• 2
  • 3
2023-09-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Läs gärna själv, från SEB:s info gällande fasträntekonton:

Ja jag vet allt det här och det är det jag skriver. Men det spelar fortfarande ingen roll om du avslutar kontot dagen innan förfallodag eller dagen efter.
Citera
2023-09-09, 12:54
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Så, var du har fått den uppgiften ifrån förstår jag inte. Iaf. om vi pratar intern placering hos SEB. Men jämför du med ett sparkonto hos nischbank, t.ex. Borgohypotek med 3.75% ränta på sitt sparkonto så stämmer det naturligtvis.
Det var det jag undrade, varför inom SEB vägde tyngre än högsta räntan. Låsta pengar inom SEB för lägre ränta än olåsta pengar utanför, finns det något rationellt skäl till detta?
Citera
2023-09-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Bäst just nu tror jag är Resurs bank med 3,85%. Läs de sista sidorna i denna tråd
(FB) Tråden om sparkonton med hög ränta
Resursbank är banditer. De lockar med hög ränta och inte höjer i samma takt som andra.
Citera
2023-09-09, 14:39
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Det var det jag undrade, varför inom SEB vägde tyngre än högsta räntan. Låsta pengar inom SEB för lägre ränta än olåsta pengar utanför, finns det något rationellt skäl till detta?

Ingen aning varför man accepterar detta... okunskap, tradition, orka-faktorn eller tjafs om penningtvätt när man bollar runt större belopp? Enklare översikt av alla sina tillgångar när de är på ett ställe?

Eller att man tror att man kommer få ett bättre kundbemötande eller lägre låneränta någon gång i framtiden när man behöver låna pengar?

Nä, jag vet faktiskt inte.
Citera
2023-09-09, 15:03
Medlem
SBAB har nu 3,65% på rörligt med fria uttag
Citera
2023-09-11, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Resursbank är banditer. De lockar med hög ränta och inte höjer i samma takt som andra.
Det uppfyller väl inte kriteriet för en bandit.

De är fria att göra bra affärer precis som du är fri att göra dåliga affärer.

Marknaden bestämmer över dem. Så länge de får kunder har de givetvis ingen anledning att förbättra villkoren.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in