Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-09-03, 21:12
  #1
Medlem
Kurss avatar
Istället för att lansera en uppföljare till Playstation Vita, så ska Sony lansera en bärbar "portal" som ska ansluta tills en Playstation 5 och spela de spel man har via remote play. Tydligen ska denna apparat enbart ha WiFi, så den kan knappast räknas som bärbar. Det brukar vara nästintill omöjligt att hitta bra WiFi när man är bortrest, så jag förstår inte poängen med den. Om 5-6 år kanske Sony istället kan lansera en portabel version av Playstation 5.

Här är en artikeln om den:
https://www.gamereactor.se/playstati...ember-1229093/
Citera
2023-09-03, 21:18
  #2
Medlem
Songbird-84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Istället för att lansera en uppföljare till Playstation Vita, så ska Sony lansera en bärbar "portal" som ska ansluta tills en Playstation 5 och spela de spel man har via remote play. Tydligen ska denna apparat enbart ha WiFi, så den kan knappast räknas som bärbar. Det brukar vara nästintill omöjligt att hitta bra WiFi när man är bortrest, så jag förstår inte poängen med den. Om 5-6 år kanske Sony istället kan lansera en portabel version av Playstation 5.

Här är en artikeln om den:
https://www.gamereactor.se/playstati...ember-1229093/
Du kan ju ha med dig en accesspunkt eller dela din mobil. Tänk ett varv till.
Citera
2023-09-03, 21:20
  #3
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Du kan ju ha med dig en accesspunkt eller dela din mobil. Tänk ett varv till.

Då använder man ju all sin data för hela månaden på ett par timmar.
Citera
2023-09-03, 21:54
  #4
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Gammal nyhet. Vilket säger en del om intresset för en PS Portabel när tråden skapas först nu. Skräpide. Likt det mesta Sony kommer med nuförtiden. Internet är inte tillräckligt stabilt för att den på resande fot ska ha nytta av det. Och att ha en hemma är totalt onödigt då folk redan sitter på en PS5. 2000 spänn. För en maskin som i princip förutsätter att du redan betalat 6000 minst för en PS5. Då är Series S och Switch bättre för bara tusenlappen mer. Egentligen obegripligt vad dom har för målgrupp.

Och tro inte på en annan variant av skiten när den floppar. Snarare överger dom skiten och idioterna som föll för det direkt när man inser att det floppat. Likt PSVita.
Citera
2023-09-04, 13:53
  #5
Medlem
Songbird-84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Då använder man ju all sin data för hela månaden på ett par timmar.
Tänkte inte så, utgick från att alla hade fri data nu för tiden.
Citera
2023-09-04, 16:36
  #6
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Tänkte inte så, utgick från att alla hade fri data nu för tiden.

På sitt mobilabonnemang? Är det inte ganska ovanligt. Jag hoppas i alla fall att Sony ger den en webbläsare så man kan ansluta till alla WiFi-nätverk. Switch har inte det, så man kan inte ansluta den till vissa offentliga nätverk.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Gammal nyhet. Vilket säger en del om intresset för en PS Portabel när tråden skapas först nu.

Jag tänkte detsamma. Verkar vara svalt intresse för denna pryl. Bättre att de släpper en efterföljare till PS Vita.
Citera
2023-09-05, 12:50
  #7
Medlem
mhns avatar
Har jag förstått det rätt att för att kunna använda denna "bärbara konsol" så måste du ha igång din router och din PS5:an där hemma? Vem har dessa påslagna när man är på resande fot?
Citera
2023-09-05, 12:57
  #8
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Har jag förstått det rätt att för att kunna använda denna "bärbara konsol" så måste du ha igång din router och din PS5:an där hemma? Vem har dessa påslagna när man är på resande fot?

Nja det ska funka om du har den i viloläge, och det tror jag är standard för dom flesta. Kanske inte just när man reser då, men antar att om man nu köpt på sig en Playstation Portal är man beredd att ändra sina rutiner för hur man lämnar konsolen när man reser.
Citera
2023-09-05, 21:12
  #9
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Tänkte inte så, utgick från att alla hade fri data nu för tiden.

Det är väl snarare ett undantag att folk har fri data, och de som väl har det kommer knappast kunna "streama fritt" ändå då "fri datamängd" betyder att hastigheten stryps när du streamat upp typ 20GB...

Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
På sitt mobilabonnemang? Är det inte ganska ovanligt. Jag hoppas i alla fall att Sony ger den en webbläsare så man kan ansluta till alla WiFi-nätverk. Switch har inte det, så man kan inte ansluta den till vissa offentliga nätverk.



Jag tänkte detsamma. Verkar vara svalt intresse för denna pryl. Bättre att de släpper en efterföljare till PS Vita.

Aldrig varit med om att Switch inte kunnat ansluta till wi-fi nätverk. Switchen har visst en webbläsare, den aktiveras b.la. när du behöver logga in och godkänna villkor på t.ex. caféer eller hotell wi-fi nätverk.
__________________
Senast redigerad av MrMario 2023-09-05 kl. 21:16.
Citera
2023-09-05, 22:14
  #10
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nja det ska funka om du har den i viloläge, och det tror jag är standard för dom flesta. Kanske inte just när man reser då, men antar att om man nu köpt på sig en Playstation Portal är man beredd att ändra sina rutiner för hur man lämnar konsolen när man reser.

Har man HDMI-control så kommer ens tv där hemma slås på när man spelar.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Aldrig varit med om att Switch inte kunnat ansluta till wi-fi nätverk. Switchen har visst en webbläsare, den aktiveras b.la. när du behöver logga in och godkänna villkor på t.ex. caféer eller hotell wi-fi nätverk.

När den kom 2017 så hade den inte detta. Då har de alltså fixat detta genom att lägga till en webbläsare.
Citera
2023-09-05, 22:18
  #11
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Har man HDMI-control så kommer ens tv där hemma slås på när man spelar.



När den kom 2017 så hade den inte detta. Då har de alltså fixat detta genom att lägga till en webbläsare.

Det har den visst haft, ända sedan start har Switch haft en dold netfront-browser. Var utomlands i flera månader med Switchen 2017 och hade aldrig problem med att logga in på wi-fi på vare sig flygplatser, hotell eller caféer. Precis då som nu så kom man till cafeets/hotellets webbplats precis som vanligt på konsolens internet settings-meny.
Citera
2023-09-05, 22:34
  #12
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det har den visst haft, ända sedan start har Switch haft en dold netfront-browser. Var utomlands i flera månader med Switchen 2017 och hade aldrig problem med att logga in på wi-fi på vare sig flygplatser, hotell eller caféer. Precis då som nu så kom man till cafeets/hotellets webbplats precis som vanligt på konsolens internet settings-meny.

I så fall måste det vara något missförstånd. Jag kommer ihåg att jag läste om detta 2017, men prövade aldrig själv att logga in på ett sådant WiFi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback