• 1
  • 2
2023-09-11, 23:08
Medlem
JymdKjams avatar
Butiksgrillad kyckling har befunnit sig på fallrepet i många år, rent viktmässigt sett. I min barndom vägde en sådan ca 1250 gram. En rejäl pjäs som hela familjen kunde dela på. Numer ser det ut som en anorektisk vaktel i påsen…

https://www.matspar.se/produkt/fardi...kling-650g-ica

Köpte man en fet gammal värphöna förr i tiden? Säljer de snart grillade små gula kycklingar? Hur har butikerna kommit undan med det här bedrägeriet? En sådan här liten rackare kostar t ex 79,90 kr i min närmaste Hemköp.
Citera
2023-09-11, 23:49
Medlem
Bubba00s avatar
Helgrillad kyckling säljs vanligtvis till kilopris. Vad är problemet?
Citera
2023-09-12, 00:04
Medlem
oiiihs avatar
Dom har så j bråttom att klämma ut dom till affaren ,för att få ihop kosing,det finns en brytgräns där dom börjar äta lite mycket foder.
Citera
2023-09-12, 00:06
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Helgrillad kyckling säljs vanligtvis till kilopris. Vad är problemet?

Utom på ICA där kycklingen kostar lika mycket oavsett vikt. Man väljer naturligtvis den tyngsta av dem.
Citera
2023-09-12, 00:07
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Det har blivit dyrt med butiksgrillad kyckling. Kostar 79kr på min ICA och Willys. Tror de är runt 1.2kg

Minns tiden då de kostade 39kr på annons.
Citera
2023-09-12, 00:19
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Butiksgrillad kyckling har befunnit sig på fallrepet i många år, rent viktmässigt sett. I min barndom vägde en sådan ca 1250 gram. En rejäl pjäs som hela familjen kunde dela på. Numer ser det ut som en anorektisk vaktel i påsen…

https://www.matspar.se/produkt/fardi...kling-650g-ica

Köpte man en fet gammal värphöna förr i tiden? Säljer de snart grillade små gula kycklingar? Hur har butikerna kommit undan med det här bedrägeriet? En sådan här liten rackare kostar t ex 79,90 kr i min närmaste Hemköp.

Kycklingarna är lika stora nu som förr i tiden när du var liten, men du har växt och blivit större?
Citera
2023-09-12, 00:20
Newsflash: Maten har gått upp i pris generellt
Citera
2023-09-12, 01:09
Medlem
Ilimitados avatar
Dom har faktiskt blivit mindre. Kan själv intyga det. Men det är väl samma fenomen som att kaffepaketen blir mindre till samma pris.
Citera
2023-09-12, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Dom har faktiskt blivit mindre. Kan själv intyga det. Men det är väl samma fenomen som att kaffepaketen blir mindre till samma pris.

Fortare till butikerna eller böndernas snålhet till kycklingarnas mat.
Citera
2023-09-12, 02:14
Medlem
Idag sprätter väl alla kycklingar omkring och gör av med sina kalorier istället för att sitta stilla i burar och bli feta.
Citera
2023-09-12, 05:53
Medlem
ps870s avatar
Köpte senast igår, visst har kilopriset gått upp precis som all annan mat. Men jag upplever inte att den skulle vara mindre. Vikten kan variera, jag väljer ofta de största då vi är flera som ska dela på kycklingen.
Citera
2023-09-12, 05:58
Medlem
Full-Retards avatar
Ja kvaliteten har gått ner samtidigt som det har blivit dyrare.
Vikten tycker jag inte skiljer.

Synd då butiksgrillade kycklingklubbor är bland det godaste som finns när det är gjort rätt.

Sen var det längesen jag köpte en hel grillad eftersom de två stora bröstfileerna var mastiga och torra och har alltid varit.
Senast redigerad av Full-Retard 2023-09-12 kl. 06:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in