Hej allesammans!
Har följt den här tråden länge och tänkte dela med mig av en sammanställning jag själv har gjort kring barnvaccinationsprogrammet. Sajten heter
antivaxxare.se och heter “Barnvaccin – Skydd eller Skada?”.
Jag kallar mig själv “antivaxxare” i betydelsen att jag tänker själv, läser på och tar informerade beslut istället för att bara följa rekommendationerna blint. Inte “mot alla vaccin” per automatik, men ifrågasättande.
Materialet bygger mest på två böcker:
• “Vaccines, Amen: The Religion of Vaccines” av Aaron Siri (advokaten som vunnit flera rättsfall mot myndigheter kring vaccin-data och placebo).
• “Vax-Unvax: Let the Science Speak” av RFK Jr. och Brian Hooker (jämför hälsa hos vaccinerade vs helt ovaccinerade barn).
Nyckelpunkter som tas upp (och som passar bra in här i tråden):
• Inga barnvaccin i det svenska programmet har testats mot äkta inert placebo (saltvatten). Oftast vaccin mot vaccin eller adjuvans som kontroll – med tabeller och referenser.
• Aluminium som adjuvans – hur det kan korsa blod-hjärnbarriären och bidra till inflammation och neurologiska problem.
• Högre förekomst av autism, ADHD, allergier, astma, SIDS m.m. hos vaccinerade barn enligt vissa studier (bl.a. Vax-Unvax-data och Henry Ford-studien).
• Många sjukdomar minskade kraftigt före vaccinerna p.g.a. bättre hygien, näring och levnadsstandard.
• Intressekonflikter och korruption: Tillverkare har haft immunitet sedan 1986 i USA, miljarder i böter men styr fortfarande mycket av data och rekommendationer.
• Granskning av specifika vaccin i programmet (Rotavirus, DTP, Polio, Hib, Hep B, Pneumokocker, MMR, HPV) – varför vissa kanske är onödiga eller riskfyllda för friska barn.
Sajten är helt ny (personlig, ingen vinst, ingen medicinsk rådgivning), med referenser, ISBN och länkar till ICAN-dokument m.m.
Vad tycker ni?
• Har ni kollat på placebo-frågan på djupet – är det verkligen ett så stort hål i säkerhetsdatan som det verkar?
• Håller argumenten om aluminium och kroniska sjukdomar?
• Några här som själva valt bort delar av programmet – vad vägde ni in?
• Eller tycker ni att det här är ren konspiration och att myndigheterna har koll? 😅
Kul att höra era tankar!