2023-09-17, 12:04
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
Exaxt tack för att du förstår... Det var mitt beslut efterssom det var jag som körde och jag var äldre. Det var mitt ansvar det var min bil. Ack så förstörd jag är min lillebror som precis skulle fylla 18. Saknar honom så bedrövligt mycket. Det var alltid han och jag mot världen. JAg menar det verkligen när jag säger att jag önskar att det varit jag som avlidit. Han han inte ens att fylla 18. Jag önskar så mycket att jag fick en chans att förklara för honom att jag är så otroligt ledsen för det som hänt.
Du måste försöka förlåta dig själv och vad du än gör, gör ingenting som leder till att dina föräldrar måste begrava två söner.
Du skulle nog behöva någon form av samtalsterapi, träffa andra som varit med om liknande tragedier.
Du är inte ensam, du är ångerfull, bara det ett steg i rätt riktning.
Du tar ansvar och erkänner vad du gjort, utan att skylla på whatever.
Det kommer bli bättre
2023-09-17, 14:11
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caasimolar
Exaxt tack för att du förstår... Det var mitt beslut efterssom det var jag som körde och jag var äldre. Det var mitt ansvar det var min bil. Ack så förstörd jag är min lillebror som precis skulle fylla 18. Saknar honom så bedrövligt mycket. Det var alltid han och jag mot världen. JAg menar det verkligen när jag säger att jag önskar att det varit jag som avlidit. Han han inte ens att fylla 18. Jag önskar så mycket att jag fick en chans att förklara för honom att jag är så otroligt ledsen för det som hänt.

Skit i alla som pekar finger och dömer. Dom har gjort fel med, massor av gånger. Dom har ingen rätt att döma någon. Ingen på den här degenererade planeten har det. Att leva med det som hänt är straff nog. Och din bror lider med dig just för att du och dina nära inte vet, ännu.

Men, ni ses snart igen. Alla gör det. Ignorera all negativitet så löser det sig, men ta lärdom. Ett råd till samtliga som tror sig perfekt.

https://familyoftaygeta.com/
Senast redigerad av Synitize 2023-09-17 kl. 14:16.
2023-09-17, 14:22
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Nej för att vara mördare så måste man planera att döda personen!

Precis. Oavsett vad det gäller är din avsikt allt sett från ett högre perspektiv. Dom som dömer andra får oftast bollen tillbaka i ansiktet själva i ett senare skede utan att de kan göra den kopplingen.

Lid inte med dom som anses döda. Lid med dom som lever här utan förståelse och kärlek.
2023-09-17, 15:17
Medlem
Fan vad tungt det måste vara. Sörj ett tag, men bestäm dig sedan för att ditt liv skall bli en hyllning till din lillebror och dina föräldrar. Gör det bästa av det och utbilda dig, var lycklig och var någon dina föräldrar kan vara stolt över.
2023-09-17, 15:23
Moderator
Maviels avatar
Jag beklagar verkligen din sorg trådstartaren.

Då det inte riktigt finns en egentlig frågeställning i trådstarten och då inte någon riktigt utmynnats i tråden så blir det låset på här. Trådstartaren är välkommen att återkomma med en ny tråd med frågeställning.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in