2023-09-19, 14:32
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Halloj
Det är såhär att jag har Comviq och planerar att åka till utlanden, USA specifikt. Jag måste göra några samtal till Sverige där mottagarna helst inte ska få veta att jag ringer från utlandet. Kommer det att synas att jag ringer från USA? Kan jag i så fall förhindra?

Frågade Comviq kundtjänst men fick ingen svar
Citera
2023-09-19, 14:53
Medlem
Du ringer väl som vanligt hem, hos mottagaren här hemma står det sen bara
+46 (och ditt nummer utan nolla)
Citera
2023-09-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Halloj
Det är såhär att jag har Comviq och planerar att åka till utlanden, USA specifikt. Jag måste göra några samtal till Sverige där mottagarna helst inte ska få veta att jag ringer från utlandet. Kommer det att synas att jag ringer från USA? Kan jag i så fall förhindra?

Frågade Comviq kundtjänst men fick ingen svar
Köp ett kontantkort.
Citera
2023-09-19, 20:48
Medlem
Det är år 2023 där vem som helst kan övervaka vad som helst och du frågar om hjälp att ringa under radarn ifrån USA

Min rekommendation: Skriv ett handskrivet brev (använd latexhandskar), frankera (inte slicka) och skicka.

Finns ingen mysigare känsla än den som kommer när pliten säger att man har fått post.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback