Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsippen
Det som är plötsligt är att man behöver köra igenom Uddevalla med rondeller och trafikljus när man kan köra bratterödsleden. Jag brukar själv köra den vägen när jag ska till torp.
Förmodligen blir det självreglerande. När man renoverade tunnlarna genom Uddevalla valde trafiken den alternativa vägen.
Sen finns ju vägen mellan lilla Edet och Ljungskile över Backamo. Många lastbilar väljer den för att komma ut på E6. Det är en genväg jämfört med att köra via Trollhättan.
Som sagt, Bratterödsleden har stundtals
köer, redan utan stängd E6.
Visst kan man testa, men jag hade spontant valt en annan väg. Bratterödsleden är en djävla skitväg så fort det är mycket trafik på den.
Är stadsmotorvägen i Uddevalla verkligen så illa idag? Särskilt med tanke på att Trafikverket verkar vilja ha den tunga trafiken där?
167'an kommer jag själv testa, men det lär väl vara köer och vink-snutar vid Lyckornamotet...
Kommer även att testa vägen väster om E6, förbi Kolhättan, vad den nu heter. Man får nog vara öppen för lite olika alternativ, hålla koll på trafiksituationen och laga efter läge.