• 2
  • 3
2006-08-03, 21:01
Medlem
tapirs avatar
Min bästa vän! Har ätit potatis de tre senaste dagarna, två av gångerna i form av kokt och en i form av frittar. Mums, känns mycket seriösare än pasta
Citera
2006-08-03, 21:52
Medlem
Sotarmurres avatar
RÅ potatis är riktigt gott. Ingen annan som tycker om att avnjuta en rå potatis på lördagskvällen?
Citera
2006-08-03, 21:54
Medlem
potatis är väl egentligen inte så otroligt nyttigt i hälsosynpunkt, mycket stärkelse..mycket klegg i tarmen?

Brofsteel: du blir verkligen bara roligare och roligare för varje dag
Citera
2006-08-03, 21:57
Medlem
OliTs avatar
Jag gillar potatis, men tar sällan mig tid att stå och tillreda den om bara jag ska äta. Har faktiskt jobbat som ambulerande potatisförsäljare en gång i tiden, var rätt trevligt. Potatis är dock väldigt mångsidigt, och färskpotatis från eget land med bara lite nyplockad dill och extrasaltat smör är en gudagåva, liksom mandelpotatis, också den från eget land.
Citera
2006-08-03, 22:03
Medlem
sicnexs avatar
Jag borde äta mer potatis än vad jag gör idag, det blir lite väl mkt pasta och ris för mig som det är nu.
Föråt mig nog lite på potatis då man bodde hemma hos föräldrarna, då var det potatis på matsedeln veckovis, och endast i undantagsfall bröt det av mot något annat.
Citera
2006-08-03, 22:05
Medlem
Gottfreds avatar
Mmm, potatis är gott och särskilt potatismos och nypotatis, jag har börjat tröttna på alla nymodigheter såsom quinoa, bulgur och pasta då är det bättre med gamla hederliga potatisen, den håller alltid.
Citera
2006-08-04, 04:12
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Vid sidan av, givetvis.

Ja det var ganska konstigt måste jag säga. Paj klassar jag som typ potatis, ris eller pasta fast det beror på vad det är för paj. Är det en paj med köt i så blir det en rätt för sig själv.

Nu när vi kom så mycket OT ska jag komma tillbaka tillämnet
Potatis är trevligt fast den tar så satans långt tid att tillaga så jag brukar inte äta potatis så ofta. Men om jag orkar så är den bäst om man förkokar river ett lätt lager med parmesan ovan på och sedan in i ugnen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in