Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-28, 18:51
Medlem
DrLECTERs avatar
SWEDBANK lever på lånad tid. Personalen är dryg outbildad och tror de kan behandla kunden hur som helst.
Du som är kund i Swedbank och upplevt liknande behandling bara byt bank för kan växeltelefonisterna slänga luren i örat på en tilltänkt kund då ska de heller inte ha några kunder.
Banken är i behov av Dig som kund men många av de som är anställada att benmöta kunden i växeln tror att man löser problemet genom att slänga luren i örat på den som ringt upp.
Swedbank verkar tro att de inte behöver bry sig om kunderna.
Den fällan har många banker tidigare fått äta upp.
Dessutom om Du har sparade medel erbjuder Swedbank mycket dålig ränta.
I jämförelse kan nämnas SBAB som exempel.
Det allra värsta är dock att de verkar strunta helt i kunden och det är första steget till att bankens framtid kan räknas på minussidan.
Citera
2024-05-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
SWEDBANK lever på lånad tid. Personalen är dryg outbildad och tror de kan behandla kunden hur som helst.
Du som är kund i Swedbank och upplevt liknande behandling bara byt bank för kan växeltelefonisterna slänga luren i örat på en tilltänkt kund då ska de heller inte ha några kunder.
Banken är i behov av Dig som kund men många av de som är anställada att benmöta kunden i växeln tror att man löser problemet genom att slänga luren i örat på den som ringt upp.
Swedbank verkar tro att de inte behöver bry sig om kunderna.
Den fällan har många banker tidigare fått äta upp.
Dessutom om Du har sparade medel erbjuder Swedbank mycket dålig ränta.
I jämförelse kan nämnas SBAB som exempel.
Det allra värsta är dock att de verkar strunta helt i kunden och det är första steget till att bankens framtid kan räknas på minussidan.

Läs gärna inlägget före ditt.
Citera
2024-05-28, 20:40
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Läs gärna inlägget före ditt.
Personalen gement i Swedbank utsyrar grov inkompetens och är helt ointresserade av de som vill ha med banken att göra.
Citera
2024-05-29, 13:13
Medlem
GregerMedeltids avatar
Att man ska behöva visa upp någon kontantinsats för att få ett lånelöfte har jag aldrig varit med om. Jag antar att det beror på vad du fyller i när du ansöker. För mig var det inga problem att säga att jag hade pengar på ISK och sparkonton och behövde inte visa upp något förrän det gick till godtaget bud och faktisk låneansökan. Det gick också helt automatiskt och jag hade svar dagen därpå.

Sen är det värt att påpeka att lånelöfte inte på något sätt är förbindligt från bankens sida. Det är verkligen bara ett hum om att de förmodligen kommer bevilja lånet om allt visar sig stämma, men ingen garanti. Därför är det alltid viktigt att aldrig skriva under ett köpekontrakt förrän banklånet faktiskt blivit beviljat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in