• 1
  • 2
2023-09-22, 22:53
Medlem
Helgen innan julafton är det återigen dags för lite mangel och skrik i Norrköpings decembermörker!

Festivalen har alltså ett spikat datum och man säljer biljetter en masse. Någon som också tänkt fly undan julstressen om så bara för en helg? För det har jag tänkt.

Ryktet säger ju dock, tyvärr, att arrangören har det svårt med att få tag i några vettiga artister. Så den som är någorlunda musikalisk och duktig på instrument får gärna ta med sig utrustning och ett glatt humör.

Jag tänker ta syra.
Citera
2023-09-23, 10:54
Medlem
Enligt metal-archives har Sverige i dagsläget 813 aktiva band som spelar black metal i någon form. Hur i helvete kan det vara svårt att hitta band som är villiga att spela?
Citera
2023-09-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Enligt metal-archives har Sverige i dagsläget 813 aktiva band som spelar black metal i någon form. Hur i helvete kan det vara svårt att hitta band som är villiga att spela?

Har du tipsar arrangören om metal-archives utförliga lista? Många bandmedlemmar har säkert häcken full med julbestyr och glöggkvällar.
Citera
2023-10-14, 15:11
Medlem
BSKGMs avatar
Intressant line-up. Jag avvaktar nästa bandsläpp för att se den andra dagens headline innan jag bestämmer mig.
Citera
2023-10-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BSKGM
Intressant line-up. Jag avvaktar nästa bandsläpp för att se den andra dagens headline innan jag bestämmer mig.

Har du några belägg för att Marduk inte headlinar båda kvällarna?
Citera
2023-10-18, 12:23
Medlem
BSKGMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerEindringling
Har du några belägg för att Marduk inte headlinar båda kvällarna?

Nej, jag har inga belägg för det utan det är bara ett antagande.
Citera
2023-11-24, 21:31
Medlem
Citat:
Nej, jag har inga belägg för det utan det är bara ett antagande.

Förstod det.

Ny info dök precis upp: Marduk kör båda kvällarna. Those of the Unlight på fredag och ett ordinarie set på lördag. Utöver det så har Sacramentum och Svartkonst blivit bokade.

Svårt att veta vilken dag man ska ta syra utan spelschema. Blir nog lördagen.

Vilken dag tar ni syra?
Citera
2023-11-29, 21:51
Medlem
BSKGMs avatar
Citat:
Förstod det.

Ny info dök precis upp: Marduk kör båda kvällarna. Those of the Unlight på fredag och ett ordinarie set på lördag. Utöver det så har Sacramentum och Svartkonst blivit bokade.

Svårt att veta vilken dag man ska ta syra utan spelschema. Blir nog lördagen.

Vilken dag tar ni syra?

Haha, jag är rätt sugen denna helg, men jag måste säga att jag är mer åt döds-hållet, hoppades innerligt in i det sista på Dismember, Grave eller liknande, men det blir nog så att jag ändå kapar arbetsdagen ett par timmar på fredagen och sätter mig på tåget till Norrköping! Hoppas att de trycker tote-bags!
Citera
2023-12-10, 12:04
Medlem
Citat:
Haha, jag är rätt sugen denna helg, men jag måste säga att jag är mer åt döds-hållet, hoppades innerligt in i det sista på Dismember, Grave eller liknande, men det blir nog så att jag ändå kapar arbetsdagen ett par timmar på fredagen och sätter mig på tåget till Norrköping! Hoppas att de trycker tote-bags!

Det blev ett mellanting, Svartkonst kommer och lirar lite blackened death. Vad tror du om det?

Dött i tråden, tråkigt.
Citera
2024-01-04, 14:47
Medlem
BSKGMs avatar
Citat:
Det blev ett mellanting, Svartkonst kommer och lirar lite blackened death. Vad tror du om det?

Dött i tråden, tråkigt.

Hur var December darkness? Fanns det tote-bags att köpa i merchen?
Citera
2024-04-13, 14:49
Medlem
Citat:
Hur var December darkness? Fanns det tote-bags att köpa i merchen?

Ursäkta, men jag har precis nyktrat till efter festivalen. Det var gemytligt, bra drag och väldigt mycket brudar.

Många bra spelningar men Marduk med '93 lineupen på fredagen var på en helt annan nivå än allt annat.

Deras lördagsspelning med nuvarande medlemmar var avdankad som bäst. Skrikigt och diffust. Sprängde till och med monitorerna när de först äntrade scenen och fick gå av igen i väntan på att det fixades.

Nja.

Tote-bags har jag ingen aning om. Jag fann aldrig ens merchståndet. Fanns det ens något, förutom polacken som bara sålde generiskt skräp?
Citera
2024-04-15, 20:46
Medlem
BSKGMs avatar
Citat:
Ursäkta, men jag har precis nyktrat till efter festivalen. Det var gemytligt, bra drag och väldigt mycket brudar.

Många bra spelningar men Marduk med '93 lineupen på fredagen var på en helt annan nivå än allt annat.

Deras lördagsspelning med nuvarande medlemmar var avdankad som bäst. Skrikigt och diffust. Sprängde till och med monitorerna när de först äntrade scenen och fick gå av igen i väntan på att det fixades.

Nja.

Tote-bags har jag ingen aning om. Jag fann aldrig ens merchståndet. Fanns det ens något, förutom polacken som bara sålde generiskt skräp?

Okej, vad snackar vi om för könsfördelning? Jag såg Watain i november och då var det cirka 65/35.

Såg att det var utsålt, så antar att stämningen var fin bland folket! Jag får fanimej ta och sätta mig på tåget till Norrköping i december detta år. När brukar bandsläppen ta fart, efter sommaren?

Äh, vad fan, skulle behöva en sjysst tygväska för alla skivinköp man gör i samband med spelningar, så hoppas att de trycker upp lite roliga tygväskor detta år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in