2024-02-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Riksrätten mot Joe Biden är DOA så fort den anländer till Senaten Bara en massa blustering, Patetiskt!

Inte så konstigt att representanthuset aldrig röstar i frågan.
Citera
2024-02-16, 10:30
Medlem
oceandrives avatar
Så vittnet ljög och sitter nu anhållen, det går bra för MAGA på många plan idag...😄
Citera
2024-02-16, 12:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Inte så konstigt att representanthuset aldrig röstar i frågan.
Mmmm, och samma sekund de röstar vidare den senaste impeachment för "gränsfrågan", det är då de berättar att det kommer aldrig bli en impeachment.
Och om det ändå blir, så hoppas jag demokraterna tillåter de visa sina bevis, för det kommer bli riktigt roligt och när de saknar bevisen.
För rabbla siffror funkar inte utan koppla ihop dom också, som tex med åtalet med donalds och stormy där man har siffrorna och bevisen på vad det köptes och vart pengar togs ifrån.

Men de har ju själva sagt för sina donatorer och att vi har inga bevis alls.
Allt är bara faktabefriade talepunkter för smutskasta Joe Biden om saker som inte ens existerar, och i ett enda syfte att lura sina korkade väljare att Joe skulle vara korrupt.(Men vill man se korruption, så är det bara titta på andra sidan av gången.)
Citera
2024-02-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Nej fotona var bearbetade för att maskera kön.

Påtagliga gayvibbar här "organet"

En mera livrädd man har väl sällan skådats när han rusade ut efter det att MTG fick ordet.
Hunter är väl van vid tonåriga prostituerade som inte ställer jobbiga frågor kan man tänka.

Det har du rätt i, äldre prostituerade är oftare jobbigare. MTG har nog gjort bort sig nog eller ska hon skrika om något nu? Alltså om den lögnaktige Smirnov? För jag tror inte hon lägger sig platt som om hon vore prostituerad. Hur går det nu med riksrättsutredningen ni som är insatta?
Citera
2024-02-16, 14:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Det har du rätt i, äldre prostituerade är oftare jobbigare. MTG har nog gjort bort sig nog eller ska hon skrika om något nu? Alltså om den lögnaktige Smirnov? För jag tror inte hon lägger sig platt som om hon vore prostituerad. Hur går det nu med riksrättsutredningen ni som är insatta?
Biden har ju, av sitt eget DOJ förklarats var otillräknelig och kan inte ta ansvar för sina egna handlingar. Detta pga senildemens. Trump har dessutom förklarat att Biden används som en marionett och inte är den som fattar beslut.
Riksrätten har lagts på is. Det är fel att sparka på någon som ligger ner. Sannolikt är att Biden har utnyttjats av sin tjuvaktiga och kriminella släkt de senaste åren.

Biden är slut och helt irrelevant
Citera
2024-02-17, 16:26
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Den här laptopen som ingen har kunnat klart tala om varför den kopierats, hur många gånger den kopierats, varför har Giuliani haft en kopia, vilka andra har en kopia? Vad i denna gång har något förvanskats? Vad är det med den blinde, hur är han kompenserad för sina tilltag? Vilka har mutat den blinde?

Det är många frågor. Alla säger olika och det finns ingen logik alls. Varför skulle Giuliani ha en kopia eller säga att han har en och hittar han på eller?

Laptop-skandalen är riktig och har blivit nedtystad.

Giuliani däremot, är en helt annan grej. Vad han säger och gör tror jag få går i god för. Att du drar in Giuliani i det här är bara för att så tvivel över själva laptop-skandalen.
Citera
2024-02-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Biden har ju, av sitt eget DOJ förklarats var otillräknelig och kan inte ta ansvar för sina egna handlingar. Detta pga senildemens. Trump har dessutom förklarat att Biden används som en marionett och inte är den som fattar beslut.
Riksrätten har lagts på is. Det är fel att sparka på någon som ligger ner. Sannolikt är att Biden har utnyttjats av sin tjuvaktiga och kriminella släkt de senaste åren.

Biden är slut och helt irrelevant

Skönt att du erkänner DOJs betydelse och auktoritet, och inte minst vikten av deras utredningar.

Det innebär ju att du erkänner riktigheten i de åtal, mot Trump, som lyder under de Federala myndigheterna. Det handlar då om Mar el Lago åtalet med 37 åtalspunkter och Valpåverkans caset med 4 åtalspunkter. Tycker du vi behöver genomlida rättegångarna, eller skall vi skicka den fd Presidenten att prova ut sin oranga sparkdräkt redan nu. Varför låta skattebetalarna bekosta fler dyra rättegångar, när vibrerande vet, genom DOJs åtal, att han är skyldig?

Hur gick det nu med din självsäkra utsago att Trump som mest skulle dömas till 1 dollar i böter för NY Fraud Case? Du missade visst målet med 354 999 999 USD!

