2025-04-13, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Domaren dömde bort målet p.g.a. offside..👇

https://www.fcbarcelona.com/en/news/4237538/barca-1-3-real-madrid-setback-in-el-clasico/amp

Väldigt matchavgörande beslut, dock bra för fotbollen att Real Madrid utvecklas och utmanar Barca i ligatabellen..👇

https://m.youtube.com/watch?v=AweLYMPm7dc&feature=youtu.be
Lite sen. Men var inte spelaren som obstruerade offside i första läget?
Citera
2025-04-13, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Lite sen. Men var inte spelaren som obstruerade offside i första läget?

Inte offside. Bollen kommer från en försvarare. Men som jag skrivit innan tror jag det kan vara en missuppfattning vad domaren faktiskt dömde. Linjedomaren kan ha höjt flaggan felaktigt men domaren dömer för obstruktionen. Båda ger indirekt frispark och höjd arm från domaren före frisparken slås. Så tror alla att beslutet var offside. Oavsett vilket så är det ju en (möjlig) obstruktion och rätt att det blev bortdömt. Jag tycker ju det men finns domare som släpper liknande. Hänger väl på avståndet till bollen och lite svårt att se om det kan anses att hon är så nära bollen att hon har rätt att täcka den.

Intressant situation.
Senast redigerad av Burkgurka 2025-04-13 kl. 09:02.
Citera
2025-04-15, 21:31
Medlem
Alkibiadess avatar
Kollar på Arsenal - Leicester i WSL. Blackstenius spelar från start och gjorde Arsenals andra mål i första halvlek och verkar på bra spelhumör. Apropå att en del vill att hon bör petas i landslaget till förmån för någon av de unga svenskorna och hon inte gör några mål.
Senast redigerad av Alkibiades 2025-04-15 kl. 21:38.
Citera
2025-04-30, 19:53
Medlem
Alkibiadess avatar
I och med Arsenals vinst mot Lyon i semifinalen i Champions League så gick England upp från 4:e till 2:a plats i ligarankingen. Det betyder att det lag som kommer tvåa i WSL inte behöver kvala till Champions League 2026-27.

Kollar just nu på Arsenal mot Aston Villa i WSL (just nu ligger Arsenal under med två mål). Trots att Slegers gjort sju byten i startelvan jämfört med söndagens match mot Lyon så får Kafaji inte ens en plats på bänken. Det bästa för Kafaji vore nog om Arsenal kunde låna ut Kafaji till Häcken fram till att WSL startar om i höst. I backlinjen så startar 18-åriga Katie Reid, uppenbart att Slegers föredrar Reid före Ilestedt (Reid har också bytts in före Ilestedt i de senaste matcherna också).

Edit: Total genomklappning av Arsenal,Villa leder med 4-0 efter 60 minuter.
Senast redigerad av Alkibiades 2025-04-30 kl. 20:21.
Citera
2025-05-05, 18:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Hur är det möjligt att vinna med 4-1 mot Lyon i en CL-semifinal och sedan förlora med 2-5 mot Aston Villa och med 1-4 mot Brighton? Värdelös domare i dagens match dock.
Citera
2025-05-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hur är det möjligt att vinna med 4-1 mot Lyon i en CL-semifinal och sedan förlora med 2-5 mot Aston Villa och med 1-4 mot Brighton? Värdelös domare i dagens match dock.

Helt otroligt!

FC Barcelona blir verkligen megafavorit i CL-finalen..
Citera
2025-05-05, 22:36
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

De är på dekis. Blacken ut? Hoppas inte. Hon är en stabil centertank och ska spela i PL.
Citera
2025-05-08, 12:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Lina Hurtig lämnar Arsenal. Har mest varit skadad men när hon spelat tycker jag hon gjort det ganska bra. Hem till Sverige?
Citera
2025-05-08, 13:08
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Lina Hurtig lämnar Arsenal. Har mest varit skadad men när hon spelat tycker jag hon gjort det ganska bra. Hem till Sverige?
Väldigt fysiskt stark ändå, bra råämne, sämre med produkten
Citera
2025-05-08, 13:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Även Amanda Ilestedt lämnar Arsenal ser jag nu.
Citera
2025-05-08, 13:50
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Även Amanda Ilestedt lämnar Arsenal ser jag nu.
Ok stalltips: Damallsvenskan, tillbaks till Tyskland eller Italien, väldigt många svenskor där. Ilestedt är från Sölvesborg, men spelade många år för Rosengård. Är Mff ett alternativ kanske? Vittsjö och Kristianstad känns lite små och Rosengård lite väl på dekis..
Citera
2025-05-08, 15:00
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Ok stalltips: Damallsvenskan, tillbaks till Tyskland eller Italien, väldigt många svenskor där. Ilestedt är från Sölvesborg, men spelade många år för Rosengård. Är Mff ett alternativ kanske? Vittsjö och Kristianstad känns lite små och Rosengård lite väl på dekis..
London City Lionesses är iochförsig en lågoddsare också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in