Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Gud vad du är osäker?
Sånt skiter jag fullständigt i. Om jag gillar en person så kör jag. Finns hur många falska typer som har jättemånga vänner och det är just precis för att dom är, falska. Ingen orkar ha 30 vänner. Det är ett heltidsjobb. Det är snarare där man lyfter ögonbrynet i så fall. Någon som försöker bli vän med alla är en varningsflagga för mig.
”A friend of all is a friend of none”
Jag menar inte man ska ha många vänner. Men de två som bara hade mig som vän klagade hela tiden på sin ensamhet, men de försökte inte vara en god vän själv. En ville bara utnyttja, jag sa till hen att så funkar inte vänskap men det gick inte in. De sa att folk lämnat dem alltid för att de var bäst men de andra var dumma.
Jag brukade också bara hoppa på en vänskap, men har lärt mig. En av dem var galen, skadade mig indirekt fysiskt, "råkade" släppa ut mina innekatter, höll hårt i ena katten och sa att han skulle "vänja sig", krävde att jag skulle förklara något när det inte passade (var på toppen av en "klättring", hade kunnat trilla ner), men då jag skulle lägga på började hen fulgråta och sa att jag hatade hen.
Det enda jag "kräver" är att de ska ha en vän som står ut med dem.