Är du lika långt ifrån sanningen nu?
Senast redigerad av Master.Palm 2024-02-17 kl. 16:34.
Citera
2024-02-17, 16:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes

Giuliani däremot, är en helt annan grej. Vad han säger och gör tror jag få går i god för. Att du drar in Giuliani i det här är bara för att så tvivel över själva laptop-skandalen.
Ointressant för impeachment med Joe.
Sen är värt och notera att laptoppen och det enda den genererat, det är hunter kön, bilder på drogintag, fortkörning tror jag och vapen i handen.
Och hur detta ska ge Joe en impeachmet och röstas igenom är en gåta och med tanken det har inget med Joe att göra ens.

Och även vet vi idag att det finns inga bevis för korruption, för om de hade, så hade dom lämnat över dessa bevis till en republikansk åklagare och ingen republikansk åklagare har ens snuddat på försöka åtala Joe.
Vilket vilket vore konstigt om de inte gjorde om de hittade korruption för Joe.

Men allt har dött nu och med tanke på att FBI källan ljög och är arresterad, vilket innebär det dom påstod är bara nonsens.
Och tror det som jag började misstänka om Joe, och att de aldrig ens kommer ta det till senaten.
Citera
2024-02-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes

Det sades att Giuliani hade en kopia. Det gjordes ju enligt den blinde ägaren ett flertal kopior. Man undrar ju varför. Jag tror han sa att han hade gjort elva kopior. Jag skulle vilja veta varför man gjorde kopior av laptoppens innehåll. Då det var bilder på Hunter som hade sex och rökte på.

Det som gällde Joe var väl bara påhittat. Lögner helt enkelt.
Citera
2024-02-18, 09:21
Medlem
Citat:
Det sades att Giuliani hade en kopia. Det gjordes ju enligt den blinde ägaren ett flertal kopior. Man undrar ju varför. Jag tror han sa att han hade gjort elva kopior. Jag skulle vilja veta varför man gjorde kopior av laptoppens innehåll. Då det var bilder på Hunter som hade sex och rökte på.

Det som gällde Joe var väl bara påhittat. Lögner helt enkelt.

Ja, ALLT var påhitt gällande Joe Biden. Nu är huvudkällan, den fd FBI Agenten, Alexander Smirnovs arresterad och väntar åtal bl.a. för att ha förfalskat material han överlämnat till Comer och Oversight Committee. Samt för att ha ljugit inför kommittén. Detta samtidigt som de amerikanska myndigheterna letar i resten av världen för att kunna få den andra uppgiftslämnaren, den Kinesiska spionen Gal Luft, arresterad och utlämnad för liknande brott. Ironiskt att Smirnov arresterades av sin egen tidigare arbetsgivare, FBI.

Det finns fortsatt INGENTING som påvisar att Joe Biden haft någonting med Hunter Bidens affärer att göra. Det finns heller INGENTING som påvisar något brottsligt i Hunter Bidens affärer, annat då än att han inte uppgivet alla sina inkomster till beskattning. Han gjorde dock rött för sig så fort detta uppdagades, så resultatet av den pågående rättegången blir sannolikt en lätt klapp på kinden.
Citera
2024-02-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kvällens kanske minst upplysta inlägg.

MAGA falangen är en majoritet av Republikanerna, uppskattade 60-70% av R är MAGA, man är då mer än en falang.

Det finns idag dokumenterade banktransaktioner på inkommande betalningar till Bidens familj i 500-miljoners klassen. I princip alla större diktaturer har betalat och till och med frun till Borgmästaren av Moskva har skickat Hunter miljoner.

Inga familjemedlemmar till någon i Regeringen får ta emot betalningar utomlands ifrån än mindre diktaturer som USA haft på röda listan. Lagbrott. 500.000.000 men sannolikt mycket större belopp är sannolikt förräderi.

Kongressen skyndar långsamt och har med dess Oversight Comitee bunkrat bevis på hög. Värt att notera är att allmänheten inte fått se 10% av den bevismängd som finns.

Som jag påpekat tidigare, vet alla att Biden är korrupt. Nu kommer Kongressen spela ut detta på det sätt man tror ger Republikanerna segern i valet 2024.

Nixter, Nixter ... vad tänker du när Smirnov är åtalad? Är inte det ytterligare en skön vändning på att du har fel fast rätt ...
Citera
2024-02-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ja detta är en fiskeexpedition av gigantiska mått. Vilket GOP själva erkänner. Man säger att man gör detta för att bland annat kunna begära in Joe Bidens bankkonton utdrag.

Detta torde vara första gången som en Riksrättsåtal inleds utan att det finns bevis. För om detta vittnar flertalet Republikaner med insyn, bla Ken Buck.

Dessutom vågar Kevin McCarthy på grund av detta inte ens hålla en omröstning om en Impeachment mot Biden. Det blir sannolikt första gången man inleder ett riksrättsåtal utan att först ha röstat om det.

Jag tror detta fullkomligt kommer att slita sönder det republikanska partiet.

Allt detta kan bara stärka Demokraterna och Joe Biden. För vad händer den dag man måstet erkänna att det inte finns några bevis, eller ännu värre den dag man går till omröstning och då inte ens kan piska in rösterna från sitt eget parti.

Så är det ju. Ska bli intressant att se om eller när siffrorna mellan Trump vs Biden förändras. Trump har väl sina småfingrar i syltburken även här. Vilka åker med Smirnoff till rättegången? Han har ju knappast agerat på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in