• 1
  • 2
2023-09-19, 20:59
Medlem
Hej, som rubriken lyder. Törs jag ta kontakt igen efter ett tag av ingen sorts riktig kontakt. Vi har skrivit till o från bara typ rent allmänt. Tidigare iår innan sommaren så pratade vi mycket i telefon och skrev. Så som jag känner så var vi båda intresserade av varandra. Sedan efter ett tag så kändes det som att allt svalnade av från hennes sida. Även fast jag frågade lite nu och då om hon hade lust att ses, men det blev aldrig riktigt av då jag fick den feelingen att hon inte va intresserad längre än fast hon skrev ibland o frågade hur man mådde, vad man gjorde osv.

Men det är såhär att jag kan inte riktigt släppa henne ur mina tankar.. Vi snapar fortfarande till o från på dagarna. Men jag känner att jag lämnade bollen på hennes planhalva.. Dock tror jag hon är lite blyg nu då de gått ett tag och kanske inte riktigt våga ta första steget mot mig. Det är dom tankarna jag får iallafall när vi skriver ibland.

Hade ni vågar chansa med att försöka lägga in en stöt igen? Vi hade som sagt väldigt roligt när vi pratade / facetimea. Mycket gemensamt att prata om osv.

Mvh.
Citera
2023-09-19, 21:03
Medlem
Lägg in stöten! Hon ska inte behöva ta steget även om hon kanske spelar lite svår.
Lycka till!
Citera
2023-09-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brajjan2.1
Lägg in stöten! Hon ska inte behöva ta steget även om hon kanske spelar lite svår.
Lycka till!

Sant! Och det värsta som kan hända är att hon säger att hon inte är intresserad och då kanske jag har lättare att gå vidare/släppa henne…

För att tillägga så matcha vi på Tinder men jag togbort mitt konto då jag kände att vi fick bra kontakt o så.. Men gjorde ett nytt konto för ett tag sedan och då dök hon upp så mest troligen så har hon aktiverat sitt också eller gjort en ny hon med.

Jag ska försöka lägga in små stötar för att se vad responsen blir. Innan jag tar ett större kliv lixom. Tack för svar!
Citera
2023-09-19, 21:08
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Så ni har aldrig setts, och hon har ghostat dig... ja var har du att förlora lixom???

Så kör hårt grabben!
Citera
2023-09-19, 21:10
Medlem
Börja med att bjuda ut henne på en lunch och du tar inte ett nej.
Sen så chillar du under maten, ler lite extra mot henne men inte så du skrämmer iväg henne.
Fråga henne efter maten lite försiktigt (men inte osäkert) vad hon skulle tro om att ge er två en chans.
Citera
2023-09-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaibot00
Hej, som rubriken lyder. Törs jag ta kontakt igen efter ett tag av ingen sorts riktig kontakt. Vi har skrivit till o från bara typ rent allmänt. Tidigare iår innan sommaren så pratade vi mycket i telefon och skrev. Så som jag känner så var vi båda intresserade av varandra. Sedan efter ett tag så kändes det som att allt svalnade av från hennes sida. Även fast jag frågade lite nu och då om hon hade lust att ses, men det blev aldrig riktigt av då jag fick den feelingen att hon inte va intresserad längre än fast hon skrev ibland o frågade hur man mådde, vad man gjorde osv.

Men det är såhär att jag kan inte riktigt släppa henne ur mina tankar.. Vi snapar fortfarande till o från på dagarna. Men jag känner att jag lämnade bollen på hennes planhalva.. Dock tror jag hon är lite blyg nu då de gått ett tag och kanske inte riktigt våga ta första steget mot mig. Det är dom tankarna jag får iallafall när vi skriver ibland.

Hade ni vågar chansa med att försöka lägga in en stöt igen? Vi hade som sagt väldigt roligt när vi pratade / facetimea. Mycket gemensamt att prata om osv.

Mvh.

Du förlorar inte genom att försöka. Men vinner heller inget om du inte provar.

I värsta fall får du ett nej.

Hon kanske inte svalnat, livet och vardagen kanske bara tog överhanden och därför mer tyst.
Citera
2023-09-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Så ni har aldrig setts, och hon har ghostat dig... ja var har du att förlora lixom???

Så kör hårt grabben!

Mja alltså vi var på god väg enligt mig till att träffas.. Men när det blev att hon typ kändes mindre intresserad så frågade jag ju tillslut va de e som hänt och så. Och då fick jag till svars att hon inte mådde så bra just då. Men vi har ändå haft skriftlig kontakt till o från. Men inte pratat i telefon nånting sedan sist…

Har velat tagit första steget mot henne igen ett bra tag men har som inte vågat men känner att det börjar bli dags nu.. Så jag kan gå vidare om de e så att hon inte känner något intresse alls..
Citera
2023-09-19, 22:34
Medlem
Damonites avatar
Fråga bara om hon är intresserad ö.h.t, alternativt strunta i att höra av dig på ett tag för att se om hon hör av sig till dig. Gör hon inte det så har du fått ett ganska solklart svar på din fråga..
Citera
2023-09-19, 22:48
Medlem
note-its avatar
Törs? Vadå törs? Jag kan upplysa dig om att bli nobbad inte sker genom avrättning om du trodde det.
Ring och bjud ut henne, se till att ni träffas och inget mer "snappande" eller ringande.
Citera
2023-09-19, 23:23
Medlem
maxatdunders avatar
Hon kommer se dig som en pussy och du blir hennes textvän och gratis underhållning. Förstå, att du måste fråga ut kvinnan eller få till en träff på ett smidigt sätt... Har du träffat henne någon gång ens?

Läste lite snabbt att du inte ens träffat henne? Snacka om att bygga upp månaders av luftslott, det är sjuk prestationsånges på bådas sida, och allt du byggt kan vara helt jävla skit i verkligheten och tvärtom. Ett tips till framtiden, gå på avslut min vän.
Citera
2023-09-20, 02:28
Medlem
Men för helvete, gå vidare. Du ger henne bara gratis uppmärksamhet.
Citera
2023-09-20, 12:35
Medlem
CC75s avatar
Lite hårda ord nu zaibot00 men vad håller du på med? Du skriver om henne, att hon tvekar och inte riktigt verkar veta vad hon vill, att hon kanske är blyg, hon mår inte så bra etc. Hur är ditt egna agerande? Om du varit in hennes situation med de faktorer som du ovan räknat upp, hade du då uppfattat dig själv som tydlig? Hade du själv vågat?

Vill du dejta henne, var tydlig med det och då menar jag tydlig. Inget som möjliglitvis kanske sisådär på en höft och troligen kan tolkas som om att du vill gå ut med henne. Få henne förstå att du vill träffas. Drar hon sig undan, dra hon på svaret eller förhalar det hela med en massa olika ursäkter, strunta i henne och gå vidare. Självklart likaså som om hon säger nej. Respektera det.

Sedan har vi den faktorn att mår hon inte bra, dra öronen åt dig. Inget positivt kommer från att dejta någon som inte mår bra. Du kommer bara att bli än mer förvirrad och känslomässigt åka upp och ned då sådana personer själva inte vet vad de vill och de kommer att dra ned dig.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback