2025-11-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Ni med kids i Laras ålder, säger ni att barnen ska ha jullov? Min dotter är två år och det känns lite off att hypea ett långt "lov" på något sätt.
Mest för att hon går 15 timmar i veckan, så det blir inte direkt något hon kommer märka av, men även för att... Jag vet inte, hon är hemma för att vi är hemma liksom? Inte så mycket lov där, allt fortsätter ju typ som vanligt 😅

Hur är det möjligt att Lara är sjuk så ofta? Vi har haft noll vabb den här terminen (obs medvetna om att vi har en jäkla tur!) och då hänger vi även på badhuset och andra pestsmittade ställen rätt ofta 😬

Känns som att Hanna tror att barnet måste vara hemma om det är lite snorigt, men isåfall kan de lika gärna vara hemma till skolstart. Snor är en del av livet 🥲

Vi har haft två vab sen början av september. Han går fler timmar än L men inte jättemycket. Fast vi besöker inte rusta och deras pestsmittade vagnar tre gånger i veckan 🙃. På vår förskola får barnen komma om de är feberfria och orkar med tempot på dagarna. Som du säger så är snor en del av livet. Mitt andra barn var snorig från oktober till april typ varje år..
Citera
2025-11-17, 17:11
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Vi har haft två vab sen början av september. Han går fler timmar än L men inte jättemycket. Fast vi besöker inte rusta och deras pestsmittade vagnar tre gånger i veckan 🙃. På vår förskola får barnen komma om de är feberfria och orkar med tempot på dagarna. Som du säger så är snor en del av livet. Mitt andra barn var snorig från oktober till april typ varje år..

Hahaha jag ska till Rusta om två veckor, får lämna barnet hemma... Ja det är samma här, snor och hosta går ju inte att komma ifrån. Skulle känna mig taskig om jag höll min dotter hemma så ofta dessutom, jag är gravid och mår konstant illa (inte så kul lekkamrat just nu), så att få hänga med kompisarna och åka på utflykt är nog lite mer stimulerande 😬
Citera
2025-11-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessismore12
Menar personen att Hanna planerar att Lars är sjuk varannan vecka så att hon slipper hämt o lämna på dagis

Ja, personen hade räknat ut när Kebab inte kunde hämta och lämna och dessa tider följde/följer Lars "sjukfrånvaro".
Typ var tredje-fjärde vecka, minns inte exakt.
Citera
2025-11-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det var ju någon här som för flera veckor sen räknat ut att Lars skulle vara sjuk just denna vecka, eftersom Lars sjukdomar följer ett mönster dvs Kebabens arbetstider.

I hennes flöde har hon vabbat v.35, v39, v43 och nu v.47. Jobbar Kebaben natt dessa veckor eller varför samma samband?
Citera
2025-11-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
I hennes flöde har hon vabbat v.35, v39, v43 och nu v.47. Jobbar Kebaben natt dessa veckor eller varför samma samband?

Japp då är hon sjuk var fjärde vecka 😄 (minst iaf)
Våga dig till förskolan nu Hanna, låt din dotter få göra av med lite energi även om hon kan vara jätte ledsen när hon lämnas.
Senast redigerad av Hajmedii 2025-11-17 kl. 17:41.
Citera
2025-11-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma

Sjukt, verkligen var fjärde vecka. Känns ju som att det måste vara kopplat till något då det är ett tydligt intervall.
Citera
2025-11-17, 18:23
Medlem
Men visst har hon varit sjuk mer än var fjärde vecka. Eller menar man att det är var fjärde + allt annat lite hipp som happ.
Citera
2025-11-17, 18:36
Medlem
En släktings kompis har barn på samma förskola som Lars. Några föräldrar på den avdelningen vet jag följer henne på Instagram och även här.
Sjukt pinsamt för Hanna 😋.
Senast redigerad av Hajmedii 2025-11-17 kl. 18:38.
Citera
2025-11-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn

Har hon haft med L så mycket shopping den senaste tiden?
Citera
2025-11-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
En släktings kompis har barn på samma förskola som Lars. Några föräldrar på den avdelningen vet jag följer henne på Instagram och även här.

Är det sant? Berätta mer. Vet du om Hanna någonsin hämtar/lämnat L?
Citera
2025-11-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Då är det kanske därför hon inte vill gå dit.
Citera
2025-11-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Har hon haft med L så mycket shopping den senaste tiden?
Inget man har fått se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in