Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-12, 15:46
Bannlyst
https://www.expressen.se/nyheter/koranbrannaren-salwan-momika-begars-utlamnad-/

Salwan Momikas koranbränningar har väckt starka reaktioner i både Sverige och i Mellanöstern.

Nu har han begärts utlämnad av Irak, rapporterar TT.

Momika ska under tisdagen förhöras av polis.

Enligt dokument som TT tagit del av kom det första ärendet om utlämning den 18 juli. Begäran kommer från Irak.

Salwan Momika, som är irakisk medborgare, säger till nyhetsbyrån att han fick information från polisen i ett mejl under fredagen. Enligt Momika ska han förhöras av polis i Södertälje i eftermiddag.

– Jag har asylskäl eftersom jag är emot irakiska regeringen. Det här är ett sätt för dem att få mig utlämnad och mördad.

Sjukt och oförlåtligt om Sverige lämnar ut han till Döden.

Vad tycker ni?
Det här är ju sjukt anser jag.
Medans grovtkriminella får vara kvar i svedala.

Borde Salwan säga att han blivit BÖG nu? För att få stanna kvar ?
Citera
2023-09-12, 15:50
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokyostunnelbana

Salwan Momikas koranbränningar har väckt starka reaktioner i både Sverige och i Mellanöstern.

Enligt dokument som TT tagit del av kom det första ärendet om utlämning den 18 juli. Begäran kommer från Irak.

Salwan Momika, som är irakisk medborgare, säger till nyhetsbyrån att han fick information från polisen i ett mejl under fredagen. Enligt Momika ska han förhöras av polis i Södertälje i eftermiddag.

– Jag har asylskäl eftersom jag är emot irakiska regeringen. Det här är ett sätt för dem att få mig utlämnad och mördad.

Vad tycker ni?

Det är klart dom ska lämna ut han .. grovt kriminella i svedala ?
Citera
2023-09-12, 15:52
Medlem
Han har asylskäl...

Han sa tidigare i veckan att jag inte bränner koraner för att stanna.
Citera
2023-09-12, 15:54
Medlem
Jordgubbes avatar
"Sverige, Åklagarmyndigheten och rättssystemet har ett ansvar över mitt liv, säger han till TT" ... ja, hejdå.
Citera
2023-09-12, 15:55
Medlem
K-Glitchens avatar
Bra.
Lämna ut idioten och låt han bränna koranen i sitt eget land i stället.

Jag skiter fullständigt i den där jävla sagoboken. Jag har större förtroende för spindelmannen eller kalle Anka men kan tycka att det är onödigt att elda upp den i vårt land bara för att ställa till kaos.

Missförstå mig rätt. Klart att vi ska värna om vår yttrandefrihet och polis borde få rättighet att skjuta skarp mot dom som kastar sten. Däremot borde inte utländska/asylsökande människor för göra det i vårt land.
Citera
2023-09-12, 16:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Ut med svartskallen. Han har ingen rätt att vara här och ställa till med svartskalleproblem.

Ja, alla andra kriminella svartskallar ska också ut. Sverige är ett bättre land utan en massa svartskallar.

Han är ju varmt välkommen till Irak, då är det dit han ska.

Varför sitter han inte på flyget redan?
Citera
2023-09-12, 16:05
Medlem
Citat:

SM ansökte om visering i Sverige 2018 och registrerades som invandrad från Irak i april 2021 då han beviljades ett treårigt uppehållstillstånd.

Samma vår som SM beviljades uppehållstillstånd i Sverige knivhotade han en man som han delade boende med, vilket resulterade i att han året därpå dömdes för olaga hot. Straffet blev skyddstillsyn och samhällstjänst.

Den 11 juli brände han sin första koran, Migrationsverket inledde ett ärende för att pröva en eventuell återkallelse av SM:s status och uppehållstillstånd. Anledningen ryktas vara att myndigheten fått ny information som kan påverka hans fall, brev från Irakiska ambassaden tros ligga bakom detta som myndigheten fått i början av Juli.

Han var såklart medveten om detta och börja bränna böcker i hopp om att få skydd i Sverige för inte kan man skicka tillbaka någon så hatad av sitt eget folk, eller?
Citera
2023-09-12, 16:07
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Haha jag önskar den snubben all ont som finns, den människan har sin plats reserverad i helvetet en judas i nutid, spelar ingen roll om han skulle spendera resten av sitt liv i världslyx eller som uteliggare han kommer få det extremt i helvetet. Och han har alltid varit bög han behöver inte säga det. De som vet de vet!
Citera
2023-09-12, 16:09
Medlem
Lassemannen33s avatar
Så länge man inte kan lämna ut någon som mördar och våldtar så borde det vara skumt om han lämnades ut,
Tycker dom som bränner bilar borde kastas ut, även om dom kom på att dom var bögar när dom kom till Sverige,
Citera
2023-09-12, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto

Han var såklart medveten om detta och börja bränna böcker i hopp om att få skydd i Sverige för inte kan man skicka tillbaka någon så hatad av sitt eget folk, eller?

Jag tror inte att man vänder en världsreligion med 1.9 miljarder anhängare emot sig bara för att få skydd i Sverige. Klart han ogillar islam.
Citera
2023-09-12, 16:13
Medlem
SexgalenZombies avatar
Jag tycker han ska få stanna. Han använder den frihet vi har i Sverige, i motsats till många svenskar som till och med vill ta bort vår frihet.
Citera
2023-09-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Har du något bevis på det du säger?
Och varför vill du ha bevis på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto