Citat:
Under måndagen höll försvararna sina slutpläderingar. 15-åringens advokat, Bo Karlsson, var redan förra veckan kritisk till åklagarens yrkande om sex års fängelse.
Viktor Isero, 20-åringens försvarsadvokat, anser att bevisningen inte håller.
– Det centrala händelseförloppet är fortfarande inte utrett. Åklagaren har inte bevisat vem det är som har skjutit eller vilka som befunnit sig på brottsplatsen, säger Viktor Isero, 20-åringens försvarsadvokat.
Ovanligt att yrka på fängelse
Åklagare Erik Grönvall är inte förvånad att försvaret inte håller med honom och att de värderar bevisningen olika. Han står fast vid att det är motiverat med långa fängelsestraff för de misstänkta.
– Det är ovanligt att man yrkar sådant i Sverige. Det är ovanligt att folk under 18 år döms till fängelse i Sverige. Men det händer, och det här ärendet är ett sådant fall där jag anser att det bör ske.
Rättegången har pågått sedan början på mars, och domen väntas meddelas den 8 april.
Citat:
- Jag hoppas att skjutningen på mamma ska leda till ändrade lagar i Sverige, säger en av mammans barn.
Citat:
När rätten precis avkunnat sitt beslut ropar en av de anhöriga ett könsord till en av de mordmisstänkta.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...il-abdos-mamma
Jag har inte koll på BO och familjen i övrigt, men vad kan det vara för ändrade lagar i Sverige de önskar?
Har Ismail Abdo varit den enda som inte skött sig? (När det gäller R*vens familj har det ju inte direkt varit så.)