Citat:
Ursprungligen postat av
Stressad-Groda
Nu har jag för första gången precis börjat få in lite cash. Jag bor fortfarande hemma för att ta hand om min mamma som inte är i fysiskt skick att varken ta hand om husfix eller att jobba. Vi har nu i många år klarat oss på bidrag och mitt csn men nu med mitt nya jobb börjat plötsligt riktiga pengar rulla in. Vart ska man börja? Vad är värt att investera i? Alltså inte trams som köksknivar, resor och högtalare. Jag menar på riktigt praktiska saker som luftvärmepump, verktyg och rediga kläder som inte går sönder när man kollar på dem. Alltså sånt som ni själva önskat att ni spenderat era pengar på istället för sprit, märkeskläder och värdelösa prylar.
Med tanke på ditt flashback namn och din livssituation så har du nog inte mycket tid. Så är det bättre om du investerar i Fonder, lägger in kanske minst 1000kr/månaden i 2 bra Fonder.
Men om du känner att du har tid så studera Aktier så att du kan tjäna mer pengar.
Sen vad för fysiska grejer du ska handla beror helt och hållet på hur du lever, om du bor i en stad eller på landet och liknande saker.
Men oavsett se till att du köper grejer som håller i minst typ 10 år eller liknande.