Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-11, 09:30
  #613
Medlem
Djokovic helt överlägsen. Hur kunde Alcaraz förlora över den där ryssen? Grabben är fortfarande för ojämn. Inte i närheten av Djokovic jämnhet.

Lite synd att Djokovic inte vann Wimbledon-finalen. Han hade varit så värd att vinna alla 4 Grand Slam på ett år. En av de största idrottsmännen någonsin.
Citera
2023-09-11, 11:14
  #614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Bumbibärssaft?
Dunderhonung
Citera
2023-09-11, 13:32
  #615
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Medvedev er nog lite hardere i skallen enn Alcaraz, og vil kunne dra fordel av det i normale fall, men når han møter en som Djokovic, en renodlat psykopat, med mer enn 30 års erfarenhet med å psyke ut. og manipulere andre mennesker, er han chanseløs i den matchen i matchen.
Så da må han ganske enkelt spille bedre tennis enn Djoko, og det tror jeg han ganske enkelt ikke han har i seg nå.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vilket trams. Kjedeligt.
Nei da, ikke noe trams, psykopati er ikke alldeles uvanlig. Ca en av 400 menn er innenfor diagnosen. Kjennetegnes av narsisistisk personlighet med meget begrenset forståelse eller samvittighet overfor andre menneskers følelser og behov. Har mye indre aggresjon og sinne, som de normalt kontrollerer med kyla.
Ikke alltid like enkelt å spotte dem i hverdagen, men om de får tilstrekkelig motgang kommer deres virkelige personlighet og diagnose fram i dagen.
Finnes mange eksempler på Djoko, men det holder med å referere til OL i Tokyo hvor han etter å ha smadret og slengt racketer rundt seg, og tapt singlemedalje selv, ikke en gang gadd å stille opp med sin landsmaninne Stojanovic, så at hun kunne få sin velfortjente Ol-bronse.
Citera
2023-09-11, 15:12
  #616
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Menar du på riktigt att novak krossade Alcaraz då? Matchen avgjordes i ett tiebreak i avgörande set? Novak vann typ 2-3 poäng mer totalt.
Alcaraz hade typ 20 fler enkla misstag mycket pga värmen.
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Efedrin? Kan du länka? Sökte både på engelska och svenska men fick inga träffar på att han skulle ha tagit det?

Jesko är uppenbart en fradgatuggande fanatiker och såna går det som bekant inte att resonera med.

Varför hen är under föreställningen att Alcaraz inte är vatten värd är dock svårare att förstå.
Citera
2023-09-11, 15:22
  #617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesko
Om Djokovic vann sin 24e GS ikväll på sin sämsta tureneing så kommer han vinna både Australien och Paris nästa år och säkert Wimbeldon som e hans bästa. Han hade riktigt otur i somras men det kommer inte hända nästa år. Han e bättre som 36-37åring än när han var 25år. Han kommer bli första spelare att nå 27 GS nästa år. Grattis Nole

Vem bryr sig om 24 eller 27 GS? Det kommer ju 4 st nya varje år, så inte konstigt att han har fler än Borg som lade av redan vid 25 års ålder..

Det är OS-guldet han saknar och måste vinna för att kunna titulera sig som störst i historien..

Edberg tog fler OS-medaljer i Seoul 1988 än vad Djokovic mäktat med under hela sin karriär..

Både Nadal och Murray är dubbla olympiska mästare i tennis, även Federer har vunnit OS-guld för sitt Schweiz..
Citera
2023-09-11, 15:31
  #618
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jesko är uppenbart en fradgatuggande fanatiker och såna går det som bekant inte att resonera med.

Faktum är att matchtråden för denna grand slams varit en av de sämsta på länge: ofta riktigt låg nivå med onödiga personliga påhopp och trashtalk om spelare man inte gillar. Det är helt ok att gnälla lite, men tex gallan som spytts över Gauff (som inte jag heller håller på, för övrigt) har varit rent pinsam. Börjar bli svårt att kunna skriva här med rent samvete om nivån ska vara så låg. Och vissa verkar ju tro att alla de inte gillar är dopade...

