Citat:
Ursprungligen postat av
Harklank
Hahah nja jag blir ej upprörd. Har sett många juriststudenter liknande dig genom åren. Det är mkt kul att läsa dina inlägg.
Det jag skrev stämmer bra. Notera att jag skrev i första meningen att de är biträdande jurister med advokattitel. Tror du att den dagen advokattiteln ramlar in, då får man hantera kunder självständigt? Med 3-5 års total erfarenhet?
Det är snarare att de får mer ansvar p.ga. sin advokattitel - får alltså ta ansvar för missar i sin rådgivning som tidigare hade identifierats med ansvarig delägare/ansvarig advokat (om de är seniora nog att leda andra). Många har inte så bråttom med att försöka skaffa sig en advokattitel.
Du skrev att "folk med advokattitel ofta räknas som biträdande jurister," vilket är felaktigt. Sen försöker du hitta på att du sade detta för att du menade att man inte "får hantera kunder självständigt" för att försöka täcka över ditt fel, trots att biträdande jurist vs advokat inte har med detta att göra.
Det är ganska uppenbart att du inte har någon koll på arbetsmarknaden och bara hittar på allt eftersom diskussionen fortsätter.
PS. Ditt "Jag låtsas vara storebror"-spiel är gammal och uttjatat, och har väl inte lurat någon de senaste 10 åren. Skulle rekommendera att du lägger ner det - det får bara dig själv att framstå i sämre dager, och inte de du talar med.