Citat:
Ursprungligen postat av
Denfriamannen
Fasiken vad kul. Du kör inte bilen till vardags? Jobbet, affären, ställen du ska till osv? Bygger du dåligt?
Jag tycker att det kan vara roligare än sex också. För några år sedan så hade en kompis snilleblixt idén att slå upp en ”väg” på hans mark (han grävde lite och asfalterade) som var extremt jävla lång med kurvor (vägen sammankopplades med allmänna vägar för att sedan igen komma in på hans mark. Den var väldigt, väldigt lång där 30% bestod av allmän väg. Jag hämtade min gt350 och han hade sin 911 4s och det var så in i helhetes jävla kul. Adrenalinet sköt upp i liften och jag tryckes bak i sätet och bilen flög framåt. Det var så jävla kul för det gick så jävla snabbt och jag visste att det var farligt och gasade hårdare. Så visst kan det vara roligare än sex. Definitivt.
Ja det är dyrt. Vad är en ecirkus? Spenderar du mycket jävla tid på bilen eller? Har du vunnit några tävlingar?
50 tusen efter skatt och du verkade ödmjuk först. Med din inkomst så bör det väl inte vara så svårt att fixa pengar???
Du verkar må jävligt bra förövrigt.
Bilen körs självklart på kvällar och utvalda tillfällen när man är sugen på en glass eller så. Senast besiktigad 2002 så man får vara lite försiktig och välja tillfällena väl.
Ecirkus var bara en felskrivning, skulle bara stå cirkus. Jag har vunnit lite mindre grassroots-drifting event samt lite utställningar men bilen är byggd för att köras och den används hårt.
40-50k är inte så jävla mycket pengar heller när man bara bygger med dem finaste märkena. Köpte 4 fälgar för 50k från Japan, en vinge för 15k från usa, färg för 20k från usa. Lägg sen till frakt, tull.
Man kan ju hasta ihop ett bygge på en vinter också om man nu vill det men då är det ju knappast något man kan både ställa ut, köra drifting i samt åka o käka glass i.
Jag är ödmjuk men jag är också stolt över vad jag åstadkommit utan sponsorer.