Jag ska för övrigt klocka tiden efter den där kanonpoängen i tiebreaket (såg bara det): rätt säker att Djokovic vida överskred de 25 sekunder han har rätt till. Grejen är ju att domarna brukar vänta rätt länge med att sätta igång klockan vid såna tillfällen. I princip tycker jag de gör rätt med det: men då frågar man sig ju också vad shot klockan ens ska vara bra för. Det har ju också visats att den saktat ner tempot snarare än dragit upp det.

Siegemund förlorade för övrigt en första serve på en andra time violation i dubbelfinalen.
Citera
2023-09-11, 21:03
  #619
Medlem
Jag håller med dig helt.

Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Faktum är att matchtråden för denna grand slams varit en av de sämsta på länge: ofta riktigt låg nivå med onödiga personliga påhopp och trashtalk om spelare man inte gillar. Det är helt ok att gnälla lite, men tex gallan som spytts över Gauff (som inte jag heller håller på, för övrigt) har varit rent pinsam. Börjar bli svårt att kunna skriva här med rent samvete om nivån ska vara så låg. Och vissa verkar ju tro att alla de inte gillar är dopade...

Jag ska för övrigt klocka tiden efter den där kanonpoängen i tiebreaket (såg bara det): rätt säker att Djokovic vida överskred de 25 sekunder han har rätt till. Grejen är ju att domarna brukar vänta rätt länge med att sätta igång klockan vid såna tillfällen. I princip tycker jag de gör rätt med det: men då frågar man sig ju också vad shot klockan ens ska vara bra för. Det har ju också visats att den saktat ner tempot snarare än dragit upp det.

Siegemund förlorade för övrigt en första serve på en andra time violation i dubbelfinalen.
Citera
2023-09-11, 22:00
  #620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Faktum är att matchtråden för denna grand slams varit en av de sämsta på länge: ofta riktigt låg nivå med onödiga personliga påhopp och trashtalk om spelare man inte gillar. Det är helt ok att gnälla lite, men tex gallan som spytts över Gauff (som inte jag heller håller på, för övrigt) har varit rent pinsam. Börjar bli svårt att kunna skriva här med rent samvete om nivån ska vara så låg. Och vissa verkar ju tro att alla de inte gillar är dopade...

Jag ska för övrigt klocka tiden efter den där kanonpoängen i tiebreaket (såg bara det): rätt säker att Djokovic vida överskred de 25 sekunder han har rätt till. Grejen är ju att domarna brukar vänta rätt länge med att sätta igång klockan vid såna tillfällen. I princip tycker jag de gör rätt med det: men då frågar man sig ju också vad shot klockan ens ska vara bra för. Det har ju också visats att den saktat ner tempot snarare än dragit upp det.

Siegemund förlorade för övrigt en första serve på en andra time violation i dubbelfinalen.

Gumman, sluta hyckla, är det någon som är en hater så är det du med ditt återkommande hat mot Wozniacki.
Citera
2023-09-11, 22:17
  #621
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Gumman, sluta hyckla, är det någon som är en hater så är det du med ditt återkommande hat mot Wozniacki.

