2006-08-01, 19:10
Medlem
Samaels avatar
Skapade mig just en skinkmacka och som grund använde jag krögarknäcke. Runda, mindre knäckemackor.
Jag kollade ner i paketet och la då märke till att tredje skivan bröd hade kvar knäckebiten i mitten där det vanligtvis är ett hål. Så, varför får den inte vara kvar på alla? Varför tar dom bort den alls?
Förr i tiden hängde dom väl upp knäckebrödet på en pinne av nån jävla anledning, men det verkar ju inte aktuellt längre eftersom biten får vara kvar ibland.

Detta kommer göra mig sömnlös om jag inte får ett svar snart.. : /
Citera
2006-08-01, 19:20
Medlem
brobbans avatar
Ring till Wasa och fråga.
Citera
2006-08-01, 19:21
Bannlyst
Produktionsfel antagligen. Ring till tillverkaren och klaga så kanske du får kompensation. Kan bli en rolig konversation, så spela in den och delge oss.

"-Jo hej, det är så att jag köpte en förpackning av erat knäckebröd, men en har inget hål i mitten."
"-Jaha?"
"-Jo, det får mig att må väldigt dåligt, så jag tänkte att någon form av kompensation kunde vara på sin plats..."
Citera
2006-08-01, 19:37
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt >>>>>>>>>>>>>>> Mat & dryck.

//Moderator
Citera
2006-08-01, 20:49
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Övrigt >>>>>>>>>>>>>>> Mat & dryck.

//Moderator
Du kunde inte passat på att plocka bort nallon och buffalos skitsnack?

Man har hålen kvar av tradition, för att de såg ut så förr när dom hängdes upp på en pinne. Nu görs dom av maskiner, som stansar ut hålet, och ibland stansas det inte tillräkligt hårt. Hence, inget hål.

Nöjd med det svaret?
Citera
2006-08-01, 22:53
Medlem
sisususis avatar
Brödet hängdes upp på en pinne för att inte mögla samt för möss och råttor inte skulle komma åt det.
Köp svenskt Knäckebröd (Leksandsknäcke) och inte något utländsk jocks ( Wasa) .
Citera
2006-08-03, 14:44
Medlem
Samaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Du kunde inte passat på att plocka bort nallon och buffalos skitsnack?

Man har hålen kvar av tradition, för att de såg ut så förr när dom hängdes upp på en pinne. Nu görs dom av maskiner, som stansar ut hålet, och ibland stansas det inte tillräkligt hårt. Hence, inget hål.

Nöjd med det svaret?

Absolut, men vafanken, om det inte fyller någon som helst funktion längre så finns det väl ingen anledning att ha hålet där?

Finns det verkligen människor som skulle börja klaga över en sån grej?
Citera
2006-08-03, 15:25
Medlem
OliTs avatar
OT rensat, nallon och buffalo ombeds vänligen men bestämt att undvika liknande företeelser.

/Moderator
Citera
2006-08-03, 16:16
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Folk har vanor och traditioner och de vill hålla sig till de saker de känner igen. Tänk dig om windows helt plötsligt började köra med alla fönster / menyer etc spegelvända? nere i vänstra hörnet stänger du fönstret och i nere i högra hörnet har du arkiv menyn etc.
Jah det är annorlunda men samma grej ändå. folk känner igen sig i det och vill ha det så.
Jag ex slutade äta kellogs special K när de gjorde flingorna större som corn flakes. Ska vara samma smet etc men jag tycker inte om dem längre och många med mig.

Det är av samma anledning de ex för att nämna några få.
De formar pressade skinkor rund och fykantig sällan säljs.
kok/grill korv har en speciell längd och grovhet.
Din bildörr låter som den gör.
Livsmedel färgas efter smak och lukt (kiwi = grön, citron = gul etc).

Tradition och vana säljer, för vi känner oss trygga med det vi är vana vid.
Citera
2006-08-03, 20:22
Medlem
wääuus avatar
man kan köpa hålen leksand mini tror jag, inte för att jag är knäckebrödsfantast men hål som hål, som jag brukar säga
Citera
2006-08-03, 23:11
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samael
Absolut, men vafanken, om det inte fyller någon som helst funktion längre så finns det väl ingen anledning att ha hålet där?

Finns det verkligen människor som skulle börja klaga över en sån grej?
Det är tradition, och folk är vana vid det. Tänk vilken telefonkö det skulle bli hos tillverkaren när alla gamla kärringar ringer in och klagar...

Det finns la ingen anledning att sluta? Om man vänder på frågan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in