.

Har inget minne av att jag pussat nån av mina föräldrar på munnen faktskt.
Tycker väl det är okej så länge det bara är på skoj och att det är över snabbt.
Nånstans kring 10-11 går nog gränsen tänker jag rent spontant.
Det är en ålder då många börjar onnanera, ha flick/pojkvänner, och hångla på hemmafester.
Citera
2023-10-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Innan dom börjat skolan, inga problem imo

Nu var det ett antal år sen men t.ex. när syskonens barn var små (kanske upp till tre) så brukade de komma och pussa morbror/farbror (mig alltså) på munnen. Som några säger att de sparar sina pussar till sin partner. Det är ju inte på långa vägar en "partnerkyss" utan är ju rätt kladdigt egentligen.

I vår familj blev det nog en motreaktion mot att våra föräldrar aldrig kramade/pussade/sa älskar dig åt oss så blev så att vi skulle bli mjuka mot nästa generation.
Citera
2023-10-22, 22:15
Medlem
Selfefficacys avatar
Mina tvillingtjejer är 3 år. Jag pussar dom nog på munnen varje dag, iaf när jag säger god natt. Dom brukar komman fram till mig ibland också och ge mig en puss på munnen. Båda är väldigt kramiga och gillar att mysa.
Min man och jag har pratat om det och han menar att för mig som mamma är det ok. Han gör det inte så ofta. Men jag tror tjejerna stör sig lite på att han har skägg, dom säger att det "sticks".

Fram tills dom börjar skolan skulle jag säga att det är ok.
Citera
2023-10-22, 22:22
nu har jag inga egna barn . men tycker det är lite udda. Spec om pappan gör det. Kinden/pannan är väll okej. Munnen lite creepy.
Citera
2023-10-23, 23:30
Medlem
carminaburanas avatar
Jag pussar mina föräldrar på kinden när jag träffar dem eller innan jag går och lägger mig om jag är hemma och hälsar på. Jag är 44 år gammal man. Man vet aldrig när det är sista gången man får pussa och krama dem, så jag passar på.
Citera
2023-10-24, 16:50
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag har aldrig pussat mitt barn på munnen, det känns inte naturligt för mig att göra. Jag hade dock en klasskompis som pussade sin mamma på munnen även i tonåren, det fann vi andra lite udda.
Citera
2023-10-24, 16:51
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Igår satt jag på krogen och tjuvlyssnade på ett samtal som pågick vid bordet bredvid. Det var två par som dividerade huruvida de pussade sina barn på munnen eller ej. Tydligen tyckte det ena paret att detta var onormalt och udda, vilket det andra paret inte ansåg. Då började jag fundera på hur jag själv gjorde när ungarna var små. Men visst kunde man väl ge dom en puss på munnen ibland när de ville det. Sånt där slutar man väl naturligt med desto äldre de blir, eller hur ligger det till med era erfarenheter egentligen?

Det beror på om man är italienare eller inte.
Citera
2024-10-31, 09:08
Bannlyst
Jag har aldrig pussat på mitt barn. Känns ganska skabbigt för barnet alltså
Citera
2024-10-31, 09:21
Medlem
f30malmos avatar
Tycker det är lite konstigt med munpussar av egna barn efter ålder fyra ungefär. Kindpussar eller pussar på håret känns mer normalt. Även detta tycker jag är lite konstigt efter elva-tolv år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in