2023-09-12, 02:26
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det svenska black metal-bandet Dark Funeral bildades 1993 av Lord Ahriman och Blackmoon. Det har hänt mycket sen dess, men karriären har varit igång i 30 år nu.

Bandet har jävligt många följare på Facebook, har sålt hundratusentals skivor, kammat hem en P3 guld-vinst år 2016 och spelat live världen över.

Sen releasen av senaste plattan "We Are The Apocalypse" har killarna spenderat tid på festivalscener runtom i världen och under hösten och våren 2023 har bandet turnerat intensivt i Nordamerika och Europa.

Nu är det hög tid för den svenska publiken att få sin dos av Dark Funeral. Den 13 juli intog bandet Gefle Metal Festival. Och nu i höst rullar det vidare med turné i vårt avlånga land.

Turnéplan:

• 14 oktober - Kulturens Hus, Luleå
• 26 oktober - Kollektivet Livet, Stockholm
• 27 oktober - Katalin, Uppsala
• 28 oktober - Folkets Hus Kulturhuset, Trollhättan
• 3 november - Frimis, Örebro
• 4 november - The Tivoli, Helsingborg

Förband är Offerblod och Avslut.

Någon som ska köpa biljett? Jag föredrar helt klart Magus Caligula som vokalist men det är ändå intressant. Tror nog jag ska köpa biljett.
Citera
2023-09-12, 02:35
Medlem
OneTaps avatar
riktigt grymma e dom. ska se dom i sthlm =) hoppas på galen mosh pit o mycke röj :P
Citera
2023-09-12, 06:50
Medlem
GhostofPerditions avatar
Jag ska gå i Sthlm! Inte lyssnat så mycket, tips på grejer att foka på?
Citera
2023-09-18, 13:03
Medlem
swebarbs avatar
Tråkigare black metal band får man leta efter, alla deras skivor låter precis samma även med nya sångaren. Känns som bortkastade pengar se dom live.
Citera
2023-09-18, 23:00
Medlem
GhostofPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tråkigare black metal band får man leta efter, alla deras skivor låter precis samma även med nya sångaren. Känns som bortkastade pengar se dom live.

Jag hör många säga så. Äsch, det bli kul att se ändå!
Citera
2023-10-26, 23:39
Medlem
GhostofPerditions avatar
På väg hem från spelningen. Ja… tyvärr inte jättebra tycker jag. Dåligt med äkta geist hos huvudakten - trots att det ändå fanns energi. Är nog bara att bandet inte känns så på överlag. Har också mycket svårt för ”Hell Satan” när det är så uppenbart att ingen i publiken är i närheten av att dyrka getguden. Missade precis första förbandet Offerblod, men tyckte det lät ganska bra på håll. Andra akten Avslut var bra. Har nog hellre sett båda dem bara.
Men! Jag tror giget var kul för riktiga Dark Funeral-fans! Och trevlig lokal, men alldeles för mycket hipster för att kunna slappna av.

Ngn annan som var där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in