Svarar dig undantagsvis, annars är du tyvärr en av dem det är poänglöst att ens försöka diskutera med. Som jag nämnde är det helt ok att inte hålla på vissa spelare. Det innebär inte att man "hatar" någon. Karen Wozniacki har gjort sig känd för att inte kunna ta domslut som gått emot henne och helt skamlöst försökt dra fördel av dylika situationer. Således håller jag inte på henne och var glad när hon fick spö. Inget hat i det. Du däremot anklagar alla du ogillar för att vara dopade, och hoppar ständigt på andra postare med ad hominems. Vet inte om du var en av dem som kallade Gauff en "neger", men det hade inte förvånat mig. Tyvärr. Jag har däremot inget problem när folk snackar skit om Nadal eller Alcaraz eller Medvedev och hoppar därför inte på postare som gör det. Du tillför inte särskilt mycket till tråden annat än dålig attityd, men det känner man ju igen vid det här laget, så kör du vidare med det om det ger dig tillfredsställelse. Finns givetvis inget som tyder på att Gauff skulle vara dopad. Och att hon "inte var glad" efter sin seger var givetvis nys det också. Eller din teori om att Alcaraz finnar skulle tyda på doping.
Citera
2023-09-11, 22:30
  #622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Svarar dig undantagsvis, annars är du tyvärr en av dem det är poänglöst att ens försöka diskutera med. Som jag nämnde är det helt ok att inte hålla på vissa spelare. Det innebär inte att man "hatar" någon. Karen Wozniacki har gjort sig känd för att inte kunna ta domslut som gått emot henne och helt skamlöst försökt dra fördel av dylika situationer. Således håller jag inte på henne och var glad när hon fick spö. Inget hat i det. Du däremot anklagar alla du ogillar för att vara dopade, och hoppar ständigt på andra postare med ad hominems. Vet inte om du var en av dem som kallade Gauff en "neger", men det hade inte förvånat mig. Tyvärr. Jag har däremot inget problem när folk snackar skit om Nadal eller Alcaraz eller Medvedev och hoppar därför inte på postare som gör det. Du tillför inte särskilt mycket till tråden annat än dålig attityd, men det känner man ju igen vid det här laget, så kör du vidare med det om det ger dig tillfredsställelse. Finns givetvis inget som tyder på att Gauff skulle vara dopad. Och att hon "inte var glad" efter sin seger var givetvis nys det också. Eller din teori om att Alcaraz finnar skulle tyda på doping.

Jag skulle aldrig använda det ordet och jag har såklart rapporterat det. Men du kan ju citera det inlägget jag skulle skrivit så, för inte sitter du väl här och sprider falsk information om användare?
Citera
2023-09-11, 22:44
  #623
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag skulle aldrig använda det ordet och jag har såklart rapporterat det. Men du kan ju citera det inlägget jag skulle skrivit så, för inte sitter du väl här och sprider falsk information om användare?

Det hedrar dig. Dock skrev jag att jag inte visste om du tillhörde den gruppen, men att det inte hade förvånat mig med tanke på din aggressiva stil. Du har ju totaldissat alla färgade spelare i tråden: Townsend, Gauff och Shelton. Men som sagt, det hedrar dig att du således inte förfaller till sådant språkbruk. Onödigt då att försöka picka en fajt med mig ("inte sitter du väl här och sprider falsk information om användare?") när jag explicit skrev att jag inte visste. Det förefaller som du verkligen vill munhuggas till varje pris. Tråkigt.
Citera
2023-09-11, 22:54
  #624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Det hedrar dig. Dock skrev jag att jag inte visste om du tillhörde den gruppen, men att det inte hade förvånat mig med tanke på din aggressiva stil. Du har ju totaldissat alla färgade spelare i tråden: Townsend, Gauff och Shelton. Men som sagt, det hedrar dig att du således inte förfaller till sådant språkbruk. Onödigt då att försöka picka en fajt med mig ("inte sitter du väl här och sprider falsk information om användare?") när jag explicit skrev att jag inte visste. Det förefaller som du verkligen vill munhuggas till varje pris. Tråkigt.

Det är väl klart att du visste att det inte var jag som skrev det, annars hade du ju citerat eller hur? Du ville bara sprida osanna rykten för att ge dig själv en favör i diskussionen. Du är en idiot helt enkelt och ditt fåniga försvarstal om varför du hatar Wozniacki var ju patetiskt, det finns typ 5 sekvenser på Woz när hon konfronterar domslut på hennes typ 15 år långa proffskarriär. Wow, vilket case du har.

Ja den trion du nämnde är inte mina favoriter. Gauff respekterar jag helt klart men de två andra stollarna har ju hybris och stor brist på ödmjukhet, och den åsikten delar jag med många andra.

Om du följt tråden ett tag så borde du noterat att jag ofta talar gott om Serena, trots hennes 100 TUE, men bara för att jag är emot hennes sjukt långa medicinlista så behöver det ju inte betyda att jag totaldissar henne. Precis som att jag inte totaldissar Gauff bara för att jag inte gillade hennes uppträdande under finalen.

Det är ju uppenbarligen något fel på och har du inte något strakt case att komma med eller att du inte tål att folk har åsikter så sluta läs mina inlägg eller blockera mig, det klarar du väl, gumman?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback