2024-02-26, 18:56
Medlem
Jag tror hon har gjort ett till ultraljud redan, hon skrev i någon kommentar längre bak att nästa var i v9-10. Inte en chans att hon väntar till KUB i v12. Men hon spelar cool/uppdaterar inte så mycket pga L-gate. Jag tror faktiskt denna kommer gå vägen bara för att det egentligen inte är så passande iom allt som hänt, som ett slags ödets ironi.
Citera
2024-02-26, 19:01
Medlem
En sak till ang flera missfall, vi vet väl inte när dessa hänt och vad hon räknar som missfall. Hon testar ju så himla tidigt att många inte ens hade hunnit få reda på en graviditet/missfall i det skedet? Typ missfall i vecka 4 som är jättejättevanligt men många märker det inte
Citera
2024-02-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Jag tror hon har gjort ett till ultraljud redan, hon skrev i någon kommentar längre bak att nästa var i v9-10. Inte en chans att hon väntar till KUB i v12. Men hon spelar cool/uppdaterar inte så mycket pga L-gate. Jag tror faktiskt denna kommer gå vägen bara för att det egentligen inte är så passande iom allt som hänt, som ett slags ödets ironi.
Tror också hon har gjort ett till ultraljud faktiskt! Typ åkt till en annan stad för att inte verka konstig.
Citera
2024-02-26, 19:47
Medlem
FruKrokodils avatar
Efter dagens inlägg från Fanni:
Kan ju faktiskt helt enkelt vara så att hon mår bra av att vara ensam, gravid och med stort stöd från sin familj.
Få umgås med "normala" människor och slippa all stress med att upprätthålla en perfekt yta.

Jag unnar henne att må bra (om det är på riktigt dvs) efter år av gyttjebrottning med både sig själv och sin partner.
Citera
2024-02-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
En sak till ang flera missfall, vi vet väl inte när dessa hänt och vad hon räknar som missfall. Hon testar ju så himla tidigt att många inte ens hade hunnit få reda på en graviditet/missfall i det skedet? Typ missfall i vecka 4 som är jättejättevanligt men många märker det inte

Hon har berättat om sina missfall och jag vill minnas att dom skett i typ v6-v10 alla fyra. Hon har också haft ett eller ett par ”kemiska graviditeter” alltså där missfallet skett redan innan beräknad mens. Ett befruktad ägg har fäst och börjat producera gulkroppshormon men släppt på bara ett par dagar. Och dom räknar hon inte som missfall!
Citera
2024-02-26, 21:20
Medlem
FruKrokodils avatar
Nu hade jag lite egentid och råkade spåra in på det här med bilar efter att Fanni lagt upp en fin story på hennes kreditköpta nytvättade vita hybridpärla.
Inköpt i höstas för en redig peng (kanske man tjänar så bra som "influenser" eller har det bra ställt om man då var två i hushållet).
Vad kan en sån kosta i månaden~ 3-4000:- i lån plus 2-3000:- i bensin/skatt/försäkringar?
Mycket dyrare än ett busskort iaf, särskilt om man faktiskt jobbar från sängen och har gångavstånd till lokala Ica.

Sen har vi den eländiga L, han som numera äger endast ett flak som han själv får dra där bak då han ställde av sin "pärla" i mitten av januari..

Om man redan bor i en hundkoja så blir livet än mer jävligt om man saknar motordrivet fordon att ta sig fram med, om man inte lånar farmors gamla rishög eller blivit såpass kriminell så man framför ett avställt fordon.

Jag som sitter och planerar sommarens aktiviteter blir allt mer sugen på att checka in en ett par dagar i Småland bara för att kunna uppleva denna parodi från första parkett 😀
Citera
2024-02-27, 00:34
Medlem
FruKrokodils avatar
Kan inte bara vara jag som tycker att Fanni ser bättre ut än någonsin! Spana in hennes senaste stories/reels.
Älskar hennes naturliga färger (dvs när hon har skippa allt clownsmink och galna mimik), oavsett de "återfallen" hon tar mellan varven.

Jag är helt övertygad om att dessa en-veckors långa pauser från sociala medier/ content gör underverk med både hennes kropp och själ.

Hon ser äntligen ut som en ung fräsch tjej som bara njuter av livet, fortsätter hon så här kan hon faktiskt landa en publik som följer henne av rätt anledning.
Citera
2024-02-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kan inte bara vara jag som tycker att Fanni ser bättre ut än någonsin! Spana in hennes senaste stories/reels.
Älskar hennes naturliga färger (dvs när hon har skippa allt clownsmink och galna mimik), oavsett de "återfallen" hon tar mellan varven.

Jag är helt övertygad om att dessa en-veckors långa pauser från sociala medier/ content gör underverk med både hennes kropp och själ.

Hon ser äntligen ut som en ung fräsch tjej som bara njuter av livet, fortsätter hon så här kan hon faktiskt landa en publik som följer henne av rätt anledning.

+1 helt klart!!
Citera
2024-02-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borntopizza
Förlåt men varför är Fanni så himla positiv? Hon skriver under senaste inlägget som om detta absolut ska bli en bebis. Efter fyra missfall/missed abortions där hon även sett hjärtslag men det ändå gått dåligt sen, hur vågar hon vara så optimistisk? Hon har varit på ETT ultraljud.. jättetidigt dessutom. Och även om hon hade typ varit i vecka 14 och gjort nipt, med tanke på hur det gick med Harry graviditeten hade jag typ inte vågat säga nått innan vecka 27 var passerad och överlevnadschanserna var något att luta sig lite på.

Kanske neggigt av mig, eller hur tänker ni? Får bara sån ångest av att tänka på att hon ska behöva lägga ut att hon fått missfall igen efter alla dessa solskensskimrande hålla på magen poster…

Exakt vad säger att det kommer gå vägen denna gång?

Det är ju bra att hon klarar att vara positiv .. Men när jag tänker på mig själv så vågade jag inte vara det. Jag har fått två tidiga missfall , ett innan första barnet i ca vecka 10 (egentligen MA) och ett innan tredje barnet i vecka 6 ungefär. Och så var jag nära att förlora mitt andra barn i vecka 21 men jag fick akut cerklage så allt gick bra och hon föddes fullgången… fick förebyggande cerklage med tredje barnet också och allt gick bra ..

Jag var ialalfall livrädd under alla graviditeter .. vågade knappt vara riktigt glad förrän barnen var födda.. Sa oftast ”om allt går som det ska” eller ”Om allt går bra” när jag pratade om att jag skulle få barn. Det är väl lite min personlighet också kanske , har lätt för katastroftankar..

De flesta brukar ju inte lägga upp att de är gravida förrän vecka 12-13 typ när den största risken för missfall är över.. även om man berättar för de närmaste innan .
Förstår att F inte kunde vänta så länge pga att hela hennes instagram handlar om att försöka bli gravid .. men har lite svårt att tänka mig in i hur det skulle vara om man berättade för alla redan när man testar positivt .. och sen kanske behöva lägga upp att man fick missfall , det måste kännas väldigt jobbigt.
Citera
2024-02-27, 01:13
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Det är ju bra att hon klarar att vara positiv .. Men när jag tänker på mig själv så vågade jag inte vara det. Jag har fått två tidiga missfall , ett innan första barnet i ca vecka 10 (egentligen MA) och ett innan tredje barnet i vecka 6 ungefär. Och så var jag nära att förlora mitt andra barn i vecka 21 men jag fick akut cerklage så allt gick bra och hon föddes fullgången… fick förebyggande cerklage med tredje barnet också och allt gick bra ..

Jag var ialalfall livrädd under alla graviditeter .. vågade knappt vara riktigt glad förrän barnen var födda.. Sa oftast ”om allt går som det ska” eller ”Om allt går bra” när jag pratade om att jag skulle få barn. Det är väl lite min personlighet också kanske , har lätt för katastroftankar..

De flesta brukar ju inte lägga upp att de är gravida förrän vecka 12-13 typ när den största risken för missfall är över.. även om man berättar för de närmaste innan .
Förstår att F inte kunde vänta så länge pga att hela hennes instagram handlar om att försöka bli gravid .. men har lite svårt att tänka mig in i hur det skulle vara om man berättade för alla redan när man testar positivt .. och sen kanske behöva lägga upp att man fick missfall , det måste kännas väldigt jobbigt.

Tror att Fanni är lite ensam i allt detta, och behöver sina följare för att kunna dela graviditeten, och blir det missfall- ingen kommer att hacka henne i småbitar för det (hoppas som sagt att hon får tvillingar)

Vet inte hur stort hennes kontaktnät är, det kanske bara är föräldrar,nån vän, instagram och flashback.

Tycker att man kan låta henne få denna arena, dvs att outa en tidig graviditet, utan pekpinnar (så länge hon skippar clownsminkningen och åldringsbrottslingen). Fanni är liksom nidbilden av något negativt så vänder hon skutan så är det ju bara bra 😍
Citera
2024-02-27, 02:25
Medlem
Citat:
Tror att Fanni är lite ensam i allt detta, och behöver sina följare för att kunna dela graviditeten, och blir det missfall- ingen kommer att hacka henne i småbitar för det (hoppas som sagt att hon får tvillingar)

Vet inte hur stort hennes kontaktnät är, det kanske bara är föräldrar,nån vän, instagram och flashback.

Tycker att man kan låta henne få denna arena, dvs att outa en tidig graviditet, utan pekpinnar (så länge hon skippar clownsminkningen och åldringsbrottslingen). Fanni är liksom nidbilden av något negativt så vänder hon skutan så är det ju bara bra 😍

Nej precis , det hade ju inte funkat för henne att vara tyst om graviditeten fram till vecka 12-13, alla följare hade ju undrat.

När man tänker utifrån sig själv så blir det ju lite fel, jag brukar liksom inte lägga upp när jag har mens eller ägglossning😅 Så om man har så många följare som hon och har lagt upp att man har ägglossning och försöker bli gravid kan man kanske inte vänta flera månader med att berätta hur det gick 😅

Och som du säger så är det bra att hon lyckas vara positiv.. vet att det inte är lätt. Och då har jag ändå inte varit med om så många förluster och ingen så sent i graviditeten
Citera
2024-02-27, 05:43
Medlem
chiaras avatar
Citat:

Vi vet ju heller inte hur deras relation varit egentligen, kan vara riktigt bra för henne att slippa honom ett tag om han nu flyttat därifrån vilket jag tror är sant i alla fall. Du har helt rätt, hela hon strålar. Fantastiskt att se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in