Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-10, 17:04
  #505
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Brukar inte hålla på Djokovic men ikväll gör jag det, komigen nu kör över ryssjäveln! Kaxig är medvedev också och tror att han är rolig i intervjuerna o sånt, fyfan.
Citera
2023-09-10, 19:11
  #506
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Tror Medvedev er nære, men ikke helt der, rent teknisk, for å slå en som Djokovic i de store matchene nå. Den eneste jeg ser som er det, er Alcaraz, når han spiller på sitt høyeste nivå. Men det gjør han ikke alltid når det gjelder som mest. Han er min favorit i dagens herretennis, men har nog som min favorit på damesiden litt å gå på hva gjelder det psykologiske spillet overfor motstanderen, som ofte er en avgjørende faktor når vi kommer til de virkelig store anledningene.

Medvedev er nog lite hardere i skallen enn Alcaraz, og vil kunne dra fordel av det i normale fall, men når han møter en som Djokovic, en renodlat psykopat, med mer enn 30 års erfarenhet med å psyke ut. og manipulere andre mennesker, er han chanseløs i den matchen i matchen.
Så da må han ganske enkelt spille bedre tennis enn Djoko, og det tror jeg han ganske enkelt ikke han har i seg nå.
Citera
2023-09-10, 20:08
  #507
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Medvedev er nog lite hardere i skallen enn Alcaraz, og vil kunne dra fordel av det i normale fall, men når han møter en som Djokovic, en renodlat psykopat, med mer enn 30 års erfarenhet med å psyke ut. og manipulere andre mennesker, er han chanseløs i den matchen i matchen.
Så da må han ganske enkelt spille bedre tennis enn Djoko, og det tror jeg han ganske enkelt ikke han har i seg nå.

Vilket trams. Kjedeligt.
Citera
2023-09-10, 20:13
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Tror Medvedev er nære, men ikke helt der, rent teknisk, for å slå en som Djokovic i de store matchene nå. Den eneste jeg ser som er det, er Alcaraz, når han spiller på sitt høyeste nivå. Men det gjør han ikke alltid når det gjelder som mest. Han er min favorit i dagens herretennis, men har nog som min favorit på damesiden litt å gå på hva gjelder det psykologiske spillet overfor motstanderen, som ofte er en avgjørende faktor når vi kommer til de virkelig store anledningene.

Medvedev er nog lite hardere i skallen enn Alcaraz, og vil kunne dra fordel av det i normale fall, men når han møter en som Djokovic, en renodlat psykopat, med mer enn 30 års erfarenhet med å psyke ut. og manipulere andre mennesker, er han chanseløs i den matchen i matchen.
Så da må han ganske enkelt spille bedre tennis enn Djoko, og det tror jeg han ganske enkelt ikke han har i seg nå.
Nej, han beskriver det ju bäst själv när han säger - för att vinna måste jag överträffa mig själv. Djoko har 23 GS själv har jag 1.

Medvedev måste spela på en nivå som om han skulle kunna gå på vatten. Det är inte realistiskt att tro att Medvedev är Jesus. Mr "him self" vinner detta och GS nr 24 inkasseras relativt bekvämt.
Citera
2023-09-10, 20:42
  #509
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Nej, han beskriver det ju bäst själv när han säger - för att vinna måste jag överträffa mig själv. Djoko har 23 GS själv har jag 1.

Medvedev måste spela på en nivå som om han skulle kunna gå på vatten. Det är inte realistiskt att tro att Medvedev är Jesus. Mr "him self" vinner detta och GS nr 24 inkasseras relativt bekvämt.

Medvedev sa nåt liknande inför matchen mot Alcaraz - att han var tvungen att spela på 11 på en 10-gradig skala för att kunna vinna, och efteråt menade han att han spelat på 12. Frågan är om han kan upprepa det i kväll, eller om det blir en reaktion. Den där enda GS-vinsten var ju för övrigt inte vilken som helst, utan i US Open, mot Djokovic - så han vet ju att det är möjligt. Djokovic har inte behövt spela i närheten av sin högsta nivå under hela turneringen, frågan är om det behövs i kväll - och om han i så fall kan göra det. Nån promenad i parken tror jag inte att det blir. Den här gången tror jag faktiskt att Medvedev tar fler än 10 game
Citera
2023-09-10, 20:52
  #510
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
För att strö salt i såren på ingetbranick (apkoppor där också? ) så innebar dagens resultat att Caroline Garcia vann turneringens wooden spoon.

Hon förlorade alltså mot en spelare som förlorade i nästa omgång, som sen i sin tur förlorade i nästa omgång osv. Finns bara en sån spelare per tävling.

Sorgligt . Men Garcia är lite som Sabalenka, hårtslående och rätt enkelspårig, och det ser imponerande ut när spelet sitter där - som det gjorde för fransyskan i fjolårets US Open och när hon vann WTA-slutspelet - men när spelet klickar blir det smått plågsamt att bevittna. Garcia har för övrigt en hel del gemensamt med landsmanninan Mary Pierce - längden, hållningen, spelstilen och det sköra psyket. Men nån GS lär det inte bli.

Nä, inte lätt att vara frankofil i år när det roligaste är att Gael Monfils återuppstått från de döda och gjort en del fina resultat. Gastons bravader gör ju att jag så smått funderar på att byta avatar ... Men jag behåller den en tag till, eftersom jag gillar seriefiguren.

Svinpest
Citera
2023-09-10, 20:57
  #511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Medvedev sa nåt liknande inför matchen mot Alcaraz - att han var tvungen att spela på 11 på en 10-gradig skala för att kunna vinna, och efteråt menade han att han spelat på 12. Frågan är om han kan upprepa det i kväll, eller om det blir en reaktion. Den där enda GS-vinsten var ju för övrigt inte vilken som helst, utan i US Open, mot Djokovic - så han vet ju att det är möjligt. Djokovic har inte behövt spela i närheten av sin högsta nivå under hela turneringen, frågan är om det behövs i kväll - och om han i så fall kan göra det. Nån promenad i parken tror jag inte att det blir. Den här gången tror jag faktiskt att Medvedev tar fler än 10 game
Tycker att denna statistik mellan Medvedev och Alcaraz säger en hel del om den matchen. Medvedev vann matchen helt förtjänt och gjorde som sagt en kanonmatch. Men Alcaraz håller på med mycket chansspel stoppbollar i parti och minut. När inte Alcaraz inte hade den kvällen så passade det Medvedev som hand i handske. Några usla stoppbollar tror jag inte vi får se från Djoko i kväll.

https://www.bildtagg.se/bild/p3exs6sy6y5i05ik9m3jcw
Citera
2023-09-10, 21:17
  #512
Medlem
800kgs avatar
Nån av er horor som kollar damdubbeln? Stor risk att herrfinalen blir förskjuten, kan nog bli med en timme om det blir ett tredje set.

WTA har nu 20 aktiva spelare som har en GS:

1 - Gauff
2 - Vondrousova
3 - Swiatek
4 - Sabalenka
5 - Rybakina
6 - Raducanu
7 - Krejcikova
8 - Kenin
9 - Andreescu
10 - Osaka (soon to be active again)
11 - Halep (suspended but active)
12 - Wozniacki
13 - Stephens
14 - Ostapenko
15 - Muguruza (on hiatus but active)
16 - Kerber (soon to be active again)
17 - Azarenka
18 - Kvitova
19 - Kuznetsova (technically still active or is she retired?)
20 - Venus Williams

Bland herrarna är det väl bara:

1. Nadal
2. Alcaraz
3. Wawrinka
4. (alltså Murray)
5. Djokovic
6. Cilic
7. Thiem
8. Medvedev

Eller missar jag nån? Och där kommer ju 5 av dem inte vinna någon mer, och är alla i stort sett pensionerade.

Ok, damerna är klara nu, så då blir det nog inte så mycket försening.
__________________
Senast redigerad av 800kg 2023-09-10 kl. 21:23.
Citera
2023-09-10, 21:52
  #513
Medlem
Varken Serena eller Venus har grattat eller hyllat Coco, intressant intressant. De anar väl också ugglor i mossen.
Citera
2023-09-10, 21:54
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Nån av er horor som kollar damdubbeln? Stor risk att herrfinalen blir förskjuten, kan nog bli med en timme om det blir ett tredje set.

WTA har nu 20 aktiva spelare som har en GS:

1 - Gauff
2 - Vondrousova
3 - Swiatek
4 - Sabalenka
5 - Rybakina
6 - Raducanu
7 - Krejcikova
8 - Kenin
9 - Andreescu
10 - Osaka (soon to be active again)
11 - Halep (suspended but active)
12 - Wozniacki
13 - Stephens
14 - Ostapenko
15 - Muguruza (on hiatus but active)
16 - Kerber (soon to be active again)
17 - Azarenka
18 - Kvitova
19 - Kuznetsova (technically still active or is she retired?)
20 - Venus Williams

Bland herrarna är det väl bara:

1. Nadal
2. Alcaraz
3. Wawrinka
4. (alltså Murray)
5. Djokovic
6. Cilic
7. Thiem
8. Medvedev

Eller missar jag nån? Och där kommer ju 5 av dem inte vinna någon mer, och är alla i stort sett pensionerade.

Ok, damerna är klara nu, så då blir det nog inte så mycket försening.

Orkade du inte sortera dem utefter antal GS de vunnit? Tönt.
Citera
2023-09-10, 22:23
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Brukar inte hålla på Djokovic men ikväll gör jag det, komigen nu kör över ryssjäveln! Kaxig är medvedev också och tror att han är rolig i intervjuerna o sånt, fyfan.

Instämmer, krossa ryssen!

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Varken Serena eller Venus har grattat eller hyllat Coco, intressant intressant. De anar väl också ugglor i mossen.

Ja Serena o Venus var väl knappast själva rena, eller..?
Citera
2023-09-10, 22:24
  #516
Medlem
ingetbranicks avatar
Bra början.

För Djokovic ...
__________________
Senast redigerad av ingetbranick 2023-09-10 kl. 22:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback