Citat:
Som jag tidigare förklarat för dig så kan du inte bara presentera ena sidan av saken. Du hävdar att kvinnor är systematiskt underordnade men ignorerar fullständigt områden där de är överordnade. Du kan aldrig bevisa en könsmaktsordning utan att ha en REFERENSGRUPP. Men ok du får två av mig:
Ursprungligen postat av wigwag
Som jag sagt tidigare i den här tråden och som jag börjar bli trött upprepa så är faktan att män systematiskt misshandlar och våldtar i långt högre grad än vad kvinnor gör. Tar du Memnoks siffror som intäkt för att så ej är fallet? Om du accepterar faktan som jag vägrar redovisa för dig eller någon annan då den förväntas ingå i allmänbildningen så tycker jag du ska börja ställa dig relevanta frågor i sammanhanget. Om du inte accepterar faktan så uppmanar jag dig, Memnok och andra "tyckasyndomsigsjälvare" motbevisa den.
Faktan blir inte mindre faktig för att jag inte redovisar den. Det finns hittills ingen "fakta" i denna tråd som föranleder mig eller någon annan feminist ifrågasätta könsmaktordningen! En sådan fakta skulle kunna vara att att män som grupp och kvinnor som grupp har ungefär lika stor årsinkomst. Att män och kvinnor misshandlar och våldtar varann ungefär lika mycket. Samt att män och kvinnor är ungefär lika vanligt förekommande i högstatus och beslutsfattande positioner. Kom igen och presentera lite fakta eller acceptera min verklighetsbeskrivning.
Faktan blir inte mindre faktig för att jag inte redovisar den. Det finns hittills ingen "fakta" i denna tråd som föranleder mig eller någon annan feminist ifrågasätta könsmaktordningen! En sådan fakta skulle kunna vara att att män som grupp och kvinnor som grupp har ungefär lika stor årsinkomst. Att män och kvinnor misshandlar och våldtar varann ungefär lika mycket. Samt att män och kvinnor är ungefär lika vanligt förekommande i högstatus och beslutsfattande positioner. Kom igen och presentera lite fakta eller acceptera min verklighetsbeskrivning.
Män och kvinnor som jobbar lika mycket och har samma arbete har ungefär lika mycket i årsinkomst. Du kan till och med få en källa: http://www.ne.su.se/ed/pdf/25-1-emm.pdf
Du kan få en till: Män riktar till den överväldigande största delen sitt våld mot andra män.