Kpte nyligen en Macbook Air och skulle vilja anvnda mellanslag x2 istllet fr punkt. Det str att jag har klickat i "boxen" under instllningar men det fungerar inte.
Ngon som vet hur man lser detta?
PS: Bonus r att direkt kunna f stor bokstav efter punkt ocks s man slipper "shift", om ngon kan
Det var lnge sedan jag anvnde en sdan funktion, hade rent av glmt bort den.
r det macen i allmnhet eller i t.ex. Microsoft Office som du vill ha de hr funktionerna? I Word kan du i alla fall f stor bokstav i i brjan p varje mening. G in under Alternativ och vlj under Autokorrigering. Jag fr punkt med dubbelt mellanslag och stor bokstav i nsta mening i Worddokument.
Det finns faktiskt en vergripande funktion i Mac ocks. I Systeminstllningar, vlj Tangentbord och sedan Text. Men jag tror att det r s att Macens instllningar inte fungerar riktigt som det r tnkt i alla program. Dubbelt mellanslag ger i alla fall punkt hr p Flashback, men dremot fungerar inte Inled med stor bokstav.
Jag har provat bde p min MacMini och MacBook Air M1, bda med OS Monterey.
Har du provat ngot s enkelt som att starta om datorn nr du har gjort de instllningar du vill ha?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!