Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-18, 17:03
  #1
Medlem
Tja!

Har flera stora zip-filer mellan 20 och 45GB, som jag måste tanka hem från Microsoft 365 (har fått en nedladdningslänk). Det går fint att ladda hem men när jag väl ska zippa upp skiten får jag felmeddelande "Fel 79, Olämplig filtyp eller filformat", i arkivverktyget. Blir tokig, har testat flera olika "upp-zippare" men med dåligt resultat. Nån som har tips?
Citera
2023-09-18, 17:32
  #2
Medlem
Blir det fel på alla filer ?

Testa annars att tanka ner den som krånglar
Citera
2023-09-18, 17:41
  #3
Medlem
Japp, blir fel på alla, känns som om det är storleken som skapar problem?
Citera
2023-09-18, 18:05
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Vilket filsystem finns på disken där filen ligger?
Citera
2023-09-18, 18:19
  #5
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskdjavlar
Tja!

Har flera stora zip-filer mellan 20 och 45GB, som jag måste tanka hem från Microsoft 365 (har fått en nedladdningslänk). Det går fint att ladda hem men när jag väl ska zippa upp skiten får jag felmeddelande "Fel 79, Olämplig filtyp eller filformat", i arkivverktyget. Blir tokig, har testat flera olika "upp-zippare" men med dåligt resultat. Nån som har tips?
Hur mycket ledig hårddiskutrymme har du?
Har du provat i terminalen?

https://superuser.com/questions/1140...gb-on-mac-os-x
Citera
2023-09-18, 18:54
  #6
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskdjavlar
Tja!

Har flera stora zip-filer mellan 20 och 45GB, som jag måste tanka hem från Microsoft 365 (har fått en nedladdningslänk). Det går fint att ladda hem men när jag väl ska zippa upp skiten får jag felmeddelande "Fel 79, Olämplig filtyp eller filformat", i arkivverktyget. Blir tokig, har testat flera olika "upp-zippare" men med dåligt resultat. Nån som har tips?

Hur tankar du hem dom? Felkoden antyder att filen är skadad eller ofullständig. Det är ju enormt stora filer så att en nedladdning via tex https är nog inte det bästa sättet. Troligen därför det inte funkar.
Citera
2023-09-19, 00:14
  #7
Avstängd
53280s avatar
Finns det diskyta att packa upp filerna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback