• 1
  • 2
2023-09-22, 12:46
Medlem
Pittensmitts avatar
Sitter nått mongo med nytt Snapchat konto och lägger ut att han fixar körkort för X antal kronor, jag frågade hur och då svarade han att han jobbar för transportstyrelsen.

Går det för någon i transportstyrelsen att bara lägga in ett körkort på någon utan tidigare körlektioner eller prov? Detta är väl olagligt?

(Tänker inte köpa då det både låter som en scam och olagligt.)
Citera
2023-09-22, 13:04
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pittensmitt
Sitter nått mongo med nytt Snapchat konto och lägger ut att han fixar körkort för X antal kronor, jag frågade hur och då svarade han att han jobbar för transportstyrelsen.

Går det för någon i transportstyrelsen att bara lägga in ett körkort på någon utan tidigare körlektioner eller prov? Detta är väl olagligt?

(Tänker inte köpa då det både låter som en scam och olagligt.)
Om det är sant så är de klart olagligt.
Mest troligt är det att personen bakom kontot utför nåt bedrägeri och vill ha pengar i förskott osv.
Citera
2023-09-22, 13:10
Nu har jag ringt till transportstyrelsen och dom säger att det är olagligt men det kan ju vara så att dom ljuger för det borde ju vara lagligt det vore ju helt sjukt om man ska behöva kunna köra bil för att få körkort.
Senast redigerad av Poteter 2023-09-22 kl. 13:16.
Citera
2023-09-22, 13:38
Medlem
Pittensmitts avatar
https://pasteboard.co/E92XG354UwCg.jpg

Här är länk bevis, jag har beslutat att det är en garanterad bedragare 🤔 namnet är troligtvis ett alias och inte riktiga namnet.
Citera
2023-09-22, 13:40
Medlem
Pittensmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemExp1
Gå aldrig på sånt skit, visst om det handlade om Eritrea eller Gambia där de erbjuder reggade körkort mot pengar då kan jag tro det men ett land som Sverige? Nej du bara om staten själva skulle sälja till dig annars finns det inga mellanhänder. Kanske en korrupt trafikskola som godkänner dina prov och uppkörningar.

Tänkte de, finns alltid dem som går på allt.
Citera
2023-09-22, 13:41
Medlem
100% olagligt. Men det kanske går. Att hitta någon som hjälper med uppkörning och teoriprov kanske är lättare?
Citera
2023-09-22, 13:42
Medlem
george.sthlms avatar
Nej det går inte att köpa ett svenskt körkort men jag vet att i vissa länder i Östeuropa
kan du mer eller mindre köpa ett körkort som du sedan kan byta mot ett svenskt.
Bulgarien och Rumänien vad jag vet och dom som köpt pratar Rumänska / Bulgariska
Citera
2023-09-22, 14:14
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestallning
100% olagligt. Men det kanske går. Att hitta någon som hjälper med uppkörning och teoriprov kanske är lättare?

Jodå, sådant finns, kallas för körskolor...
Citera
2023-09-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Jodå, sådant finns, kallas för körskolor...
Jaja, menar om man vill slippa mödan, att man mutar de som leder proven.
Citera
2023-09-22, 14:20
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Jaja, menar om man vill slippa mödan, att man mutar de som leder proven.

Ok, den är nog svår.
Försöker man med det så väntar oftast åtal...
Citera
2023-09-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Ok, den är nog svår.
Försöker man med det så väntar oftast åtal...
Man behöver väl hitta någon villig i förhand. Typ någon man känner eller så, och sen att man lyckas boka så att uppkörningen blir med dem.
Det kanske inte går att få till.
Citera
2023-09-22, 14:31
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Man behöver väl hitta någon villig i förhand. Typ någon man känner eller så, och sen att man lyckas boka så att uppkörningen blir med dem.
Det kanske inte går att få till.

Det är ju randomiserat vilken uppkörningsinspektör man får.

Annars tror jag enda vägen att gå om man är en total sopa på att köra är att tillhöra en klan kända för extremt våldskapital & dåligt konsekvenstänk.

Vid uppkörningen rättar man till pistolen i byxlinningen så inspektören ser detta, innan man sätter sig i bilen.

Kan nog bara gå på två sätt:
1: Polisen larmas, man får några år i finkan för grovt vapenbrott.
2: Man får körkort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in