2023-09-23, 19:54
Medlem
Hej, har en bakgavellyft 750kg p en mercedes benz 06

Lyften har fungerat fint tills jag brjat anvnda den lite oftare med att lyfta en maskin p 450kg

Efter ett par lyft brjade tiltfunktionen rra sig vldigt snabbt bde upp och ner (utan last)
Hj och snk fungerar som vanligt

Men till problemet s stannar tiltfunktionen i horisontellt lge, allts 90 grader frn stngt, men dremellan gr den bra och fort och funkar som den ska, gr fortfarande att stnga som vanligt men inte att tilta ner mot backen
Citera
2023-09-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckla
Hej, har en bakgavellyft 750kg p en mercedes benz 06

Lyften har fungerat fint tills jag brjat anvnda den lite oftare med att lyfta en maskin p 450kg

Efter ett par lyft brjade tiltfunktionen rra sig vldigt snabbt bde upp och ner (utan last)
Hj och snk fungerar som vanligt

Men till problemet s stannar tiltfunktionen i horisontellt lge, allts 90 grader frn stngt, men dremellan gr den bra och fort och funkar som den ska, gr fortfarande att stnga som vanligt men inte att tilta ner mot backen
Hydraulisk? Hur lt pumpen nr den gjorde detta? Rusar den? Luft i systemet. Fr lg oljeniv.
Glapp i kabeln till spolarna borde bara gra att den stannar.
Toppa upp oljan.
Citera
2023-09-23, 20:14
Medlem
Hydraulisk, den lter som vanligt, rusar ej, tyst
Luft i kan vara en mjlighet d jag hrt vtska rra sig under vissa lgen?

Oljan r i bra niv

Konstiga r att den gr riktigt bra o snabbt men stannar i exakt samma lge varje gng och vill ej tilta ner mer
Citera
2023-09-23, 20:29
Medlem
Mrke modell?

r det Zepro kanske du har hjlp hr.

https://www.hiab.com/sv/vara-marken/...kningsdokument
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-09-23 kl. 20:34.
Citera
2023-09-23, 21:02
Medlem
Tack det r zepra, ska titta dr
Citera
2023-09-23, 21:51
Vissa liftar gr snabbare nr de kommer i en vinkel som nrmar sig stngd lift. Det lter som att ngot har flytta p sig, nr du lyfte det tunga prylarna, s liften "tror" att den stannar i stngt lge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in