Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2023-09-09, 17:51
Medlem
korpulentgodings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Har en infraröd termometer som jag mäter på stekpannan med så jag får rätt temperatur på pannan när jag steker. Är inte så säker på att jag kan se när smöret slutar att fräsa eller andra trick.
Låter överkurs för mig. De flesta spisar har nog rätt lämplig temperatur t.ex. typ vid 5 av 9 eller 7 av 12. Kasta i några matskedar solrosolja först och efter några minuter kastar du i några matskedar smör när redan brösten ligger där och myser. Temperaturen i mitten av dem är viktigast att hålla koll på och det räcker med 65. Sen går den upp i nästan 70 på skärbrädan. Skär rätt tunna skivor mot fibrerna, lägg ev. till mer salt och njut.
Citera
2023-09-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Den där smaken som jag bäst kan beskriva som att det smakar rått. Var kommer den smaken ifrån. Är det för att det är överstekt eller vet du vad det beror på.

Ingen aning, men kan vara för allt saltvatten dom sprutar in i fileerna innan dom fryser dom. Dom kan sälja mindre kyckling till samma pris så
Citera
2023-09-09, 18:21
Medlem
Bjornladas avatar
Jag steker mina på hög värme i någon minut på varje sida. Sedan in i ugnen, ca 125 grader, tills de är uppe i ca 66-67 grader. Brukar bli riktigt bra.
Citera
2023-09-09, 18:32
Medlem
zombie-nations avatar
Gör curry av den om den inte lämpar sig till annat. Brukar funka bra.
Citera
2023-09-09, 20:16
Medlem
diedarlings avatar
Kycklingbröst behöver absolut inte bli mer än Max 62-63 grader!!! Stek på en fin yta och låt sen gå klart till nämnda grader i ugnen så ska du få se på bättring
Citera
2023-09-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diedarling
Kycklingbröst behöver absolut inte bli mer än Max 62-63 grader!!! Stek på en fin yta och låt sen gå klart till nämnda grader i ugnen så ska du få se på bättring

Helt riktigt. Ingen fara med svagt rosa kycklingbröst. För mig är dock texturen vid 62-63 grader lite osmaklig. Blir saftigt som tusan men känns fel i munnen på mig. Föredrar den strax under 70 grader, forfarande väldigt saftig men lite mer fast textur. Har jag gäster blir det 71-72 så slipper jag ta diskussionen om rosa kyckling.
Citera
2023-09-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locals
Köper du frysta bröstfileer? För det går inte få gott hur man än gör

Då är du bara totalt värdelös på att laga mat
Går inte att få frysta bröstfileer goda...är du efterbliven?
Citera
2023-09-09, 20:53
Medlem
Kycklingbröst smakar ingenting, de får man marinera eller ha i annan mat.

Prova kycklinglårfilé, då får du smak.
Citera
2023-09-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locals
Köper du frysta bröstfileer? För det går inte få gott hur man än gör

Tina dem i 4%ig rimlag..
Citera
2023-09-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Då är du bara totalt värdelös på att laga mat
Går inte att få frysta bröstfileer goda...är du efterbliven?

Två förolämpningar i ett inlägg, är du kränkt för du inte har råd med färsk kyckling eller?
Citera
2023-09-10, 18:56
Medlem
Damen101s avatar
Ungsbaka dem istället, eller tina fryst filé i vatten
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto